Kleding bestellen waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Kleding bestellen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 22:44

De tijd is weer aangebroken..
Ik moet nu toch maar eens nieuw kleding gaan halen, maar ik ben zo'n persoon die onwijs kieskeurig is..
Ik ben iemand die niet graag shopt en het eigenlijks altijd wel uitstelt.
Ik vind het lastig om een leuke stijl of iets dergelijks te ontdekken en als ik nu in mijn kast kijk is het niks bijzonders. Alleen maar eentonige kleuren vaak. Ik ben er niet tevreden over ook.
Ik ben bang dat ik uit eindelijk iets 'kinderachtigs' zal aantrekken Omdat ik bijna geen smaak heb hiervoor.

Ik ben zelf nog erg jong 18. En ben niet iemand die zo mee zal gaan in de mode. Maar hoe ik mij nu kleed vind ik ook 10x niks.
Ik ben vrij onzeker van mijzelf op gebied van nieuw kleding aan gaan trekken, ik vind het een te grote stap om bijvoorbeeld met de mode mee te gaan in eenkeer.

Nu moet ik toch nieuw kleding gaan bestellen maar weet iemand een geschikte site? Eentje die niet standaard 1 kleur soorten kleding verkoopt of allemaal bloemetjes of aparte teksten erop heeft staan.
Ik zal het uit Eindelijk op mijn studie aan moeten trekken etc. :o

Durft te vragen, weet iemand een website of tips?

tengeltje11

Re: Kleding bestellen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:45

Topvintage?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:46

Kijk eens wat je leuk vind :) In het kleding topic bijvoorbeeld. Weet je wel wat voor soort iets je leuk vind ? Anders gewoon een dagje gaan shoppen. Dan kan je het passen. Ik vind zelf de only altijd leuk. Genoeg keus.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:47

Mostwanted, guts ‘n gusto, asos, Zalando! En op Pinterest en in vlogs vind ik leuke inspiratie!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:47

Veel hangt af van je figuur, ook iets om rekening mee te houden alhoewel elk figuur altijd wel leuk aangekleed kan worden. Welke opleiding ga je doen aangezien je daar specifieke kleding voor zoekt??

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:48

Asos.com , Boohoo.com , Nelly.com, Prettylittlething.com zijn sites welke ik het meest gebruik :) Gevarieerd aanbod, ook 'rustigere' items.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:49

Zalando, Wehkamp en Aboutyou

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:54

Ik bestel vaak op Asos, Wehkamp, Zalando en Aboutyou. Weet alleen niet hoe het bij hun ervoor staat betreft vrouwenkleding.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 23:25

Ik zou eerst gaan nadenken welke kant je op wil?
Shiqeu, vrouwelijk, zakelijk, stoer, zacht, sportief, casual...

Ik snap dat het lastig is als je eigenlijk niet weet wat je smaak is. Maar wellicht kan je op printerest ontdekken wat je mooi vind en wat niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 23:42

Ik weet niet waar je woont maar heb wel een kennis die met je een dag op pad wil. Ze is recht door zee en zegt altijd of iets wel of niet leuk staat.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 23:52

Ik koop mijn kleding meestal bij winkels zoals Only, Vero Moda, Pieces en Vila. Dit zijn nette kleren met meestal een fijne pasvorm. Deze merken kun je allemaal bij Bestsellers vinden. Ook een fijne site, want je kunt gratis retourneren en het retourneren werkt zelf ook heel gemakkelijk. Je kunt daarnaast ook kiezen om achteraf te betalen, dus je betaalt uiteindelijk alleen voor de kleding die je houdt.

Ik bestel dus vaak een hele hoop en ik houd lang niet alles. Ik was vroeger ook echt een ramp met kleding. Kocht bijna nooit iets en mijn hele kledingkast was zwart, ik wou mezelf echt verbergen. Mij heeft het geholpen om veel op straat te kijken naar andere meiden. Zo kwam ik erachter wat ik mooi vond. Daarnaast pas ik echt heel veel om erachter te komen wat mooi op mijn lichaam staat. Ik kan dus makkelijk in een winkel 20 dingen passen en uiteindelijk maar 1 ding kopen. Maakt niks uit, uiteindelijk kom je wel aan een volle kast als je maar regelmatig gaat winkelen of kleren bestelt. Ondertussen zien mensen mij vaak als iemand die veel met mode bezig is, maar ik doe eigenlijk nog steeds maar wat. :')

Hierbij dus de website die ik vaak gebruik! Overigens kijk ik ook regelmatig op Zalando, maar dat is fijner als je eenmaal weet welke merken je staan, want daar staan echt veeeeeel kleren op. Succes!
https://shop.bestseller.com/nl/nl/bc/da ... lde-items/

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 00:01

Een vriendin van mij (die gaat dit vast ook lezen :D) heeft gebruik gemaakt van de personal shopper van zalando.
Super leuke outfits zijn daar uit gekomen.

https://www.zalon.nl

Je moet op de site even de voorwaarden lezen, ik weet wel, je zit nergens aan vast.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 05:19

Ik bestel ook vaak bij Asos, als ik mijn garderobe vernieuw. Wat voor stijl spreekt je aan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:44

Als je geen idee hebt hoe je je moet kleden is het misschien een beter plan om naar een winkel met goed kledingadvies te gaan zodat ze je kunnen helpen met wat leuk staat en setjes kunnen maken :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:52

Zalando, Wehkamp, Bonprix, Otto, H&M.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:53

Naast de al genoemde shops vind ik deze ook leuk: 77onlineshop.nl

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:34

Wat ik meestal doe: Heb ik een broek nodig; bestel 10 verschillende broeken bij Zalando. Meestal hou ik er 2 en stuur ik de rest weer terug. Zo doe ik dat met de meeste kleding.
Kan ik op mijn gemak passen en kijken wat er in de kast hangt zodat combinaties gelijk gemaakt kunnen worden.

Andere tip; kijk eerst eens in je kast, naar welke kleuren neig je. Naar welke vormen neig je? Sorteer het allemaal en bekijk vanuit daar wat je wilt veranderen.
Draag je veel basic shirts met spijkerbroek, gooi er eens een overhemd overheen.

Kijk ook eens in het foto topic met foto's; https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1967928

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:57

TS je zal me ongetwijfeld heel lastig vinden maar....... Je hebt een hele uitgesproken mening maar heb je er op de een of andere reden nog nooit eens in verdiept. Ik begrijp dat gewoon niet zo goed. En dan niet alleen van jou hoor. Ook van mijn zus :D .
Ik geef deze mensen meestal het advies om bij verschillende merken eens online rond te kijken wat ze aanspreekt. Als je wat hebt gevonden dan ga je naar die winkel en gaat daar met de verkoopster aan de slag. Dat moet je dan niet even in een half uurtje op zaterdag middag doen. Daar moet je op een doordeweekse dag eens tijd voor nemen. Neem je kleding mee waar je wat bij zoekt. Gooi weg wat je niks vind en neem een open mind mee. En boven alles: blijf een tijdje bij je plan. Ga 2x per jaar om wat uit de nieuwe collectie te shoppen en ga 2x per jaar om in de sale te kopen wat je wel mooi vond maar eigenlijk te duur. Op die manier kost het je 4x 2 uur per jaar en je gadarobe is altijd up to date met spullen die qua stijl en kleur goed bij je passen. Al dat combineren met leuke kleuren, merken en vintage items is voor mensen die daar goed in zijn en dat heel leuk vinden.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:00

Lizz schreef:
Een vriendin van mij (die gaat dit vast ook lezen :D) heeft gebruik gemaakt van de personal shopper van zalando.

Je moet op de site even de voorwaarden lezen, ik weet wel, je zit nergens aan vast.

Oh leuk dit! Ik ga het ook eens testen. Bedankt voor de tip.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:21

beert schreef:
Lizz schreef:

Oh leuk dit! Ik ga het ook eens testen. Bedankt voor de tip.

Dit heb ik eens uitgeprobeerd! Goede tip!

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 20:57

guts ‘n gusto is wel een leuke winkel, alleen 80,- voor een shirt met lange mouwen oef..

Nog meer shops maar dan iets goedkoper ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:11

Mijn stap 1 is altijd googlen naar wat mijn figuur is, en welke kleding daarbij past. Daarna ga ik shoppen adhv die info, en de kleding die ik nog wil hebben. (Wat mist in mijn kledingkast?)

Je kunt veel kanten op. Van alternatief/stoer (large.nl), naar vrouwelijk/vintage (topvintage.nl) naar de meer gewonere sites (bonprix, zalando, wehkamp, otto).

Als je de gok durft te nemen (lees reviews mét fotos en kijk naar de maattabellen) is Shein misschien interessant. Een chinese website. Een beetje de online-primark, dus de kwaliteit is niet denderend, en de stof kan anders uitvallen dan je denkt.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 21:24

Bubblewrap schreef:
Mijn stap 1 is altijd googlen naar wat mijn figuur is, en welke kleding daarbij past. Daarna ga ik shoppen adhv die info, en de kleding die ik nog wil hebben. (Wat mist in mijn kledingkast?)

Je kunt veel kanten op. Van alternatief/stoer (large.nl), naar vrouwelijk/vintage (topvintage.nl) naar de meer gewonere sites (bonprix, zalando, wehkamp, otto).

Als je de gok durft te nemen (lees reviews mét fotos en kijk naar de maattabellen) is Shein misschien interessant. Een chinese website. Een beetje de online-primark, dus de kwaliteit is niet denderend, en de stof kan anders uitvallen dan je denkt.

Shein heb ik ook wel eens besteld al!
Large is veel erg donker zie ik. Meer metal/gotic ?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:53

Sakestore!

Ik vond het ook altijd lastig, maar in deze winkel toch makkelijker successen gescoord! Ze hebben best veel merken en ook paginas met inspiratie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:46

FennyPower, large.nl heeft inderdaad heel veel zwart en gothic/punk etc. Maar zie af en toe wel stoere kledingstukken ertussen zitten ;)