Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
8nnemiek schreef:Langer inkoken en geen extra suiker erbij, toch? Dat is het enige recept dat ik ken, maar heb het nooit zelf geprobeerd.
tamary schreef:Stroop = ingekookt vruchtensap. En dat klopt ook met de ingredienten op de potjes uit de winkel. Ik maak het niet zelf, er is teveel fruit voor nodig en dat heb ik niet gratis. Van wat ik wel kan krijgen verdwijnt het meeste gelijk vanaf struik mijn mond in of ik maak er sap van.
Hoe dik de stroop is hangt ook af van de temperatuur, eenmaal op een hete pannenkoek is het een stuk smeerbaarder dan de klonten die uit de pot komen. Het te dun zijn kan dus ook komen doordat het nog zo heet was.
BarbaravdW schreef:Ik heb ook een jaar superveel appels gehad en deed niet alleen het sap maar ook de pulp opkoken. Dus het sap apart, en de pulp met wat water in een andere pan. dan die appelmoes zeven met een roerzeef en later met kaasdoek en dan had ik weer sap en dat werd dan na lang inkoken ook stroop. Ik had wel mega hoeveelheden (3 shoppers vol appels) en hield daar ook best wat stroop aan over. Met peren werkt het ook goed!
. Duhelo schreef:kan je het ook niet doen met (goedkoop) appelsap uit de winkel? Tot je een idee hebt van de kooktijden enzo?
BarbaravdW schreef:@Balance: geen suiker toegevoegd hoor, is zoet zat! Enne.. denk je dat ze bij de appelstroopfabriek de klokhuizen en steeltjes eraf halen... Dat gaat met kisten vol denk ik hoor!