Oeps, bestellen op de lidl site dmv afhaalpunt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Oeps, bestellen op de lidl site dmv afhaalpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 12:46

Hallo allemaal,
Ik zit een beetje knel, moet namelijk gauw een bestelling plaatsen bij Lidl.be, maar wegens omstandigheden dmv een afhaalpunt bij Bpost.
Gek genoeg zie ik in het bestel overzicht nergens de mogelijkheid om het pakket af te laten leveren bij een afhaalpunt.
Klantenservice is uiteraard niet te bereiken op de zondag, heb gisteren wel al een mail gestuurd. Iemand hier ervaring mee?

Alvast dank!

8nnemiek

Berichten: 43406
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:13

Ik ken de belgische post niet, dus met afhaalpunten kan ik je niet helpen, maar is het geen idee om het pakketje bij vrienden/familie te laten afleveren? Of kun je het niet bestellen bij een Lidl filiaal en daar ophalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:33

SBravour schreef:
Hallo allemaal,
Ik zit een beetje knel, moet namelijk gauw een bestelling plaatsen bij Lidl.be, maar wegens omstandigheden dmv een afhaalpunt bij Bpost.
Gek genoeg zie ik in het bestel overzicht nergens de mogelijkheid om het pakket af te laten leveren bij een afhaalpunt.
Klantenservice is uiteraard niet te bereiken op de zondag, heb gisteren wel al een mail gestuurd. Iemand hier ervaring mee?

Alvast dank!


Dat is toch niet perse zo gek? Er zijn genoeg online winkels die die optie niet geven. Wat je wel kunt doen is via bpost je voorkeur aangeven wat ze moeten doen als je niet thuis bent. Onder andere dat ze het bij het dichtstbijzijnde postpunt afleveren ipv bij de buren.

Wel extra werk voor de mensen van bpost. Maar niet elke verzender heeft de optie om het naar een postpunt rechtstreeks te sturen, zijn er nog genoeg van.

Sansevieria
Berichten: 4208
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Oeps, bestellen op de lidl site dmv afhaalpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:34

Lidl NL heeft in ieder geval geen mogelijkheid iets naar een afleverpunt te sturen.
Reden voor mij om daar niet meer te bestellen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 13:44

Oei, lastig. Op de lidl site be staat echter wel dat het een mogelijkheid is. Vandaar de tegenstrijdigheid en mijn gedachte dat het mogelijk moet kunnen zijn.

Via de Bpost moet ik dan aangeven waar heen te gaan als ik niet thuis ben als ik het goed begrijp? Kan ik niet als afleveradres het adres van het afhaalpunt in het dorp geven? :+

Lidl filiaal neemt helaas alleen kleine pakketten aan, het gaat om een matras dus redelijk groot!

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Oeps, bestellen op de lidl site dmv afhaalpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:49

Via de website van de track en trace code kan je aangeven waar het pakket geleverd moet worden indien je niet thuis bent, of je kan ook standaard instellen dat ze het sowieso in een afhaalpunt moeten afleveren, die optie heb ik gekozen. Dan komen ze niet eerst naar jouw thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:50

Dat kun je toch ook niet met goed fatsoen naar een postpunt laten sturen? Dan zou ik echt proberen om of thuis te zijn, of te versturen naar een adres waar zeker iemand thuis is. De buren of familie na goed overleg.

Wat betreft je andere vraag, dat heb ik nog nooit geprobeerd dus of dat gaat?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 13:53

xAnthea schreef:
Via de website van de track en trace code kan je aangeven waar het pakket geleverd moet worden indien je niet thuis bent, of je kan ook standaard instellen dat ze het sowieso in een afhaalpunt moeten afleveren, die optie heb ik gekozen. Dan komen ze niet eerst naar jouw thuis.


Dat standaard afleveren in een afhaalpunt, kun je dat via de Bpost site regelen, moet dat na de bestelling plaatsen gebeuren?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 13:53

Judith_ schreef:
Dat kun je toch ook niet met goed fatsoen naar een postpunt laten sturen? Dan zou ik echt proberen om of thuis te zijn, of te versturen naar een adres waar zeker iemand thuis is. De buren of familie na goed overleg.

Wat betreft je andere vraag, dat heb ik nog nooit geprobeerd dus of dat gaat?


Ik woon nog niet op het adres, zou wel graag vanaf de dag dat ik er ben een matras willen om op te slapen :D

8nnemiek

Berichten: 43406
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Oeps, bestellen op de lidl site dmv afhaalpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:05

Is een Ikea matras geen idee? Ook heel goedkoop, kun je van tevoren proef liggen, en die zijn zo klein opgerold dat ze makkelijk in een kleine auto passen.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Oeps, bestellen op de lidl site dmv afhaalpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:10

Waarschijnlijk is het te groot om bij een afleverpunt te bezorgen.

Vaak hebben die winkeltjes maar een beperkte ruimte. En daarom kunnen bij veel webshops grote pakketten alleen thuis afgeleverd worden.

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Oeps, bestellen op de lidl site dmv afhaalpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:55

In Nederland mag geen afhaalpunt adres worden ingevoerd als huisadres. De afhaalpunten zijn dan namelijk verantwoordelijk en als je het niet ophaalt zitten zij ermee. Erg onhandig, niet haalbaar. Ik vermoed dat dat in België ook zo werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:11

SBravour schreef:
Via de Bpost moet ik dan aangeven waar heen te gaan als ik niet thuis ben als ik het goed begrijp? Kan ik niet als afleveradres het adres van het afhaalpunt in het dorp geven? :+

Lidl filiaal neemt helaas alleen kleine pakketten aan, het gaat om een matras dus redelijk groot!

Dit zou ik niet doen. Behalve dat het super irritant is voor het afhaalpunt kun je zo ook je pakket kwijt raken. Op mijn werk hebben we een PostNL punt, niet iedere webshop biedt verzenden naar een afhaalpunt aan, dus gaan mensen ons adres invoeren. Wij weigeren alle pakketten en sturen het retour afzender, maar wanneer het pakket wel aangenomen wordt kan het niet via het systeem uitgereikt worden waardoor je nooit bewijs hebt of hij is opgehaald. Dus gewoon zorgen dat je thuis bent of op een ander adres laten bezorgen, maar niet zomaar naar een afhaalpunt sturen :n

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Oeps, bestellen op de lidl site dmv afhaalpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:23

Zulke grote pakketten kun je niet bij een afhaalpunt laten leveren. Daar zijn die niet voor.

Vandaar dat je de optie ook niet krijgt.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Oeps, bestellen op de lidl site dmv afhaalpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:52

Mijn matras van de Lidl kon ook niet bij een afhaalpunt afgeleverd worden.
Ik zou inderdaad kijken of je het bij een adres van iemand die je kent kan laten bezorgen en het dan daar ophalen?

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Oeps, bestellen op de lidl site dmv afhaalpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:46

Ik heb enkele maanden terug vanuit NL op lidl.be een supboard besteld. Deze kon ik via de lidl site bij bpost in o.a. Baarle Nassau af laten leveren. Alles is goed gegaan, tijd tussen bestellen en afleveren was wel aan de lange kant. Pakket was ca. 1,40 bij 0,50 bij 0,40 m groot dus redelijk aan de maat.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Oeps, bestellen op de lidl site dmv afhaalpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:51

Ikea matras zou ik echt niet doen, wat een rotdingen. Zakken heel snel in (heb er 3 versleten in een half jaar, uiteindelijk na heel veel gedoe m'n geld teruggekregen en ja, ik had ècht een die bij mijn lichaam pastte).

LIDL heeft geen afleverpunt helaas. In ieder geval in Nederland niet. Hier hadden ze mijn matras van de LIDL zo voor de voordeur gepleurd in de regen := Hele doos zeiknat, gelukkig zat het matras in plastic en had die niet geleden.

Matras ligt perfect, heb hem nu inmiddels een jaar denk ik.

Zoe_97

Berichten: 9455
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Oeps, bestellen op de lidl site dmv afhaalpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:37

Ik werk op Bpost en nee je mag niet gewoon het adres van een afhaalpunt invoeren. Die pakketten gaan gewoon retour afzender. Het pakket gaat inderdaad te groot zijn voor in een afhaalpunt te laten leveren.

Ik snap echt neit dat mensen zulke dingen niet gewoon in een winkel halen. Je wil niet weten wat voorbij pakketten wij zitten meer te sjouwend op het postkantoor. Hele eetkamers, verwarmingen of zelfs stenen en tegels....

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Oeps, bestellen op de lidl site dmv afhaalpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 19:56

Lekker dan @coconut. Dankjewel, laat ik Ikea staan.
Lidl matrassen schijnen echt verbazingwekkend goed te zijn.

@Zoe, lidl biedt de matrassen alleen online aan helaas!

Dank voor alle reacties meiden, ik heb besloten het matras maar thuis in NL te laten bezorgen, helaas komt hij dan wel te laat met alle waarschijnlijkheid en moeten we nóg een keer heen en weer rijden. Is niet anders!

Maddy_Paola

Berichten: 1332
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Oeps, bestellen op de lidl site dmv afhaalpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:04

En dan maar de 1e nacht even op een luchtbedje slapen en dag erna op t adres laten bezorgen? Neem iig aan dat je die 2e dag er bent ivm uitpakken enzovoort, 1 nacht op een luchtbed is ook t einde niet

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:06

SBravour schreef:
Lekker dan @coconut. Dankjewel, laat ik Ikea staan.
Lidl matrassen schijnen echt verbazingwekkend goed te zijn.

@Zoe, lidl biedt de matrassen alleen online aan helaas!

Dank voor alle reacties meiden, ik heb besloten het matras maar thuis in NL te laten bezorgen, helaas komt hij dan wel te laat met alle waarschijnlijkheid en moeten we nóg een keer heen en weer rijden. Is niet anders!

waar in BE zit je ?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Oeps, bestellen op de lidl site dmv afhaalpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 20:47

Helaas niet zo een campingfanaat, en dus niet in het bezit van een luchtbed :+

Oost-Vlaanderen, Gent!

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:58

Edit; die Lidl matrassen moeten sowieso minstens 24, bij voorkeur 48 uur uitliggen voor je er op kunt slapen. Dus dan denk ik dat het matras sowieso niet op tijd klaar is als je er op wilt slapen?
Laatst bijgewerkt door DreamGuide op 18-08-19 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:59

SBravour schreef:
Helaas niet zo een campingfanaat, en dus niet in het bezit van een luchtbed :+

Oost-Vlaanderen, Gent!

beetje uit de richting anders had je het gerust hier mogen laten aankomen :=

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 21:01

Ah ontzettend lief aanbod!!!

@Dreamguide hierboven werd eigenlijk besproken dat dat 'not done' is :D (overbodig, edit)
oh dat wist ik niet, ga ik rekening mee houden!
Laatst bijgewerkt door SBravour op 18-08-19 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt