Birkenstock sandaaltjes vraag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Birkenstock sandaaltjes vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 16:23

Omdat je toch iets moet doen met deze warmte, toch maar eens deze vraag stellen.

Ik heb begin dit jaar deze sandalen van Birkenstock gekocht: https://www.wehkamp.nl/birkenstock-kumb ... en-960789/. Heerlijk voetbed, comfortabel en zachte bandjes.

Maar mijn linkervoet blijf ik open halen aan het pinnetje bij de hak, die je op de eerste foto meteen ziet zitten.

Ik dacht eerst dat het een kwestie van inlopen was, maar hij blijft schuren en binnen 5 minuten is mijn voet daar dan ook volledig open.

Ik ben bij de schoenmaker geweest met de vraag of hij een alternatief had, bijvoorbeeld een extra leren bandje oid. Maar dat was niet mogelijk omdat je dag weer een verdikking zou krijgen. Klinkt logisch.

Maar is dit het dan? Heeft iemand hier toevallig ook eens problemen mee gehad en het wel succesvol op weten te lossen?

Als het echt niet anders kan dan doe ik ze weg, maar gezien de prijs van deze sandaaltjes kijk ik toch liever nog extra goed naar de mogelijkheid. :o

Annick75

Re: Birkenstock sandaaltjes vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:26

Stukje leukoplast er overheen plakken op het bandje? Is niet dik en kan je een beetje op maat knippen, zodat het niet zichtbaar is.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:26

Ik snap het 'pinnetje' niet helemaal. Echter zou je kunnen kijken naar een soort sticker voor in je schoen. Ik heb ooit mijn binnenkant helemaal stuk gelopen. Bij schuurman kon ik toen stickers kopen en op maat knippen. Deze kon ik over het stukke gedeelte heen plakken. Wellicht helpt dit ook voor jou? Ze zijn aan de buitenkant niet te zien..

Edit: deze sticker bleef goed zitten. Uiteindelijk nog 3 jaar mee gelopen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 16:29

Annick75 schreef:
Stukje leukoplast er overheen plakken op het bandje? Is niet dik en kan je een beetje op maat knippen, zodat het niet zichtbaar is.

Dat heb ik als eerste gedaan, maar het pinnetje drukt er door heen en zodoende blijf ik mijn voet open lopen. Met name nu ook met dat zweterige weer, wrijft het zo weer los.

uggy schreef:
Ik snap het 'pinnetje' niet helemaal. Echter zou je kunnen kijken naar een soort sticker voor in je schoen. Ik heb ooit mijn binnenkant helemaal stuk gelopen. Bij schuurman kon ik toen stickers kopen en op maat knippen. Deze kon ik over het stukke gedeelte heen plakken. Wellicht helpt dit ook voor jou? Ze zijn aan de buitenkant niet te zien..

Als je het linkje opent, dan zie je het bandje om de enkel. Dat bandje heeft een pintje waardoor de bandjes kunnen scharnieren zegmaar. En de achterkant van dat pinnetje steekt net even wat uit en daar loop ik mijn voet mee kapot.

Bedankt voor de tip, ga ik daar morgen naar informeren.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:44

Heb je bij je andere voet geen last?? Ik zou denken: pinnetje eruit laten halen en bandjes aan elkaar vast stikken? Of plat slaan met een hamer zodat het niet meer uitsteekt?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 16:56

truus1957 schreef:
Heb je bij je andere voet geen last?? Ik zou denken: pinnetje eruit laten halen en bandjes aan elkaar vast stikken? Of plat slaan met een hamer zodat het niet meer uitsteekt?

Met de andere voet heb ik nergens last van. Met de hamer heb ik ook al geprobeerd, maar er blijft wat scherps aan zitten.
Wat je voorstelde heb ik ook voorgesteld aan de schoenmaker, maar volgens hem zou het riempje dan te strak zitten in een hoek en juist daardoor weer voor wrijving zorgen.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:02

magda_90 schreef:
Annick75 schreef:

Dat heb ik als eerste gedaan, maar het pinnetje drukt er door heen en zodoende blijf ik mijn voet open lopen. Met name nu ook met dat zweterige weer, wrijft het zo weer los.

uggy schreef:

Als je het linkje opent, dan zie je het bandje om de enkel. Dat bandje heeft een pintje waardoor de bandjes kunnen scharnieren zegmaar. En de achterkant van dat pinnetje steekt net even wat uit en daar loop ik mijn voet mee kapot.

Bedankt voor de tip, ga ik daar morgen naar informeren.

Oh misschien zou zoiets dan wel kunnen helpen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 17:16

Ik hoop het, want ik vind ze veel te leuk om af te moeten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:26

Kan je het pinnetje niet wegschuren?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 17:50

Hanafubuki schreef:
Kan je het pinnetje niet wegschuren?

Ik zou niet goed weten hoe, te meer om nieuwe scherpe randjes te voorkomen? Ik houdt het zeker wel in gedachten als die sticker niet helpt.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 20:00

Of misschien pinnetje eruit en de schoenmaker een ander pinnetje of popnageltje laten zetten?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 20:04

Ik zou gewoon Birkenstock mailen. Dat pinnetje hoort niet uit te steken hoor.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 20:04

Heb je al contact opgenomen met de winkel waar je ze gekocht hebt? Want dit is een mankement waardoor je ze zou moeten kunnen ruilen voor een nieuw paar.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 23:58

_San87_ schreef:
Heb je al contact opgenomen met de winkel waar je ze gekocht hebt? Want dit is een mankement waardoor je ze zou moeten kunnen ruilen voor een nieuw paar.

Ik heb ze in januari gekocht, maar pas in mei gaan dragen. De winkel zegt dat het daardoor te lang geleden is en er kan niet meer geruild worden.

Sheran schreef:
Ik zou gewoon Birkenstock mailen. Dat pinnetje hoort niet uit te steken hoor.

Kijk, daar heb ik niet aan gedacht. Ga ik morgen meteen doen, bedankt!

truus1957 schreef:
Of misschien pinnetje eruit en de schoenmaker een ander pinnetje of popnageltje laten zetten?

Ik heb alleen gevraagd naar het vastzetten maar niet eens naar een ander nageltje. Stom. Bedankt, ga ik toch weer langs de schoenmaker morgen. Bedankt!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 06:00

Ik zou overigens wel naar een andere schoenmaker gaan. ....Deze klinkt niet echt meewerkend en meedenkend.
Gelijk zeggen dat iets niet kan terwijl je nu de schoenen waarschijnlijk ook niet draagt en niet mee denken aan een andere oplossing vind ik niet echt getuigen van klantvriendelijkheid

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 06:06

Ik zou het gewoon met een vijltje vijlen tot je niets meer voelt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 06:55

Ik zou naar een andere schoenmaker gaan .
Dit is heel makkelijk op te lossen door er een ander popmageltje of dingetje tussen te maken die niet scherp is.
Ik heb zelfs hele martingalen en tuig laten verbouwen bij goed meewerkende schoenmaker

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 07:34

Maar het zijn wel echte Birkenstock?
Ik zou ook naar hun gaan mailen en vragen.
Puur naar mijn idee ( van heel vroeger) vind ik zo een simpel "pinnetje" zelf raar bij Sandalen voor die prijs.
Natuurlijk zit het'm in het voetenbed maar "de rest" was in vroegere tijden ook genaaid.
Dus even eerst hun vragen.
Als dat niets uithaald uiteraard een andere schoenmaker. Een die echt zijn vak geleerd heeft. Die zou je desnoods een kompleet nieuw riempje kunnen maken. kost dan ook weer wat maar je hebt er dan ook jaren plezier van

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 09:24

Bedankt voor al jullie reacties. Het zijn echte Birkenstocks. :j
Ik ken maar één schoenmaker in de stad maar ik zal kijken of er meer zijn. Bedankt voor jullie hulp, ik nam het ook maar aan van hem toen. :o

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:50

Das vreemd, maar je zou ook anders het pinnetje met een stukje pleister bedekken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 11:20

Siggislief schreef:
Das vreemd, maar je zou ook anders het pinnetje met een stukje pleister bedekken.

Dat heb ik al geprobeerd, met leukeoplast, maar het drukt er door heen.

Ik heb een andere schoenmaker gevonden, de update volgt dit weekend. :)