Vakantie met vriend maar stel het gaat uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AylaL

Vakantie met vriend maar stel het gaat uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 11:50

Hoi!
Ik ben nu ongeveer een half jaar samen met mijn vriend, nu gaan hij en zijn ouders in de zomer van 2020 op vakantie voor 4 weken.

En aangezien hij dan niet alleen 4 weken weg wil hebben zijn ouders een voorstel gedaan dat ik mee mag als ik dat zou willen.
Nu lijkt mij dat geweldig alleen ben ik bang dat stel dat het toch uit gaat tegen die tijd, waar ik niet van uitga, wat moet ik dan met dat vliegticket? Want het kost ruim 1500 euro en dat zou dan veel weggegooid geld zijn.
Als er gaan oplossing is lijkt het me tch het handigste om niet te gaan of te kijken of ik last minute ergens kan boeken.

Memories

Re: Vakantie met vriend maar stel het gaat uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:58

Wat vinden zijn ouders er zelf van? Zou het gewoon met hun bespreken hoe zij het voor zich zien mocht het uitgaan, wat jij dan wil en hoe het zit met hun annuleringsverzekering etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:01

Annuleringsverzekering afsluiten (moet wel binnen een x aantal dagen na het boeken) Relatie die uitgaat is een geldige reden voor annuleren.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:01

Hoe oud ben je TS?
Ik snap wel dat je daar bang voor bent, je weet nooit hoe het loopt.
Zorg ervoor dat je een goede annuleringsverzekering hebt, die alles kosteloos
annuleert stel het gaat uit. Ik denk dat je ouders je hier het beste bij kunnen helpen,
misschien hebben die al een verzekering die dit voor je dekt.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:02

Allereerst niet daar vanuit gaan. En tsja, mocht het wel uitgaan, kan je misschien alsnog meegaan en zelf vakantie vieren daar zonder hun? Dat ticket heb je dan toch al. En anders een hele goede annuleringsverzekering afsluiten. Al weet ik niet of die ook geld teruggeven bij een reden als 'relatie is uitgegaan'? Daar heb ik geen verstand van verder :)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:03

Een goede annuleringsverzekering afsluiten of als, stel het gaat uit, gewoon alsnog op vakantie gaan. Hoef je alleen een ander verblijf te boeken.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:06

Annuleringsverzekering en niet gaan leven met de insteek "straks gaat het uit" als er geen aanleiding is :p

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 12:07

Ik heb al bij een paar annuleringsverzekeringen gekeken en daar staat alleen als je getrouwd bent en gaat scheiden of als je op papier bij elkaar woont en het dna uit gaat. Anders kunnen ze niet zien hoe serieus je relatie is.
Heb ookal met mijn ouders besproken over de vakantie en hun vinden het prima maar wij gingen er met zen alle vanuit dat je een annuleer are ticket kon kopen, waarbij je het geld gewoon terug zou krijgen.
Tegen die tijd ben ik 17 en hij 18.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 12:07

Ik ga er ook niet vanuit dat het uit gaat! Maar voor mijn doen en mijn ouders die mee betalen aan het ticket is het op het moment best wel wat geld.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:08

Kun je geen last minute vliegticket kopen? Desnoods een andere vlucht maar dan kun je later besluiten.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:09

Oef das wel veel geld voor je leeftijd eerlijk gezegd. Misschien kan je tegen die tijd een ticket boeken ipv nu al?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:11

Leuk dat je mee mag maar ik vind het wel heel erg veel geld om het erop te gokken. Ik zou het zelf niet doen, dan maar even zonder elkaar hoor. Boek lekker zelf een vakantie voor in die periode.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 12:13

Blue_Monday schreef:
Oef das wel veel geld voor je leeftijd eerlijk gezegd. Misschien kan je tegen die tijd een ticket boeken ipv nu al?

Ja inderdaad dat vind ik ook, niet dat ik alles zelf hief te betalen hoor betaal misschien 1/3 verder betalen zijn ouders de hele vakantie.
Ja dat kan ook maar ben bang dat tegen die tijd tickets nog duurder zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:15

AylaL schreef:
Ik heb al bij een paar annuleringsverzekeringen gekeken en daar staat alleen als je getrouwd bent en gaat scheiden of als je op papier bij elkaar woont en het dna uit gaat. Anders kunnen ze niet zien hoe serieus je relatie is.
Heb ookal met mijn ouders besproken over de vakantie en hun vinden het prima maar wij gingen er met zen alle vanuit dat je een annuleer are ticket kon kopen, waarbij je het geld gewoon terug zou krijgen.
Tegen die tijd ben ik 17 en hij 18.

Bij bijna geen enkel ticket krijg je gewoon je geld terug bij annuleren. Zelfs niet met geldige reden.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:21

AylaL schreef:
Blue_Monday schreef:

Ja inderdaad dat vind ik ook, niet dat ik alles zelf hief te betalen hoor betaal misschien 1/3 verder betalen zijn ouders de hele vakantie.
Ja dat kan ook maar ben bang dat tegen die tijd tickets nog duurder zijn.

Niet handig dat je dat er dan niet bij zet. Het gaat dus om iets van 500 euro voor jou en de rest betalen zij? Dan zou ik voor mezelf afwegen of ik het risico wil nemen dat geld 'kwijt' te zijn mocht het uit gaan, dan kunnen zij eventueel iemand anders meenemen op vakantie.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:23

Pfoe, die gok zou ik niet durven nemen. Dat is wel heel veel geld! Ik zou inzetten op voor nu geen ticket kopen, later proberen dan nog een ticket te kopen en als het dan heel veel duurder is, dan is het pech en gaat de vakantie helaas niet door voor jou. (4 weken met je schoonouders op vakantie lijkt me trouwens ook best heftig)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:26

Hoe lang hebben jullie een relatie en zie jij dat nog wel een jaar duren? Idd goed kijken naar annuleringsverzekeringen want ‘gewoon’ een relatie die uit gaat is vaak geen geldige reden!

Eerlijk is eerlijk, jullie zijn nog vrij jong en geen jaren samen neem ik aan? Daarnaast geef je nu al aan dat het een hele klap geld is voor jou en je ouders. Ja je kan afwachten of er een last minute is maar dan is gokken en hopen dat het niet duurder is als het er al is. Heb je wel zin in die ‘stress’/onwetendheid?
Ik zou anders eerder een ander reisje met zn 2en boeken voor een pak minder geld, kun je toch van tevoren wat plannen en samen leuk op vakantie zonder dat je een hele investering kwijt bent als het mis gaat. Je wilt ook niet dat als de relatie toch niet zo leuk meer is over een half jaartje dat je het nog maar een paar maandjes uitzingt omdat je je geld niet wil verliezen en achteraf een rotvakantie hebt.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 12:27

GDG schreef:
Niet handig dat je dat er dan niet bij zet. Het gaat dus om iets van 500 euro voor jou en de rest betalen zij? Dan zou ik voor mezelf afwegen of ik het risico wil nemen dat geld 'kwijt' te zijn mocht het uit gaan, dan kunnen zij eventueel iemand anders meenemen op vakantie.

Sorry nee! Ik betaal 1/3 van de ticket ong en de rest mijn ouders. Maar de rest van de hele vakantie betalen zijn ouders.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 12:29

Memories schreef:
Hoe lang hebben jullie een relatie en zie jij dat nog wel een jaar duren? Idd goed kijken naar annuleringsverzekeringen want ‘gewoon’ een relatie die uit gaat is vaak geen geldige reden!

Eerlijk is eerlijk, jullie zijn nog vrij jong en geen jaren samen neem ik aan? Daarnaast geef je nu al aan dat het een hele klap geld is voor jou en je ouders. Ja je kan afwachten of er een last minute is maar dan is gokken en hopen dat het niet duurder is als het er al is. Heb je wel zin in die ‘stress’/onwetendheid?
Ik zou anders eerder een ander reisje met zn 2en boeken voor een pak minder geld, kun je toch van tevoren wat plannen en samen leuk op vakantie zonder dat je een hele investering kwijt bent als het mis gaat. Je wilt ook niet dat als de relatie toch niet zo leuk meer is over een half jaartje dat je het nog maar een paar maandjes uitzingt omdat je je geld niet wil verliezen en achteraf een rotvakantie hebt.

Een half jaar zijn we nu samen en ik zie het echt nog wel veel langer duren dan nog maar 1 jaar. Maar ja alles wat je nu ook noemt ben ik een beetje bang voor.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:29

Op jouw leeftijd zou ik het er niet op gokken. Zeker niet voor dat bedrag. Het is inderdaad reëel gedacht dat je relatie dan over is, het hoeft niet maar het kan. In een jaar kan veel gebeuren. Ik zou inderdaad last minute een vliegticket kopen tzt, maar niet nu al.
Daarnaast; Is het wel zo'n ramp als je niet meegaat?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:32

Ik vind het wel logisch dat je hierover nadenkt. Je bent tenslotte net een half jaar samen en dit gaat over zomer 2020. Ik zou in het voorjaar 2020 gaan kijken naar tickets. Dan zijn ze nog niet ontzettend veel duurder en kan je al wat beter inschatten of jullie relatie 4 weken samen op vakantie aankan. En anders kan je altijd nog een lastminute ticket kopen.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 12:33

BarbaLala schreef:
Op jouw leeftijd zou ik het er niet op gokken. Zeker niet voor dat bedrag. Het is inderdaad reëel gedacht dat je relatie dan over is, het hoeft niet maar het kan. In een jaar kan veel gebeuren. Ik zou inderdaad last minute een vliegticket kopen tzt, maar niet nu al.
Daarnaast; Is het wel zo'n ramp als je niet meegaat?

Voor mij is het niet zo een ramp, ik zou het wel vervelend vinden 4 weken maar overleef het wel. Alleen hij zegt dat hij niet van zijn vakantie kan genieten dan als hij 4 weken weg is van mij.
Het probleem met last minute als het dan opeens veel duurder is en ik toch niet mee ga hebben zijn ouders al voor alles betaald om met 4 mensen op vakantie te gaan ipv 3

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 12:33

mylittlejoy schreef:
Ik vind het wel logisch dat je hierover nadenkt. Je bent tenslotte net een half jaar samen en dit gaat over zomer 2020. Ik zou in het voorjaar 2020 gaan kijken naar tickets. Dan zijn ze nog niet ontzettend veel duurder en kan je al wat beter inschatten of jullie relatie 4 weken samen op vakantie aankan. En anders kan je altijd nog een lastminute ticket kopen.

Ja ik denk er liever nu overna dan dat ik al de tickets boek en over een half jaar het toch niet meer zo leuk vind en vast zit met die tickets.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:33

Misschien ben ik te naïef maar je neemt toch een relatie met de gedachte om voor de rest van je leven bij elkaar te blijven? Tuurlijk kan het mislopen, maar daar zou ik als er momenteel geen aanleiding voor is niet vanuit gaan.

Naar welke bestemming gaat de vakantie naartoe? Is het een bestemming waar je als 17 jarige eventueel alleen 4 weken zou kunnen reizen?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:35

Ik snap dat je last minute misschien iets te laat vind.. maar je kan ook kijken over een half jaar hoe het er dan voorstaat.

Dat hele 'last minute is duurder' valt tegenwoordig reuze mee. Ja, een week van te voren is natuurlijk duurder.. maar 2 maanden kan nog wel meevallen hoor.

@Vevina, dat vind ik wel naief ja, voor een 17 en 18 jarige.