De eeuwige single.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:41

Aan je voeten likken? _O- ik zou er om kunnen lachen tot het gedeelte achtervolging inderdaad.
Wat zijn sommige mensen verbazingwekkend zeg 8)7

Vervelende aan single zijn.... niet echt iets. Financieel heb je het wellicht in een relatie ruimer maar ik ben zelf niet anders gewend eigenlijk.
Soms baal ik dat het bij mij niet loopt zoals ik wil en niet gelukkig kan zijn met partner maar ach ik knuffel mijn katten wel _O-

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:50

Ah daar noem je er eentje Lukie! Ik moet wel altijd de grote lepel zijn... ken jij dat probleem ook? :\ >;)

Afbeelding

mala26

Berichten: 5005
Geregistreerd: 05-02-13

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:55

Het enigste wat ik vervelend vind aan single zijn is dus alleen naar bruiloften moeten en het financieel alleen moeten doen.
Maar aan de andere kant ik ben al zo lang alleen dat ik het waarschijnlijk heel moeilijk ga vinden om dingen samen te beslissen.
Zo heb ik vorig jaar mijn eerste echte eigen appartement gekregen (daarvoor altijd op mijn werk gewoond) en ik vond het heerlijk om zelf te mogen beslissen over de indeling en dat soort dingen.
Dus ach elk nadeel heeft zijn voordeel

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:57

Vooral idd soms dingen alleen moeten doen/ondernemen.

En vind december nooit zo een hele gezellig maand om alleen te zijn.

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:07

Bagheera_206 schreef:
Vooral idd soms dingen alleen moeten doen/ondernemen.

En vind december nooit zo een hele gezellig maand om alleen te zijn.


Herkenbaar! Heb hier ook standaard 1 dag met kerst (vaak 1e kerstdag) dat ik thuis in mijn uppie achter mijn bordje zit. Kerstavond & 2e kerstdag meestal wel plannen (vrienden & ouders).

En wat mensen noemen: financieel lijkt me dat ook veel chiller ja. Mensen vragen wel eens van hoe het dan komt dat ik soms aan het einde van de maand even wat dingen moet laten, omdat je anders een stukje maand over houdt aan het einde van je salaris. Dat zijn altijd de mensen die samenwonen. Als je dan zegt: ik heb ongeveer dezelfde vaste lasten als jullie, alleen kunnen jullie het door twee delen. Dan zijn ze vaak wel stil.

Heb 2 jaar geleden een appartmentje gekocht in de stad in mijn uppie. Zou nu wel graag weer wat groters willen kopen, maar die huizenprijzen die rijzen hier de pan uit. Als je dan bedenkt hoeveel meer budget je dan zou hebben met 2x je salaris, dan baal ik soms wel eens dat ik alleen ben ja :j

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:11

Financieel zou het inderdaad wel makkelijker zijn betreft wonen. Maar voor nu is het plan toch om tot m'n 30ste thuis te blijven en gelukkig vinden mijn ouders dat ook prima :')

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:22

Die kosten herken ik ook wel. Vaste lasten in je eentje zijn relatief heel hoog. Er moeten verzekeringen afgesloten, je hebt internet/radio/tv/gas/licht nodig.

Ik zit nu ook in een appartementje. Zolang in alleen ben blijf ik hier mooi wonen om mijn maandlasten nog beetje in te perken. :=

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:42

Bagheera_206 schreef:
En vind december nooit zo een hele gezellig maand om alleen te zijn.


O echt. Ik heb deels een hekel aan "we moeten gezellig doen" met alles en iedereen. Maar ik zou dat soms ook graag als keuze willen hebben. Ik heb nu geen keuze.

Nouja, of ik alleen thuis zit met al die "gezellige" familiefilms of ik ga werken.
Ik werk dus met de feestdagen. Dan zijn mijn collega's vrij. Ik druk en een fijn loonstrookje, zeker als de feestdagen in het weekend vallen :D :')

anjali
Berichten: 15134
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:03

LukieBradley schreef:
Aan je voeten likken? _O- ik zou er om kunnen lachen tot het gedeelte achtervolging inderdaad.
Wat zijn sommige mensen verbazingwekkend zeg 8)7

Vervelende aan single zijn.... niet echt iets. Financieel heb je het wellicht in een relatie ruimer maar ik ben zelf niet anders gewend eigenlijk.
Soms baal ik dat het bij mij niet loopt zoals ik wil en niet gelukkig kan zijn met partner maar ach ik knuffel mijn katten wel _O-

Er bestaan anders zat partners die helemaal niet met geld kunnen omgaan,een gat in hun hand hebben en jouw geld er ook nog doorjagen. Daar moet je niet mee gaan trouwen of samenwonen.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:04

Shaggy09 schreef:
DreamGuide schreef:
Ik heb nog nooit gehoord van jongens die 'paardenmeisjes' juist leuk vinden.


Nja, ik weet niet. Als jij je heel de dag door profileert als penny die alleen maar over paardjes en alles eromheen kan praten dan snap ik heel goed dat er geen jongens (of meiden) zijn die daar op zitten te wachten.



Ships, je hebt me door. :D

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:16

Het financiële plaatje vind ik niet eens het grootste issue. Voor het vinden van woonruimte zijn twee inkomens zeer welkom. Als alleenverdiener is het, zeker in de randstad, een hele uitdaging om iets fatsoenlijks te vinden. Afgezien daarvan red ik me prima met alleen mijn eigen inkomen, maar ik heb nooit zo gek veel geld uitgegeven.

Voor mij is vooral het thuiskomen in een leeg huis (huisdieren zijn in mijn appartement niet toegestaan) een gemis. Je ups en downs delen met iemand. Uiteraard kan dat ook met vrienden, maar dat is toch anders. En het lekker tegen iemand aan kunnen kruipen op de bank om te knuffelen. Ik ben ook erg blij met mijn knuffelaap met klittebandarmen (Munkiki <3) die ik lekker om me heen kan slaan, maar dat is toch niet hetzelfde. :+

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:34

Hier na een mislukte relatie en een paar dates die nergens op uit liepen ook single. Ik omarm en haat het tegelijk.

De vrijheid die ik heb na een relatie met een dominante controlfreak vind ik heerlijk, was in het begin wel eng en wennen. Hoef mij nergens meer voor te verantwoorden. Maar daarnaast ben ik wel regelmatig eenzaam. Heb wel een aantal vrienden, maar die hebben het of heel druk of zelf een relatie. Ondanks dat ik nu het 3/4de jaar uit huis ben, ben ik nog regelmatig bij mijn ouders te vinden.
Ik mis een stukje genegenheid wel, maar anderzijds heb ik bij de afgelopen dates ook helemaal geen vlinders in mijn buik. Het lijkt wel alsof ik nergens meer potentie in zie of gevoelens voor heb.

Een kat en een paard maken een hoop goed gelukkig.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:00

DideH schreef:
Ah daar noem je er eentje Lukie! Ik moet wel altijd de grote lepel zijn... ken jij dat probleem ook? : >;)

[ [url=m/Kj0Y2k.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jaaaaaa :7

Afbeelding
Ik heb hier 4 versies van rondlopen, kennen geen persoonlijke ruimte *D


@anjali, ik zei ook: wellicht. Dus ofwel je hebt ook niet altijd prijs :')

MyWishMax

Berichten: 25360
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:27

Financieel is handiger met z'n tweeen, maar dat mis ik niet eens. Ik ben in huis blijven wonen, wel huurwoning, maar eensgezinswoning, hoekhuis, grote voor en achtertuin en schuur. Vlakbij Rotterdam, Den Haag en sowieso middenin de Randstad, maar dan het groene hart. :') Helaas zijn de vaste lasten in mijn eentje bijna net zo hoog als dat ze samen waren.

Maar ik mis een maatje, de genegenheid, even kletsen over hoe dag was, stomme gesprekken, knuffelen enzovoorts. Wat de rest hier ook noemt. Ik heb wel 2 grote honden, maar dat is toch anders, haha :') En met vrienden en vriendinnen is het ook anders idd. Kerst vind ik absoluut niet meer leuk, verplichtingen houd ik niet perse van, maar de keuze om wel iets leuks te doen samen was toch prettiger dan alleen.

Nu moet ik erbij zeggen dat ik uit lange relatie kwam en jaren samengewoond heb. Dus nu een jaar later pas een beetje begin te wennen aan het alleen zijn, maar ik vind het niet leuk. Ben alleen ook kieskeurig O:)

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:01

anjali schreef:
LukieBradley schreef:
Aan je voeten likken? _O- ik zou er om kunnen lachen tot het gedeelte achtervolging inderdaad.
Wat zijn sommige mensen verbazingwekkend zeg 8)7

Vervelende aan single zijn.... niet echt iets. Financieel heb je het wellicht in een relatie ruimer maar ik ben zelf niet anders gewend eigenlijk.
Soms baal ik dat het bij mij niet loopt zoals ik wil en niet gelukkig kan zijn met partner maar ach ik knuffel mijn katten wel _O-

Er bestaan anders zat partners die helemaal niet met geld kunnen omgaan,een gat in hun hand hebben en jouw geld er ook nog doorjagen. Daar moet je niet mee gaan trouwen of samenwonen.
Ik vind dit wel redelijk kort door de bocht. Mensen kunnen, gelukkig en over het algemeen, nieuwe dingen leren en daarnaast kun je ook nog eens een aanvulling voor elkaar zijn.

Ik kan ook vinden dat je beter niet samen kunt zijn met een partner die dagelijks de Bijbel leest, ieder z'n eigen keuze.

Anoniem

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:06

Nou ja, je gaat toch niet samenwonen met iemand die zijn zaken niet op orde heeft en misschien zelfs op jouw zak wil teren? Ik vind de vergelijking met een bijbel lezen een beetje vreemd.. Daar doe je niemand kwaad mee, met geldproblemen of schulden is dat wel anders.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:09

Die mening deel ik absoluut niet. Tuurlijk is het prettig als je partner fin. onafhankelijk is/evenwaardig aan jou en schulden zijn nooit leuk. Maar schulden ontstaan niet altijd uit laksheid/hebzucht, heb dat meermaals van dichtbij gezien.

Daarnaast heb ik het fin. meer dan prima en mocht mijn partner dit niet hebben, so be it. Al ga ik mezelf ook niet voor een ander in de schulden werken, op bijv. een hypotheek na.

Bijbel was misschien niet de juiste vergelijking, persoonlijk voor mij ook geen no-go, maar wel een punt waar ik meer moeite mee zou hebben dan bijv. fin. zorgen.

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:12

Denk dat ze niet persé financiële zorgen bedoelen (want dat kan natuurlijk door een tal van redenen komen), maar doelbewust op de financiële buidel van de ander teren :j

Dat zou voor mij toch wel een groot verschilletje zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:14

Lang gedate met een jongen in de schulden, grotendeels buiten zijn schuld om. Maar toch, bepaalde keuzes die hij maakte, dat verklaarde voor mij wel veel.. Toch in de basis niet met geld om kunnen gaan.
Maar goed, ik ben zelf een financial en zou het echt niet trekken dat ik een man zou moeten 'onderhouden' of dat je dingen niet kunt doen door zijn situatie :n

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:15

1 van de punten waar ik me aan kon ergeren was dan deed ik de boodschappen en wilde meneer iets lekkers hebben dus dan haalde ik dat voor hem en wat anders voor mezelf...
Om dan een paar dagen later met de hand op een lege plek te komen, want ja ik had het niet gelijk opgegeten dus dan hoefde ik het toch niet...

Of meneer is 1.95 en stond tijdens het plassen, zat alles onder en mocht ik dat weer schoonmaken...
Ga dan aub zitten als je niet kan mikken >;)
Of toen hij nog bij zijn ouders at moest hij om 17:15 laten weten als hij niet om 18:00 thuis was om te eten.
Nee bij mij liet hij dat pas om 18:00 weten of na die tijd zelfs..
Of....

Ok zucht adem in adem uit..
Dat waren even mijn exfrustraties _-:( _-:(
Mijn excuses
Nee dat soort dingen, en nog veel meer, mis ik echt niet!!!
Maar soms even iemand om je heen, wat praten, wat bij elkaar zijn en samen ergens heen, niet overal meer het 5e wiel zijn.
Dat is wel iets wat ik bij tijd en wijlen mis.
Maar daar hoef ik niet voor samen te wonen...

Anoniem

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:20

Nou mijn ex is 2 meter, stond ook te pissen, maar maakte het zelf schoon hoor. Dat ga ik toch zeker niet doen :+

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:26

Relaxed schreef:
Lang gedate met een jongen in de schulden, grotendeels buiten zijn schuld om. Maar toch, bepaalde keuzes die hij maakte, dat verklaarde voor mij wel veel.. Toch in de basis niet met geld om kunnen gaan.
Maar goed, ik ben zelf een financial en zou het echt niet trekken dat ik een man zou moeten 'onderhouden' of dat je dingen niet kunt doen door zijn situatie :n


Maar hoe sta jij daar in als je al een relatie hebt met iemand? Dus stel je bent al 5 jaar gelukkig met een man en die werkt zich door (vul zelf maar in) in de schulden, zou je dan ook weggaan?

Anoniem

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:29

Ik acht de kans vrij groot dat dat tussen ons in zou komen te staan. Maar dat ligt volledig aan het hoe en waarom.

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:40

Relaxed schreef:
Nou mijn ex is 2 meter, stond ook te pissen, maar maakte het zelf schoon hoor. Dat ga ik toch zeker niet doen :+


Helaas was mijn ex nogal verwend door zijn moeder..
Woonde ook nog soort van thuis (sliep op de zolder van een vrijstaande garage) dus afgezien van bed afhalen/opmaken deed zijn moeder alles voor hem.

De man die in mijn leven weer zou kunnen komen moet wel enigszins op dezelfde golflengte zitten.
En dat wordt wat :') :') :')
Tot die tijd vermaak ik me wel.

Anoniem

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:43

Dan trek je m toch aan de oren bij de pot.. Tja sorry, ik vind dat geen excuus.. :+