Hoe ramp toeristen op afstand houden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Hoe ramp toeristen op afstand houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 11:11

Deze week is de buurman van in de 70 zwaar gewond geraakt bij een ongeluk. Iedereen was stom verbaasd...Maar nu komt het alleen op leeftijd vrijgezel....
We weten dat hij inmiddels zo zwaar hersenletsel heeft dat het zeer spannend is, en ook zeer waarschijnlijk dat hij niet meer alleen thuis komt.
Vreselijk voor hem zelf om zo je geliefde erf en dieren te moeten afstaan...het was letterlijk en figuurlijk zijn leven!

Maar nu komt het ,op het moment dat hij in de trauma heli over het dak vliegt ging de telefoon..de lokale krant of ik iets wist.Ik heb de boot afgehouden en wist niets.
Die zelfde nacht komen er vreemden om 3 uur s nachts op zijn erf struinen....
Ik kan niet ergenst komen of weet je al wat....
heb dus net een makelaar gesproken die interesse heeft, zo liepen er vanmorgen ook weer buurmannen met interesse zijn Machinepark te bekijken.
Een opkoper liep gewoon tussen de koeien in het weiland
en ga maar door

Ik heb zijn familie al ingelicht en daar is het dus net zo....
inmiddels is alles op slot en de brievenbus dichtgeplakt ( de post gaat naar familie via de verhuisservice), we nemen geen vreemde nummers meer op de kinderen 6 en 2 opdracht gegeven om bij onbekenden naar binnen te lopen en niet op hun vragen te antwoorden etc
Er staat al een bordje verboden toegang, zijn erf is al gebaricadeerd / afgesloten door groot materiaal op de toegangsweg te zetten.

maar ik wordt er werkelijk niet goed van....op de gekste ongelegen momenten dat ramp toeristme!

En die arme man ligt te vechten voor zijn leven en die parasieten zwermen rond zijn erf met hun slinkse plannetjes...
Hoe kan je dat stoppen zonder zijn familie die lui op hun dak te sturen, of zelf als een waakhond rond inmiddels 2 erven te lopen in het hartje van de nacht of vroeg in de ochtend.
de politie.....komt wel langs maar tja dan is er niemand!

Cioccolato

Re: Hoe ramp toeristen op afstand houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:14

Asociaal.. Ik ben erg blij met onze waakhonden die lui op afstand houden. Maar moet er niet aan denken dat dit bij de buren ofzo gebeurd.
Men kent geen fatsoen meer tegenwoordig. En ik ben bang dat dit alleen maar erger wordt, in plaats van beter..

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:16

Het is asociaal!
Ik zou toch de politie blijven bellen en van iedere insluiper een foto maken en het nummerbord opschrijven en deze doorgeven aan de politie.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:17

Bizar en onbegrijpelijk dat het zo gaat... Je beseft het niet maar waarschijnlijk komt dit maar al te vaak voor helaas... Hoe er mee om te gaan geen idee. Heeft de politie niet nog tips?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:19

Heel erg is dit idd. :7
Vrees dat je er weinig aan kan doen. Op niks reageren en hopen dat de storm vanzelf een beetje gaat liggen.

Als het echt de spuigaten uitloopt met vernielingen e.d. , denk ik aan een bewakingsfirma laten inschakelen, maar dat kost ook wel wat geld uiteraard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:20

Erg he, foto’s maken van nummerborden , borden ophangen met daarop camerabewaking ( ook al is dat niet zo) en dat bij overtreding politie word ingeschakeld .Sterkte voor de buurman en familie.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:22

Inderdaad de politie bellen want je mag gewoon niet zonder toestemming op iemand zn erf komen. Als die man nu op vakantie was geweest was het hetzelfde verhaal. Politie bellen.
Maar dit gaat altijd zo.
Ooit was mijn stal genoot (kleine stal, twee paarden) gevallen van zn paard en moest opgehaald worden door de ambu. D ehele straat rukte uit, iedereen liep op ons prive/stal terrein. Uiteindelijk was er dus een zadel gejat. Das echt misbruik van de situatie. Vreselijk.

Zie je ook als er iemand slecht ligt en mogelijk gaat overlijden, de auto is gelijk vergeven of verkocht. Spullen worden uit huis gehaald door kinderen (die ze nooit zagen) want ja, 'hier heeft moeder/vader toch niks meer aan'.

Aasgieren. Maar zeker als er iemand op zijn terrein loopt: melding maken van poging tot inbraak als ze rond de woning lopen of insluiping. Laat d epolitie t maar regelen. Enige nadeel: na zoveel meldingen zal de politie de prioriteit laag leggen. Dus als er ooit echt iets is in de nacht.....

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 11:30

Tja camera's beveiliging dat is aan de familie....
zelf daar nachten de wacht houden breekt ook op, en overdag moet je ook weer werken.....
en dieven als die toch in de buurt zijn maak je ook kans hebben we al gemerkt.
We zijn gewoon buren en missen vooral die man die daar over het erf hoort te scharrelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:35

Kwita, borden ophangen dat er camera’s hangen is iets anders dan ze daadwerkelijk installeren. Wanneer de man inderdaad zo slecht is zal hij niet terugkeren en is over een poosje de boel toch verkocht. Ook familieleden hebben er een handje van om zo snel mogelijk te cashen .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:35

Idd is dit vooral zaak voor de familie, maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie als buren ook lastig is.
Is er geen buurtapp of buurtwacht die een extra oog in het zeil kunnen houden?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:06

Nepcamera's ophangen en een bordje erbij: u bent in beeld een veilige gedachte.
Dit hebben wij ook gedaan toen wij nog op een afgelegen plek een opslag huurde. Daar werd ook regelmatig door onbevoegden rond geneusd, toen dat er eenmaal hing was het zo over.
Een dummy camera kost niet veel, batterij er in voor het rode lampje en een bordje en klaar.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:16

Wat erg voor de buurman.

Kan je overleggen met zijn familie?
Misschien willen die wel dummycamera’s ophangen.
Of halen ze het waardevolste al weg.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:27

Wat triest zeg! Kan me niet voorstellen dat dat normaal is. Respect voor een ander zijn eigendom is blijkbaar ook verleden tijd.
Sterkte voor iedereen, behalve die aasgieren dan hè.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:10

Oh ik weet echt zo hoe je je voeld.

Toen de eigenaar van de manege ernstig ziek werd werd hij in het ziekenhuis gebeld of hij zijn boeltje niet wilde verkopen.

En het ergste geval: toen hij was overleden en de begrafenis ondernemer er was werd ik gebeld door een manege in de buurt. Zij wilde weten aan wie we die manege pony’s verkocht hadden. Ik wist die naam en het telefoonnummer niet zo. Dus ik vroeg of ze over een uur weer wilde bellen omdat we net met de begrafenis ondernemer aan tafel zaten.

Belde ze na 5 minuten al weer omdat ze toch wel erg graag dat nummer wilde. Toen heb geantwoord als je zo weinig respect hebt voor de situatie dan stik er maar lekker in. Maar ik vertel je niks meer.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:41

Wat ontzettend erg om te horen. De een zijn dood is de ander zijn brood, hoor je dan zeggen. Ik hoop dat het snel beter gaat met je buurman.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:13

Ja herkenbaar! Toen mijn schoonvader overleed belde de dag er na iemand of we het bedrijf wilden verkopen. Ik zie mezelf nog stamelen aan de telefoon, te verbijsterd om te zeggen wat ik daar eigenlijk echt van vond.

En toen mijn buurman ziek werd en duidelijk werd dat hij niet lang meer te leven had, kwam een veehandelaar ineens 3x in de week koffiedrinken en bijpraten: aasde gewoon op het vee.

Mijn eigen vader is nu ook ziek en blijkbaar is de roddel nu dat hij het land gaat verkopen. Ook ineens allemaal mensen die je anders nooit ziet op de koffie, die dan als ze hun kopje leeg en koekje op hebben even tussen neus en lippen aangeven dat ze het graag kopen willen.

Brutaal en tegelijk ook grappig..

Heel beterschap voor je buurman! En jullie succes met de ramptoeristen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:14

Worden zijn dieren wel verzorgd? Maar deze meneer leeft dus nog.Misschien herstelt hij wel. Anders is het te hopen dat hij een levenstestament en\of gewoon testament heeft gemaakt. Familieleden kunnen zich ook tot aasgieren ontpoppen trouwens.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 11:05

anjali schreef:
Worden zijn dieren wel verzorgd? Maar deze meneer leeft dus nog.Misschien herstelt hij wel. Anders is het te hopen dat hij een levenstestament en\of gewoon testament heeft gemaakt. Familieleden kunnen zich ook tot aasgieren ontpoppen trouwens.

de dieren maken het goed dat is het niet!
Nu alweer de 2e bank man aan de lijn gehad over voordelige leningen..... Wat een toeval he, zomaar even een geweldige aanbieding :x _-:(

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:14

Dus...jullie worden als buren nu lastig gevallen door banken, die het voordeel van hun leningen geven, zodat jullie je buurman z'n land erbij zou kunnen kopen in het geval dat? Ik wist dat wij Nederlanders handeltjes kunnen ruiken, maar dat het tot dit niveau wordt toegepast...