Vraag over Norton virusscanner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Vraag over Norton virusscanner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 10:45

Hoi,

Sinds een paar maanden heb ik een Norton virusscanner op mijn computer. Die geeft een groen vinkje als alles in orde is. Maar nu staat er een rood vinkje EN ik kan de scanner niet openen.
Dit heb ik al een keer eerder gehad en toen kon ik door de computer opnieuw op te starten dat probleem oplossen. Maar nu dus niet.
Hoe kan ik Norton nu wel openen ?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:18

Als je een mouseover doet, dus met de muis erop gaan staan maar niet aanklikken, krijg je dan iets te zien? Misschien uitleg of een melding ofzo?

Ik heb zelf geen Norton maar Avast, die wil om de zoveel tijd ook wel eens rood verkleuren en dan is het 9 van de 10x eigenlijk alleen maar reclame van het programma zelf, bijvoorbeeld: we hebben een veiligheidslek ontdekt! je kunt je computer nog beter beveiligen door premium aan te schaffen! Maar dat is verder dus loos alarm. Ik duim alvast voor je dat het gewoon zoiets simpels is.

Kan je het programma zelf wel openen via het startmenu? Misschien dat je via die manier erachter kan komen wat de melding precies is?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 18:49

Als ik er met de muis over heen ga is er niets te zien. Ja dat het veldje eronder wat opkleurd, alsof je het aan wil klikken.
Het is wel vaker rood, maar dan kan ik hem aanklikken en even laten scannen. Er is dan nooit wat aan de hand. Maar ik kan hem nu dus niet laten scannen.
En ook de icoon in het startmenu werkt niet. Ik klik erop en klik dan op openen, maar dan gebeurd er niets verder. Heel vreemd.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 18:58

Opgelost ! Via een programma op internet Norton verwijderd en weer geinstalleerd.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:11

Top +:)+ ben je er nog achter gekomen wat het was?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 19:12

Nee, de oorzaak weet ik niet. Maar ik kreeg van degene die Norton erop heeft gezet de link naar verwijderen en opnieuw installeren van Norton. Nu weer een groen vinkje te zien.

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Vraag over Norton virusscanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:14

Fijn dat het in elk geval opgelost is, zal toch een fijner veiliger gevoel geven als het programma in elk geval naar behoren weer werkt!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 19:16

Ja zeker, ik zat niet helemaal lekker achter mijn computer de laatste dagen met dat rode vinkje zichtbaar bij de virusscanner.