Sinds een aantal maanden werk ik in de zorg( doe ook de opleiding MZ) als zij-instromer. Nu heb ik een vraag waar mijn collega's ook niet echt een antwoord op hebben maar het wel een goed idee vonden en aangezien hier vast ook mensen werken in de gehandicaptenzorg vraag ik het hier (google bracht geen uitkomst)
Wij zijn op zoek naar een tablet die simpel te bedienen is en waar we filmpjes (van bijvoorbeeld YouTube) en foto's op af kunnen spelen, heel veel meer hoeft het eigenlijk niet te kunnen. Simpel zou je zeggen maar er zijn nog wat praktisch dingen:
-De tablet moet hufterproof zijn(of er moet een goede hoes omheen kunnen die vallen op kan vangen. Bij spanning van de cliënt wil hij nog weleens wat op de grond "leggen".
-Zou je touchscreen ook tijdelijk uit kunnen zetten? Zodat als hij het scherm aanraakt het filmpje gewoon doorspeelt of een hoes die dat voorkomt?
- moet op wifi kunnen werken
- mag niet te klein zijn (min. de grote van een standaard i-pad maar liefst iets groter ( a4 formaat?)
- prijs: tja... wat nodig is maar t liefst wel onder de €300
Weten jullie een tablet of andere oplossing? Goede ervaringen delen met de tablets die bij jullie gebruikt worden mogen natuurlijk ook gedeeld worden. Voor een andere cliënt willen we over een poosje ook een tablet aanschaffen.
Ik zie graag jullie reacties tegemoet
En er zijn allerlei extra mogelijkheden voor ouderen en mensen met beperkingen. Je kan simpel de tekst laten vergroten bv, of een voice-over instellen, of touch screen uitzetten (die werkt dan alleen nadat je 3x achter elkaar op de home button klikt)
.m