Ik kan hem dus maar halfvol doen, anders verzuip ik, want ik kom maar net met mijn voeten tegen de andere kant als ik nog mijn hoofd omhoog wil houden.Maar het is een ramp... Iets wat ik niet ken van andere baden, niet bij de 2 die mijn ouders gehad hebben, niet van vakantiehuisjes/hotels, noem maar op. Ik ben gewend een bad 1 keer per week schoon te maken en verder gewoon na te spoelen na gebruik. Maar hij wordt zó enorm vies. Ik heb mijn douche in bad zitten ivm ruimte. Na het liggen spoel ik even een minuut af bijvoorbeeld, douchegel afspoelen of iets langer wanneer ik mijn haar was. Maar alle shampoo, douchegel, eigenlijk alles wat je gebruikt onder de douche laat een vies laagje achter in het bad. Je ziet het niet, maar zodra je de keer erna het bad aan zet kan je er niet inzitten zonder constant weg te glijden. Ik dacht eerst dat het aan de badolie lag, maar die gebruik ik nu al een tijdje niet meer. Ik spoel het bad elke keer na als ik het gebruikt heb, ook als ik alleen gedoucht heb. Maar die 'laag' krijg je dus niet weg met spoelen. Zelfs na alleen douchen is het de volgende dag gewoon gevaarlijk om weer onder de douche te willen stappen.
Ik heb één keer per week een huishoudelijke hulp die dan de hele badkamer schoonmaakt, maar omdat het zo'n vervelend bad is duurt dat vrij lang elke week. Dat gaat ten koste van andere klussen

Heeft iemand ervaring met zoiets? Ligt het aan het materiaal? Wat kan ik ertegen doen? Het liefst zonder elke keer minimaal een kwartier aan het schrobben zijn?