Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 15:03

Hier een bericht, ik weet niet zo goed waar te plaatsen en een nieuw topic openen vind ik ook overbodig.
Ik zit erover te denken om voor zaterdag een fluisterboot te huren in giethoorn/ weerribben. Voorspellingen zijn nu natuurlijk fantastisch. Maar hoe groot is de kans dat dit volledig verandert en het toch bagger weer is?
Ik moet betalen bij reserveren maar krijg het niet terug als we niet gaan. Het is me teveel geld om dat te laten gebeuren maar wil wel op tijd reserveren, dat we zeker kunnen varen...

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 15:12

Zoals ik het begrepen heb, word het prachtig weer voorlopig. En vooral volgend weekend juist warmer

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 15:16

Siersma schreef:
Zoals ik het begrepen heb, word het prachtig weer voorlopig. En vooral volgend weekend juist warmer

Ja, zo zie ik het inderdaad terug in de voorspellingen. Maar ben zo bang dat dan halverwege de week het toch ineens om slaat ofzo. Anderzijds gezien de huidige voorspellingen dat de bootjes snel gereserveerd worden en wil niet achter het net vissen.
Soms wordt ik zo gek van mijn eigen getwijfel...

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-23 15:45

Het lijkt redelijk stabiel te zijn, dus ik zou gewoon gaan. :j

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:45

Hoihoi,

Vanavond lijkt er weer heel war aan te komen, wat denken jullie er van?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:45

_xManadisx_ schreef:
Hoihoi,

Vanavond lijkt er weer heel war aan te komen, wat denken jullie er van?

ik denk 3 druppels en wat vaag gerommel....... :')

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:03

Hier ook een voorspelling van 3 druppels.
Maar voor donderdag moet ik de ark wel gebouwd hebben....

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:13

Eerst zien en horen en dan pas geloven.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:25

Altijd dat gezanik van eerst zien dan geloven. Geloof mij, het kan in vrijwel heel Nederland flink tekeer gaan. Code oranje is ook al afgegeven.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:28

Het is inderdaad maar de vraag waar de zwaartepunten komen te liggen, maar dat er wat komt is wel zeker. Opletten dus!

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:33

Happystormchaser heeft net een update op Facebook geplaatst.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:43

Ik hou het bij Estofex, zitten er zelden naast.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:45

Earth schreef:
Altijd dat gezanik van eerst zien dan geloven. Geloof mij, het kan in vrijwel heel Nederland flink tekeer gaan. Code oranje is ook al afgegeven.


Dat wordt wel voor minder afgegeven :') We hebben wel vaker hysterie om niets gehad.
Dus ik snap de sceptici wel.
Maar idd het kan aardig gaan spoken. We gaan het zien. Van mij mag het los gaan!
Voor de natuur is het op zich heel fijn, alleen valt er in korte tijd meteen vaak zoveel dat de grond het niet aan kan :=
Dus puntje bij paaltje heb je er nog weinig aan..

Estofex is idd heel erg fijn!

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:54

Ook hier een gevoel van "eerst zien, dan geloven" het is al zó vaak letterlijk een "storm in een glas water" geweest, dat ik er een beetje klaar mee ben.... moet einde middag van Rotterdam naar Bergen op zoom, met een afgesloten Haringvlietbrug zal het toch wel file rijden zijn het gehele stuk..... ik houd er maar rekening mee dat het weer 2 uur gaat duren en mocht het toch los gaan, dan stop ik wel op het dichtstbijzijnde tankstation/ parkeerplaats/ ga even de snelweg af.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:56

Het was in elk geval heel vroeg erg warm. Nu zwaarbewolkt, broeier en windstil. Ik ben benieuwd of ik nog een laatste Belgische onweersbui ga meemaken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:58

Vies plak benauwd hier, geen aangenaam weer. Regen welkom maar hopelijk niet in de vorm van extreem noodweer met flinke schade. Teveel regen in een keer kan de natuur ookniet aan. -O-

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:59

Het ding is denk ik dat het vaak zo plaatselijk is. Het grootste deel krijgt drie druppels en vraagt zich af waar die waarschuwing voor nodig was. Terwijl het een dorp verderop kan spoken, zoals toen in Leersum.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:01


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:16

poetser schreef:
Het was in elk geval heel vroeg erg warm. Nu zwaarbewolkt, broeier en windstil. Ik ben benieuwd of ik nog een laatste Belgische onweersbui ga meemaken.


Nou idd! Ik dacht vanochtend even nog een stukje te gaan wandelen, maar had me verkeken op hoe vroeg het al bloedjeheet was :=
Ik kwam oververhit thuis :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:20

Ik ben echt blij met de mobiele airco die we vorig jaar nog op de kop konden tikken. Hoewel de hele kamer koelen niet lukt. Mand en bank blijven net dat beetje minder warm waardoor mijn hoogbejaarde dametje en ikzelf niet oververhit raken. Hoewel ik normaal best goed tegen warmte kan valt het me deze periode best zwaar %)

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:46

Altijd dat gezeur "eerst zien dan geloven" . Het is altijd de vraag waar 't zwaartepunt komt te liggen. En ja, dan kan het bij jou 0 druppels zijn maar op 5 km afstand de pleuris uitbreken. Was dat 2 jaar terug ook niet 't geval bij Leersum? Zeikende mensen dat de code onzin was want ze hadden niets gehad. Maar ondertussen hectaren bos volledig weggevaagd door 1 "buitje". Mensen kijken alleen naar hun eigen huisje, maar niet wat er in 't verdere land gebeurd en blijkbaar dan te dom om te beseffen "oh, het was toch wel terecht".

Wees nu nou maar een gewaarschuwd mens en ben voorbereid. En ja, als 't dan meevalt heb je geluk. Als je pech hebt, ontstaat er net boven jou huis een down burst en dan piepen je wel anders.

Ergens wens ik dat die boze mensen die de weer codes en waarschuwingen onzin en achterlijk vinden wel toe dat precies daar de pleuris uitbreekt :Y)

Ik ben op tijd op stal, haal de paarden eventjes binnen en ga dan de bui opwachten. En ik hoop dat er niet teveel water komt, want de afvoer op het erf doet het niet goed dus ik verwacht dat bij veel regen 't water m'n hooi hok met nieuw hooi in gaat lopen...... Alles staat op pallets maar toch niet chill....

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:53

Ik zat een jaar en 2 dagen geleden in het staartje van die valwind.
Zelf geen noemenswaardig schade, maar buren nog geen 20 meter verderop hadden 2 bomen op t dak.

Was heftig.

Zondag is het boek over die gebeurtenis uitgekomen, en waren er de nodige festiviteiten rond dit thema.
Kon daar zelf niet bij zijn.

Heeft heel veel indruk gemaakt vorig jaar.

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:56

Voor mijzelf, ik reis momenteel met mijn camper.

Ik sta op dit moment op een supermooi maar vrij afgelegen plekje.
Ik heb gekeken hoe laat de boel los gaat hier,
En heb (met google) het dichtsbijzijnde overdekte maar onbemande tankstation opgezocht. Daar sta ik het minst om de weg, maar wel tactisch beschut voor eventuele heftige hagel.

7 minuten rijden.

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:24

Ik moet rond 6 uur de paarden voeren en uitmesten. Heb uit voorzorg net ook al gemest, als het dan losbarst kan ik evt. Eerder weg.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:28

Helaas teveel noodweer over me heen gehad met serieuze schade dat ik elke waarschuwing heel serieus neem. Eerste fietsvakantie met mijn zus, 15 en 17 jaar bij Winterswijk camping vernield met alles wat erop stond, iedereen heeft de nacht bibberend doorgebracht in hetrestaurant van de camping.

Met ex dagen heftige storm moeten uitzitten en een tent. Die begaf het, gelukkig een klein tentje als reserve mee. Heftig onweer op een camping waar we in de auto moesten uitzitten. Kampeermiddel was te gevaarlijk. Stroom uitval en meer daardoor.

Noodweer uitgezeten in de openbareruimte van een camping omdat het anders te gevaarlijk was. Met camper twee dagen windkracht 11/12 uitzitten op een beschutte verlaten parkeerplek. Niet tof. Blikseminslag in de auto, blikseminslag een slordige 20 m bij me vandaan. En meer van dat niet zo leuks. En voldoende gevolgen gezien van tornados, valwinden, heftige hagelstenen, vernietigd bos enz.
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-06-23 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt