Wat geef jij uit aan boodschappen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:25

Ik zou graag ook tips willen van mensen die in hun eentje maar 30 euro kwijt zijn. En dan ben ik naar mijn idee niet heel luxe bezig.
Overigens spaar ik ook van het boodschappen geld. Ik betaal bijvoorbeeld alleen met m'n biljetten en alle muntjes gaan in de pot. En ik doe aan koopzegels

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:32

Ik reken mijn huisdieren niet mee, maar voor mij alleen aan eten.... ik denk tussen de 60 en 80 euro per week. Ik eet waar ik zin in heb, biologisch als het kan en koop liefst alles bij AH. Ik let er niet op wat iets kost.

Ivana78

Berichten: 167
Geregistreerd: 27-03-18
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:50

brokjes schreef:
Ivana78 schreef:
Rond de 150 per maand, 75 per 2 weken lukt nu prima met 2 volwassenen

dit wil ik ook echt kunnen, tips?
wij komen met z'n tweeën met het dubbele soms nieteens uit..


Ik heb eigenlijk niet veel tips, wij letten er op dat we niet de duurste merken pakken en we maken een briefje voordat we boodschappen gaan doen zodat we niks meenemen wat we niet nodig hebben want we vinden het echt zonde als we iets moeten weggooien, verder drinken we amper frisdrank.

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:01

Minder dan 30 euro, dan denk ik toch wat goedkopere gerechten, soep/macaroni,... maar ik ken ook mensen die leven op cola en vla.
Wij eten 3x vlees of vis per week, met ei kun je wat leuks doen, ik heb dan een aangepast dieet en andere wasmiddelen/shampoo/douchegel,... ivm allergie, dus dan red je die 30 euro al niet.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:06

Voor 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 katten en 2 aquariums.
Tussen de 250 en 300 euro per maand. We doen 1 keer in de maand grote boodschappen. Voor de rest vullen we dan brood en fruit aan. Dit zal.zo'n 25 a 50 euro per maand zijn. Dan hebben we alles voor de hele maand in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:08

meisje2000 schreef:
Voor 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 katten en 2 aquariums.
Tussen de 250 en 300 euro per maand. We doen 1 keer in de maand grote boodschappen. Voor de rest vullen we dan brood en fruit aan. Dit zal.zo'n 25 a 50 euro per maand zijn. Dan hebben we alles voor de hele maand in huis.

1x per maand boodschappen? Vries je dan echt alles in? Verse groente, andere verse ingredienten?

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:21

Ik eet elke dag gewoon ontbijt, lunch en avond eten, fruit en snacks. Ik let goed op aanbiedingen, kook voor vier personen en eet het dan nog een keer, koop vlees groot in en vries het in, combineer gerechten zodat je niks weg hoeft te gooien, rijst kopen we eens per jaar bij de toko in een grote zak, aardappels kun je ook op je balkon laten groeien gewoon in een zak aarde stoppen :) wat kleine tips misschien heeft iemand er wat aan. Wat ook een hoop scheelt is niet afhalen, wij eten eigenlijk alleen met vakanties in restaurants en halen misschien eens per maand of anderhalve maand.

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:28

Ongeveer 30 pw voor mij alleen, ik koop alles in de aanbieding, en kook vaak meerdere porties die ik invries, is makkelijk ivm meenemen naar werk met late diensten

Verder eet ik geen vlees of vleeswaren, en naar mijn idee scheelt dat ook veel in de uitgave, wel heb ik altijd vers fruit en groentes in huis. Evenals noten, maar die koop ik bij Lidl, bijv 2 zakken voor 5,- daar kan ik wel ff mee vooruit dan

Selina

Berichten: 14328
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:50

Hier 70 euro pw met z’n tweeën aan boodschappen. Zaterdag weekboodschappen en halverwege nog wat brood.
En nog 25 euro pw aan afhaal (pizza, patat of vis oid)

Zou vast goedkoper kunnen maar we kopen gewoon waar we zin in hebben.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:55

Afhalen doe ik dus echt nooit. Dat hebben we van huis uit ook nooit gedaan, dus dat zal misschien ook wel schelen.
Afhalen is altijd duurder. Voor een portie friet voor 4 personen heb je al een simpele friteuse, en als je die al hebt staan heb je voor hetzelfde geld als je kwijt bent bij de snackbar een heleboel frites, kroketten, frikandellen, etc.
Hetzelfde geldt voor pizza. Die maak ik zelf of ik haal de echt lekkere bij de supermarkt (dat zijn er niet zoveel) maar dan ook alleen als ze in de aanbieding zijn.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:10

Lastige vraag en nu ga ik er ook even bewust over nadenken.

Sowieso 1 keer in de week doen we wat meer boodschappen en zijn dan 50 euro kwijt, maar dan gaan we nog wel een paar keer per week naar de supermarkt voor dingen die alsnog op zijn gegaan of simpelweg zijn vergeten. Dus ik denk dat wij met 2 personen ongeveer 80 euro in de week uitgeven aan boodschappen.

8nnemiek

Berichten: 43417
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:16

Ik krijg via pb wat vragen over hoe wij dat doen, 25 euro per week voor twee personen:

Ik doe eigenlijk niet heel veel speciaals. Ik kook vrij veel zonder pakjes en zakjes. Eigen sauzen maken, veel kruiden gebruiken. Veel met pasta, rijst, aardappelen of ook vaak alleen groente met peulvruchten.
Ik kies vaak voor goedkopere groentes als wortel, gebruik veel uien, veel peulvruchten..
We eten vegetarisch, en weinig zuivelproducten.
Wel let ik goed op aanbiedingen, en koop ik vaak groot in, of droge ingrediënten in grootverpakkingen. Zo koop ik enkele keren per jaar de vleesvervangers bij de Coop als ze 1 euro per bakje kosten. Dan koop ik er direct 30 of 40 die ik in de vriezer gooi. Een paar keer per week eten we dan zo’n vleesvervanger erbij.
Groente en fruit koop ik grotendeels bij de Lidl en Aldi. En dan vooral seizoensgroente en fruit. Deze week hadden ze bakjes nectarine/perzik voor 99 cent per bak, nou dan eten we elke dag nectarine als ontbijt :))
Verder eten we ook regelmatig een pizza, of koekjes/chocolade/snoep, maar dan kies ik meestal voor de huismerken. Dat geldt ook voor andere aankopen. Huismerk is meestal prima.
Bier halen we bij de Duitse Aldi (6 flesjes van 0,5 liter voor €1,70 := )
Brood heb ik lang zelf gemaakt, dat is extra goedkoop, maar haal ik tegenwoordig bij Jan Linders of anders bij AH in de Bonus. Vaak is het erg goedkoop om 4 broden te kopen, en dan vries ik er 3 in.
Er zijn een aantal recepten die echt heel lekker zijn en geen drol kosten. Zo heb ik ooit 5 kg risottorijst gekocht, en daar eet ik al twee jaar van. Kop rijst, bouillon erbij, paddestoelen, ui, scheutje wijn, wat kruiden, en je hebt een pan vol risotto die bijna niks kost en érg lekker is.

Als ik echt mijn best zou doen dan zou ik zelfs met een stuk minder kunnen uitkomen :)) Maar we vinden het toch wel lekker om af en toe wat chips/bier/kaas/chocolade/frisdrank in huis te hebben.

Maar veel vegetarisch eten en zelf maken scheelt dus héél veel in de kosten :j
Tempeh bv, zelfgemaakt:
Afbeelding

Broodjes maak ik zelf:
Afbeelding

Wijn maak ik ook zelf:
Afbeelding

En restjes van groente en fruit gaan allemaal in smoothies en sapjes, we verspillen zelfs geen stronkjes van broccoli.
We eten wel elke dag een aardige hoeveelheid groente en fruit.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 11-08-19 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:16

JudithO schreef:
Afhalen doe ik dus echt nooit. Dat hebben we van huis uit ook nooit gedaan, dus dat zal misschien ook wel schelen.
Afhalen is altijd duurder. Voor een portie friet voor 4 personen heb je al een simpele friteuse, en als je die al hebt staan heb je voor hetzelfde geld als je kwijt bent bij de snackbar een heleboel frites, kroketten, frikandellen, etc.
Hetzelfde geldt voor pizza. Die maak ik zelf of ik haal de echt lekkere bij de supermarkt (dat zijn er niet zoveel) maar dan ook alleen als ze in de aanbieding zijn.


Ik vind het gemak gewoon fijn. Natuurlijk kan ik zelf frituren, maar die stank en het schoonmaken van de frituur vind ik verschrikkelijk... ik betaal gewoon liever een ander die voor mij frituurt :Y)
Wij doen dat ong om de week

8nnemiek

Berichten: 43417
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:22

Frietjes maken wij in de actifry. Dat stinkt wat minder, stuk gezonder ook en dan heb je voor 50 ct een bak friet voor twee personen.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:37

Poeh, echt enkel de dingen uit de Appie/supermarkt? Denk een kleine 100 per week, voor mij alleen wat betreft eten/drinken. Daar komen dan nog wat broodjes hier, koffie daar bij en dan loopt het nog verder op. Nu hoef ik nergens op te letten, dat scheelt natuurlijk een hoop en ik wil het ook niet :+

Toiletartikelen koop ik dan wel vaak in de aanbieding/groot volume. Ik 'bespaar' dan weer op bijv. All Stars, dingen kosten rond de 55/60 euro maar ik koop ze al jaren 1/2 keer per jaar voor 50%, betaal nooit meer dan 30 euro.

BenaLaars
Berichten: 1368
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:12

€250 per week voor 2 volwassenen en 1 kind van bijna 6. waarvan ik 90% aan groente, fruit, noten, vis en vlees besteed.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:15

Hier zitten we op ongeveer een 80 euro per week (2 personen, 2 katten en 1 hond) We wonen net als Jes in Frankrijk, hier zijn de boodschappen helaas wat duurder.

Toch zou ik heel graag wat goedkoper uit willen zijn, helaas lukt mij dat nog niet zo O:)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:16

Ik denk ook dat men hetzelfde moet vergelijken, Boodschappen in de zin van enkel eten en drinken of alles in zoals ook dierenvoeding, schoonmaakmiddelen, toiletspullen, pampers,...
Denk dat het wat moeilijk vergelijken is.

Wij zijn met 2 volwassene en 2 kinderen, waarvan 1 nog continue in pampers, 3 katten en een hond en denk omgerekend per week tussen 150 en 200 euro kwijt te zijn maar daar zit dan wel alles inbegrepen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:17

Rond de 150 euro per week. 4 personen en een kat.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:36

Ik probeer altijd heel goedkoop boodschappen te doen maar dat lukt zelden. Ik ben toch wel zo'n 70 a 80 euro per week kwijt aan boodschappen voor 2 personen. Ik haal wel veel fruit en groente. Maar verder let ik wel op de koopjes, en dan toch bij de kassa schrik ik elke keer weer van het bedrag. We kunnen het geld wel missen maar vind het toch een soort zonde?

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:38

Ailill schreef:
Poeh, echt enkel de dingen uit de Appie/supermarkt? Denk een kleine 100 per week, voor mij alleen wat betreft eten/drinken. Daar komen dan nog wat broodjes hier, koffie daar bij en dan loopt het nog verder op. Nu hoef ik nergens op te letten, dat scheelt natuurlijk een hoop en ik wil het ook niet :+

Toiletartikelen koop ik dan wel vaak in de aanbieding/groot volume. Ik 'bespaar' dan weer op bijv. All Stars, dingen kosten rond de 55/60 euro maar ik koop ze al jaren 1/2 keer per jaar voor 50%, betaal nooit meer dan 30 euro.

Wow 100 euro per week voor alleen jezelf? :wow:
Ik ben oprecht verbaasd wat je dan allemaal wel niet eet? Gooi jij niet onwijs veel weg dan?

Ik vraag dat omdat het mij nog nooit gelukt is voor zoveel te kopen in een week voor alleen mezelf.

Ik heb voor mezelf een week budget van max 35 euro en daar blijf ik meestal onder.
Scheelt wel dat ik voor doordeweeks geen fruit hoef te kopen. Dat mag ik pakken op het werk.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:38

Ineke2 schreef:
Ailill schreef:
Poeh, echt enkel de dingen uit de Appie/supermarkt? Denk een kleine 100 per week, voor mij alleen wat betreft eten/drinken. Daar komen dan nog wat broodjes hier, koffie daar bij en dan loopt het nog verder op. Nu hoef ik nergens op te letten, dat scheelt natuurlijk een hoop en ik wil het ook niet :+

Toiletartikelen koop ik dan wel vaak in de aanbieding/groot volume. Ik 'bespaar' dan weer op bijv. All Stars, dingen kosten rond de 55/60 euro maar ik koop ze al jaren 1/2 keer per jaar voor 50%, betaal nooit meer dan 30 euro.

Wow 100 euro per week voor alleen jezelf? :wow:
Ik ben oprecht verbaasd wat je dan allemaal wel niet eet? Gooi jij niet onwijs veel weg dan?

Ik vraag dat omdat het mij nog nooit gelukt is voor zoveel te kopen in een week voor alleen mezelf.

Ik heb voor mezelf een week budget van max 35 euro en daar blijf ik meestal onder.
Scheelt wel dat ik voor doordeweeks geen fruit hoef te kopen. Dat mag ik pakken op het werk.


Maar ligt dat ook niet aan je behoeftes qua eten? Ik geef graag wat meer geld uit aan lekker eten, koffietje hier, broodje daar. Mijn zus daarentegen leeft erg sober, koopt de goedkopere producten en doet daar lang mee. Zij geeft eigenlijk nauwelijks iets om lekker eten, gezellig borrelen en tafelen. Zij verbruikt het liefst zo min mogelijk en zo goedkoop mogelijk. Ik wordt daar echt ongelukkig van, ik heb gewoon graag lekker eten. :')

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:48

Ineke2 schreef:
Ailill schreef:
Poeh, echt enkel de dingen uit de Appie/supermarkt? Denk een kleine 100 per week, voor mij alleen wat betreft eten/drinken. Daar komen dan nog wat broodjes hier, koffie daar bij en dan loopt het nog verder op. Nu hoef ik nergens op te letten, dat scheelt natuurlijk een hoop en ik wil het ook niet :+

Toiletartikelen koop ik dan wel vaak in de aanbieding/groot volume. Ik 'bespaar' dan weer op bijv. All Stars, dingen kosten rond de 55/60 euro maar ik koop ze al jaren 1/2 keer per jaar voor 50%, betaal nooit meer dan 30 euro.

Wow 100 euro per week voor alleen jezelf? :wow:
Ik ben oprecht verbaasd wat je dan allemaal wel niet eet? Gooi jij niet onwijs veel weg dan?

Ik vraag dat omdat het mij nog nooit gelukt is voor zoveel te kopen in een week voor alleen mezelf.

Ik heb voor mezelf een week budget van max 35 euro en daar blijf ik meestal onder.
Scheelt wel dat ik voor doordeweeks geen fruit hoef te kopen. Dat mag ik pakken op het werk.


Waarom zou je veel weggooien als je meer aan boodschappen besteed? :+

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:57

Ik eet biologisch, als ik luxe leef kost het 10 euro per dag, maar in mindere tijden kan het ook voor 5 euro per dag, of voor 3 euro maar dat is wel erg minimaal en niet bio meer.

Ik eet glutenvrij en zuivelvrij. Heel af en toe vis.

Gemiddeld geef ik 40 euro per week uit. Bij supermarkt en bio zorgboerderij.

Hier zit een koffietje buiten de deur niet bij in.
Ik wil graag besparen maar vind goed gezond en lekker eten heel belangrijk.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 16:13

Ik heb oprecht geen idee wat ik uitgeef per week of maand aan boodschappen, maar vindt het wel interresant om eens te kijken.
Ik ben wel van koffie halen, terrasje hier of daar, ergens lunchen etc met collega's. Tellen jullie dat mee?

Ik vrees dat ik niet de goedkoopste ben, maar aan de andere kant vind ik dat als je het kunt betalen ik best wel wat extra mag betalen voor eten waar boeren en ook hun vee blij van worden. Vlees komt hier dus bij de plaatselijke slager vandaan waar ik de dieren kan zien en groente en fruit komt ook van zo dichtbij mogelijk.
Verder weinig ongezonds als koek snoep etc en geen frituur ofzo in huis, dus als ik eens zin heb in friet moet ik het halen.
(En ik weet zeker dat vriendje op werk veel vaker friet en rotzooi zit te vreten haha :D )