Ik heb een eigenschap die ik echt niet leuk vind van mijzelf : ik ben namelijk een enorme flap uit! Ik zeg veel te snel wat ik denk, om nog geen twee minuten later enorme spijt te hebben dat ik het heb gezegd
Soms omdat het sociaal onhandig is, soms omdat ik iets onaardigs heb gezegd over iemand die er niet bij was, maar meestal omdat ik al iets over een onderwerp heb geroepen voor ik er over na heb gedacht en heb gecontroleerd of het echt waar was. Ik vind dit echt een nare eigenschap, de keerzijde van erg sociaal zijn zeg maar. Daarnaast kan ik mij snel superschuldig voelen, echt letterlijk misselijk, trillen, hartkloppingen en zo, over iets wat ik heb gezegd terwijl het 99 van de 100 keer met een sisser afloopt...
Hoe voorkom ik dat ik te snel dingen er uit gooi? Ik wil hier graag aan werken maar ik weet niet hoe...Ik zou zo graag eerst willen nadenken voor ik iets zeg en mijn woorden willen kunnen inslikken....
Is dit herkenbaar voor iemand? Wat doe je er tegen?
Ps. als iemand denkt mij te herkennen en te weten wie ik ben, graag bericht via pb
of kunnen er niet tegen
Erg fijn om te weten dat ik niet de enige ben die hier mee zit
Gelukkig is het meestal positief. Maar dat vergeet ik vaak omdat ik dan over een verkeerde opmerking heel erg in zit... Bedankt voor je lieve reactie
maar ik ben er zelf ook een.