Vraagje over verzekering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Vraagje over verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 19:18

Wie weet hoe dit zit?

Mijn ex heeft geen verzekering, geen WA verzekering en geen ziektekostenverzekering. Laten we maar in het midden laten waarom niet, ik ben er ook niet blij mee.

Ik en de kinderen hebben dit natuurlijk wel. We hebben geen co-ouderschap, wel zijn ze om het weekend bij hem.

Nu heeft mijn ex een nieuwe vriendin. Zij heeft haar auto uitgeleend aan ex die daarmee op vakantie gaat met onze kinderen (zonder haar dus, het is pas net aan). Ik weet zeker dat zij niet weet dat ex niet verzekerd is.

Hoe zit het nu met de verzekering? Zijn mijn kinderen verzekerd? Mijn ex waarschijnlijk niet denk ik, maar ik wil wel graag dat mijn kinderen veilig zijn.

Tango1979

Re: Vraagje over verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:25

Heeft jouw AVP gezinsdekking? En zijn je kids op jouw zorgpolis aangetekend? Dan is alles goed geregeld.

Auto is wel gewoon WA verzekerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:30

Ja jouw kinderen zijn verzekerd!
Die vallen namelijk onder de moeder.

Ook al zijn ze bv met opa en oma op vakantie, vallen ze onder jou zorgverzekering of WA verzekering.

Verder zou ik er niets over zeggen , anders ben jij weer de boze boeman die misschien een vakantie gaat saboteren (in hun/zijn ogen of kinderen)
Nieuwe vriendin komt vanzelf achter zijn ware aard.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:32

Kinderen vallen vaak onder de polis van de best verzekerde ouder. In dit geval jou.
Bijzonder dattie geen zorgverzekering heeft. Is verplicht, maar dat weet jij/hij ongetwijfeld.
Je kunt volgens mij niet persoonlijk een WA verzekering afsluiten, maar alleen op je auto.
Persoonlijk is het AVP (aansprakelijkheid verzekering particulieren).
De auto is hopelijk wel gekeurd en verzekerd door nieuwe vlam. Heeft ex wel n rijbewijs enzo?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:39

De kinderen zijn verzekerd. Maar de auto moet ook verzekerd zijn met een inzittende verzekering.
Anders is er bij een ernstig ongeluk nog ellende. Denk aan blijvende invaliditeit of....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:41

Je AVP (WA voor personen in volksmond) vergoed sowieso geen schade veroorzaakt met auto.

Hij zou mits de auto niet te oud is een speciale verzekering kunnen aangaan voor de auto speciaal voor vakantie. Die vergoed geen WA. Maar mocht de auto nu beperkt casco zijn verzekerd dan vergoed deze verzekering eventuele schade aan de auto ook als die zelf veroorzaakt is.

Een zorgverzekering is verplicht en hij zal waarschijnlijk een boete kunnen verwachten.

Je kinderen staan op jou adres ingeschreven?
Jij hebt een gezins dekking voor jou AVP? Dan vallen zij onder jou verzekering

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:42

Zal wel onvriendelijk klinken maar daar laat je je kinderen toch niet mee op vakantie gaan?? Heb in het andere exen topic gelezen wat en waarom maar ik vind het een onverantwoord persoon , hoe gek hij ook met de kinderen is. Ik had eerst die nieuwe vriendin gevraagd of de auto goed verzekerd was met inzittenden verzekering, ook wanneer er een ander mee rijd.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 20:40

Bedankt iedereen!

De kinderen zijn goed verzekerd bij mij. Ik heb alles op orde gelukkig.

Ik vermoed dat de auto goed verzekerd is. Zijn nieuwe vlam heeft ook 2 kinderen en lijkt me eeb verstandige meid. Zij weet verder niks van zijn problemen en ik wil idd niet de boeman zijn. Ex staat nergens ingeschreven en daarom kan de verplichte zorgverzekering ook niks

Bigone, het is heel dubbel, maar ik kan ze niet weghouden bij hem. Ze gaan gelukkig naar een camping hier vlak in de buurt. 20 km bij zijn huis vandaan. Het is enorm dubbel...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:12

Heb je ook een reisverzekering waar ze onder vallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:24

Hutcherson schreef:
Kinderen vallen vaak onder de polis van de best verzekerde ouder. In dit geval jou.
Bijzonder dattie geen zorgverzekering heeft. Is verplicht, maar dat weet jij/hij ongetwijfeld.
Je kunt volgens mij niet persoonlijk een WA verzekering afsluiten, maar alleen op je auto.
De auto is hopelijk wel gekeurd en verzekerd door nieuwe vlam. Heeft ex wel n rijbewijs enzo?

Er is een groep streng gelovige mensen die uit principe niet verzekerd zijn. Worden gemoedsbezwaarden genoemd en voor het geval iemand bedenkt dat scheelt een berg premie. Nee hoor er wordt via CAk geïnd.

TS, hoop dat ex een keer tot inkeer komt want nergens ingeschreven staan heeft grotere consequenties voor hemzelf dat op het eerste gezicht lijkt mee te vallen. En hoop inderdaad dat zijn nieuwe partner er snel achterkomt omdat het haar ernstige schade kan berokkenen op financieel gebied.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-07-19 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:26

Morganlefay schreef:
Hutcherson schreef:

Er is een groep streng gelovige mensen die uit principe niet verzekerd zijn. Worden gemoedsbezwaarden genoemd en voor het geval iemand bedenkt dat scheelt een berg premie. Nee hoor er wordt via CAk geïnd.

Ik heb niet het idee dat de ex van TS gemoedsbezwaard is...

De verzekeringen lijken me prima geregeld maar ik zou er ook niet zo om staan te springen de kinderen met hem mee te laten gaan.
Gaat z’n nieuwe vlam ook mee?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 21:49

Ik heb geen reisverzekering. Maar ze gaan naar een camping in Nederland, is dat dan nodig?

Zijn nieuwe vlam gaat niet mee zegt hij. Dat kan ook bijna niet, want hij heeft haar auto. Hij komt de kinderen morgen ophalen met die auto (ze wonen zo'n 30 km uit elkaar, dus ze kan ook niet op de fiets ofzo)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:05

Reisverzekering neem ik nooit, behalve als we op wintersport gaan, daar is het risico wat groter vind ik. Vind niet dat je dat voor een gewone vakantie in NL nodig hebt.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:50

Als ze in Nederland blijven is het idd niet nodig.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 13:25

Bedankt iedereen!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:48

Ik weet niet beter dan dat het kind onder de AVP valt van de ouder waar het op dat moment is...dus op het moment dat de vader met ze op stap is, draait ook zijn AVP er voor op (mits hij ook de kinderen heeft verzekerd, anders moet ie het uit eigen zak betalen). Maar dat is alleen van invloed als ze zelf schade maken.
Ziektekosten zijn ze gewoon via jou verzekerd als ze dat normaal ook zijn. Handig is wel om even de zorgpas mee te geven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:52

Siesjuh schreef:
Ik weet niet beter dan dat het kind onder de AVP valt van de ouder waar het op dat moment is...dus op het moment dat de vader met ze op stap is, draait ook zijn AVP er voor op (mits hij ook de kinderen heeft verzekerd, anders moet ie het uit eigen zak betalen). Maar dat is alleen van invloed als ze zelf schade maken.
Ziektekosten zijn ze gewoon via jou verzekerd als ze dat normaal ook zijn. Handig is wel om even de zorgpas mee te geven.

Zou die zorgpas mooi niet meegeven, raakt ie vast ook weer kwijt ofzo. Als er al iets is met de kids rijdt ze neem ik aan toch zelf naar t zkh en kan ze dan de gegevens ook wel aanleveren. Je wordt in het zkh echt wel behandeld als je pas/gegevens er nog niet zijn.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:54

Je kunt zo een nieuwe pas aanvragen, mocht ie hem kwijt raken. Het is gewoon praktisch om zulke dingen paraat te hebben, ik weet er alles van ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 14:04

Mocht er iets met de kinderen zijn, ben ik nog eerder in het ziekenhuis dan dat hij zelf is.
Ik geef het inderdaad niks meer mee dan nodig is. Hij raakt echt alles kwijt. Zelfs op zijn kamer van 5 bij 3, presteert hij het nog om de kleding van de kinderen kwijt te raken, laat staan dus deze pasjes.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:25

Als je kinderen bij jou op de zorgverzekeringpolis staan, dan zijn ze natuurlijk gewoon verzekerd tegen ziektekosten. Net zoals ze verzekerd zouden zijn als ze een dagje met opa/oma/tante of vriendin mee zouden gaan en net zoals ze in het weekend dat ze bij papa zijn ook verzekerd zijn.
Ik ga er vanuit dat de auto gewoon verzekerd is, en zo niet dan hebben de kindjes daar ook geen last van. Een eventuele schade wordt heus niet op hen verhaald. Een inzittendenverzekering is eventueel handig, maar goed als de nieuwe vriendin die niet heeft is dat ook geen ramp. Die verzekering keert een bedrag uit bij blijvende invaliditeit of overlijden bij een ongeluk. Maarja als de kindjes zo'n ernstig ongeluk meemaken, dan denk ik dat je andere zorgen hebt en 10.000 euro daar ook niet veel in gaat betekenen. Dus don't worry. Of in elk geval niet over verzekeringen :+
Pasjes zou ik niet meegeven. Tegenwoordig kun je op naam en bsn een hoop opzoeken en desnoods maak je ff een kopie. We leven niet in Amerika, vaak vragen ze nog geen eens naar de zorgpas. Scheelt weer ergernis, want hij raakt t vast kwijt.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:39

Morganlefay schreef:
Hutcherson schreef:

Aangezien storm zegt dat hij nergens ingeschreven staat is hij waarschijnlijk uit de verzekering gegooid. Dit kan alleen wanneer hij niet meer staat ingeschreven in het BRP. De verzekering kan dan namelijk niet controleren of hij nog verzekeringsplichtig is.

Zorgpas hoeft echt niet mee. Veel zorgverzekeringen hebben niet eens meer ‘echte’ passen. Ze kunnen zoeken op bsn mochten ze zorg nodig hebben.

Als de kinderen op jouw polis staan is er niets aan de hand!