Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

x_Jeanine_x schreef:Wauw TS wat onwijs sterk van je dat je dit al 10 jaar gewoon volhoud, respect en vanaf deze weg ook een dikke virtuele knuffel!
.
dikke knuffel voor jou TS. Wat ben je de afgelopen jaren sterk geweest en wat goed dat je nu voor jezelf gaat kiezen. Een gezonde situatie is het zeker niet. Veel sterkte toegewenst, je gaat het namelijk toch niet voor iedereen goed doen. Als je maar zorgt dat je de stappen neemt zoals jij vindt dat ze genomen moeten worden. Verlies jezelf daarbij niet uit het oog of als het lukt zet jezelf juist centraal.
Diddykong schreef:Houd het kort en simpel. Geen lange verhalen, geen verwijten dat je het niet meer trekt...
kies voor jezelf Ierpier schreef:Afzonderen, klein houden, controleren... Alle red flags van een psychologisch mishandelend persoon zie ik daarin. Deze mensen laten je niet zomaar gaan. Spullen pakken, alles regelen en dan pas zeggen dat je ervandoor gaat, als je al praktisch buiten de deur staat.
Succeskies voor jezelf
Boras schreef:Ik denk dat jij eerst sterker moet worden met professionele hulp.
Zodra jij daartoe in staat bent, ga je gewoon. Schrijf je vader een verklaring.
Je vader heeft zijn problemen. Maar dit alles heeft kunnen gebeuren, omdat je het hebt laten gebeuren (geen aanklacht!). Dat stuk ligt bij jou en daar moet eerst aan worden gewerkt, denk ik. Anders is gewoon gaan misschien voor jou niet mogelijk.
En is er kans op herhaling in relaties met andere mensen.
Veel succes!