Ex wil verhuizen, mag dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:47

oji schreef:
LoesVDB schreef:
Hij regelt heel veel zelf, maar dit doen we samen, omdat hij dit wel heel lastig vind alleen.

En juist dit is nou uitgesproken iets waar jij je buiten zou moeten houden! Dit is iets tussen hun en hun alleen, waar alleen maar ellende van komt als de "koude" kant zich ermee gaat bemoeien.

Je vriend heeft er de afgelopen jaren alles aan gedaan om een goede relatie met de moeder van zijn kinderen te houden. Dat is zeer lovenswaardig en maakt hem zeker geen slappe hap! Zou je iets meer respect voor mogen hebben als hem een doetje en slappe hap te noemen op internet, terwijl hij juist zeer goed en met het belang van de kinderen als eerste prioriteit handelde. Ik kan me eerlijk gezegd na al jouw posts TS niet het nare gevoel van mij afschudden dat jij je wat ongemakkelijk voelt bij het feit dat jouw vriend een goede relatie heeft met zijn ex, de moeder van zijn kinderen, en daar kennelijk in jouw ogen te veel voor over heeft gehad en dat jij hem graag helpt die goede relatie om zeep te helpen.

Want laten we nou eerlijk zijn, waar hebben we het over. 30 km. Zeuren over dat hij daarvoor extra vrij moet nemen...30 km is hooguit een half uurtje eens in de 2 weken...en eens in de 2 weken een paar liter brandstof...laat het eens 10/15 euro zijn....en daarvoor wil je een blik advocaten (veeeeeeel duurder) opentrekken en de relatie met de moeder van zijn kinderen op scherp zetten. Ik vind het persoonlijk misselijkmakend.

Want wat ontneem zij jullie als ze verhuist...een half uurtje extra vrij in de 2 weken en paar euro brandstof. Want ontnemen jullie haar als je dwars gaat liggen, kans op een nieuw leven met de nieuwe liefde in haar leven. Wat ontnemen jullie de kinderen als je dwars gaat liggen, een gelukkigere en dus ook leukere moeder. Wat gunnen jullie haar en de kinderen...mogelijk jarenlang getouwtrek met advocaten en een totaal verstoorde relatie tussen de 2 ouders. Totaal buiten proporties dus om dit proberen tegen te houden. Als ze nou een nieuw bestaan in de VS zou willen opbouwen en met haar kinderen op het vliegtuig zou stappen, dan zou ik een dergelijke reactie gerechtvaardigd vinden. Maar nu vind ik het alleen maar heel erg treurig dat mensen zo met elkaar omgaan.


Een goede relatie met ex?
Ze hebben alles behalve een goede relatie sinds ze gescheiden zijn en dus ook voordat ik in beeld kwam. Vriend kan d’r sinds de scheiding wel wat aan doen. Dit weet zij niet, want hij heeft eigenlijk nooit wat van haar gedrag gezegd.
Jij neemt nu aan dat ik hier volledig achter zit, maar mijn vriend wilt dit en hij wilt graag dat ik hem hier bij help. Omdat we samen zijn doe ik dat. Als hij zegt dat hij het alleen wilt doen vind ik dat ook helemaal prima, maar dat is niet wat hij wil.
Dus punt is duidelijk; dit is wat HIJ wilt, waar hij ZELF mee gekomen is en HIJ heeft MIJ gevraagd om hem bij dit proces te helpen en het een en ander uit te zoeken.
Er is al veel voorgevallen tussen ex en vader en vader wilt niet dat er nog meer van hem wordt afgenomen. En ja, voor bijv een 10 minuten gesprek op school is 30 km verder veel. ‘t Is ook nog eens een rot stuk met bar veel files. Voor een zwemlesje is 30km veel. Waarom moet vader alles alsmaar toegeven en moeder niks? Moeder heeft hem helemaal kaalgeplukt tijdens de scheiding.

lovelyfiefy

Berichten: 5111
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:57

Poekkie schreef:
Mazida schreef:
Vind jullie eerder hondsbrutaal. Ex-vrouw zorgt grootste deel van de tijd voor de kinderen. Eén keer in de twee weken zijn ze een weekendje bij jullie en halve vakanties en dan gaan jullie nu serieus lopen miepen dat ex meer vakantieuren moet opnemen om bij zijn kinderen te zijn en meer benzinekosten moet maken :') ? En dan ook even eisen dat dat als ex een andere baan heeft dat zij de kinderen nog even haalt en brengt, terwijl zij praktisch alle zorg voor de kinderen heeft 8)7 ?

En je ex is niet zielig met dat hij naar haar pijpen danst. Hij had zelf ook voor zijn kinderen kunnen vechten en de zorg gedeeltelijk op zich kunnen nemen :) . En als hij de kinderen meer wil zien kunnen jullie toch ook de kant van ex op verhuizen? Zoveel mensen die dagelijks 100 km reizen naar werk.


+1
Dacht dat ik de enige was :')

Nee echt... voor iemand die zijn kinderen blijkbaar niet meer dan 2 dagen per 14 dagen hoeft te zien zijn dit naar mijn mening heel onredelijke eisen. Denk ook eens in haar standpunt, jullie maken het zo te horen voor haar wel echt onmogelijk. Ik hoop dan ook dat ex in haar gelijk wordt gesteld bij een zaak.


en waar lezen jullie dat hij ze niet meer 'wilt' zien dan?
ik vind deze reacties ook wel erg kort door de bocht hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:58

Sorry Oji maar dat vind ik wel een erg lompe reactie. Jij kent TS niet, haar vriend niet en zijn ex niet.

Ik sta als stiefmoeder ook aan de andere kant en ja na heel wat jaren stiefmoederschap heb ik ook wel eens een mening over acties van de moeder die lang niet altijd in het belang van de kinderen lijken te zijn maar meer door wraakgevoelens gedreven worden.

Als kind ben ik door mijn moeder ook het hele land door gesleept. Zou fijn zijn geweest als iemand eens op de rem had getrapt en kritisch zou kijken naar de verhuizing.

Een goede relatie tussen de ouders is belangrijk. Maar dat wil niet zeggen dat je omwille van de lieve vrede maar overal mee in moet stemmen. Er moet zeker gekeken worden of de kinderen gebaat zijn bij een verhuizing. Heeft zijn ex namelijk nu een duurzame latrelatie met deze persoon of kent ze hem net 3 weken via tinder? Heeft ze de financiële middelen om in de nieuwe woonplaats zelf snel een woning te huren/kopen als haar nog verse relatie spaak loopt of moet ze dan met de kinderen weer terug naar haar ouders waardoor de kinderen weer van school moeten wisselen.

@TS; er is jurispudentie dat wanneer een ouder na de eerste verhuizing na scheiding weer verhuist en verder gaat wonen dan de woonplaats die eerder overeen gekomen is, dat de andere partij dan recht heeft op vergoeding qua tijd en kosten voor die extra afstand. De vraag is of je het voor die 2x per maand zo ver wil laten komen bij een rechter als zijn ex hier nu al niet mee instemt.

lovelyfiefy

Berichten: 5111
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:00

verder is dit geen topic waarin ik kan helpen..
mijn ouders zijn ook gescheiden dat wij jonger waren..
heeft niet heel positief uitgepakt

dus ik kan me wel vinden in het stukje
'hoe lang gaan ze het leuk vinden'

(ze gaan misschien nog puberen?)

TinkerTreas

Berichten: 3705
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:18

Zij heeft hem en haar kinderen al ontnomen dat ze makkelijk eens extra naar hun vader kunnen. En met die 30 km extra wordt dit natuurlijk nog moeilijker.
Als de kinderen niet zelfstandig even bij hun vader langs kunnen gaan als ze daar oud genoeg voor zijn, ontneem je ze ook heel veel.
Zeker als ze gaan puberen en niets mag te veel moeite kosten.

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:36

Aan de andere kant: hij bouwt een nieuw leven op, nieuwe vriendin, af en toe de kindjes, dat mag zij dan toch ook?

Plus dat ze blijkbaar ook heel veel geregeld en gedaan heeft, de zorg voor 2 kleine kinderen in haar eentje op zich neemt en dat is geen kattenpis...... kleine kinderen zijn echt heel veel werk, en ze zal het zelf ook echt wel graag willen, maar het is ook een hoop werk, en kosten, en heel vaak dekt de alimentatie die kosten ook niet helemaal. Verder zal ze ook minder verdienen, want fulltime baan zal niet gaan.
Wat betreft haar partner: er is heel vaak een clausule in een convenant dat alimentatierecht ophoudt zodra er een nieuwe partner in het spel is, dat geldt niet voor hem, wel voor haar. Waarschijnlijk moet hij voor de kinderen betalen tot ze 18 zijn.

Hoe dan ook, zij heeft wel het recht om een nieuw leven op te bouwen, zoals ik het lees was het geen leuke scheiding ook, dus ze zal ook nog wel het een en ander moeten verwerken.

Wat betreft hun relatie kan ik er geen oordeel over geven, en ook TS hoort alles van een kant. Plus dat je verliefd bent, en dan oordeel je altijd in het voordeel van de partner.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:44

Zielig voor die kinderen dat ze opgezadeld worden met een nieuw gezin met andere kinderen. Waarom blijven mensen niet gewoon alleen wonen/latten todat kinderen het huis uit gaan?
Je man had vanaf het begin beter z'n poot stijf gehouden en een co-ouderschap afgedwongen waardoor de moeder in de buurt had moeten blijven wonen. Hij vond het wellicht wel makkelijk alleen maar om de week een weekendje? Behalve dat hij 30 km extra moet rijden verandert er voor hem toch niets?

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:47

Die kinderen zijn 3 en 5.......

Als ze alleen moet wonen tot de kinderen het huis uit zijn, woont ze nog minimaal 15 jaar alleen, en de meeste kinderen gaan niet met 18 al het huis uit.......

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:58

Wat ongelooflijk triest.... over 30 km een advocaat in de arm nemen en elkaar in de weg gaan zitten.
Zouden de kinderen daar nou echt gebaat bij zijn denk je?

Geen co-ouderschap dat 1 van de ouders teveel werkt, laat me niet lachen. Wat een onzin. Ex en ik werken allebei fulltime en zorgen gewoon beiden voor onze kinderen.
Zorg dat je vriend dit op zich neemt en niet jij. Communicatie via advocaten vanwege 30 km gaat de relatie niet verbeteren maar vooral de kinderen niet helpen. Jij denkt nu misschien van wel, maar geloof me; dat is geen goed idee.

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:14

Als 'kind' van gescheiden ouders vind ik het ook niet kunnen vanuit de moeder om zo ver weg te gaan wonen. Niet de 30 km nu, maar de 80 km vanaf het begin.

De vader had de fulltime baan aan het begin, ik ga er vanuit dat hij daarmee de voornaamste broodwinnen was toen ze nog getrouwd waren. En omdat hij in die positie zat kon hij geen co ouderschap krijgen? En dan kiest ma ervoor om zo ver weg te gaan wonen. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat nu nog werkt, die kinderen ophalen op vrijdag en op zaterdag weer terug brengen. Maar als ze ouder zijn?

Ze krijgen vrienden, willen gaan stappen, hebben wellicht wel een weekend baantje. Geen probleem als je ouders relatief dichtbij elkaar wonen. Maar als daar 80/110 km tussenzit hebben zij geen zin meer om om het weekend naar pa te gaan en dus alles 'thuis' te laten liggen voor dat hele weekend. En tenzij de vader stiekem geen coouderschap wilde, vind ik dat heel oneerlijk vanuit de moeder.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:18

Avalanche81 schreef:
Die kinderen zijn 3 en 5.......

Als ze alleen moet wonen tot de kinderen het huis uit zijn, woont ze nog minimaal 15 jaar alleen, en de meeste kinderen gaan niet met 18 al het huis uit.......

Wat is er mis met alleen wonen? Dat is de consequentie van kinderen nemen, dat je daar rekening mee moet houden en ze een betrouwbaar thuis moet bieden zonder ze op te zadelen met andere partners en andermans kinderen. En dan ook nog intrekken erbij dus als de nieuwe partner ze zat is staan ze weer op straat.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:20

Iedereen valt nu over het feit dat zij zo ver weg is gaan wonen, maar je hebt het niet altijd in de hand he...
Na een scheiding kan niet iedereen een huis kopen. En huren is in sommige regio's pas mogelijk als je jaaaaaren ingeschreven staat.
De ex is bij haar ouders gaan wonen, 80 km verderop. Dat is waarschijnlijk niet omdat de huizen in haar eigen regio voor het oprapen lagen....

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:32

Liezel1 schreef:
Iedereen valt nu over het feit dat zij zo ver weg is gaan wonen, maar je hebt het niet altijd in de hand he...
Na een scheiding kan niet iedereen een huis kopen. En huren is in sommige regio's pas mogelijk als je jaaaaaren ingeschreven staat.
De ex is bij haar ouders gaan wonen, 80 km verderop. Dat is waarschijnlijk niet omdat de huizen in haar eigen regio voor het oprapen lagen....

Nou precies, en dat is het redelijk logisch imo dat ze bij ze in de buurt wil blijven :)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30243
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:46

Er wordt wel heeeeel erg veel ingevuld over wat de beide ex-echtelieden wel en niet gevonden hebben toen ze gingen scheiden en wat hun beweegredenen waren bij het verdelen van de zorg. Het gaat niet om soap-acteurs, het gaat over echte mensen met echte kinderen. Het kan geen kwaad om je dat te bedenken voordat je hier dingen roept als "hij zal wel niet voor zijn kinderen hebben willen zorgen".

TS wil graag weten of de moeder met de kinderen zomaar mag verhuizen. Ik zie toch nog terugkomen dat mensen zeggen dat ze dat mag. Echt: dat mag niet. Het wijzigen van de woonplaats van de kinderen is een gezagsbeslissing en als ouders gezamenlijk gezag hebben mag dat niet zomaar eenzijdig gewijzigd worden. Er is weleens een mevrouw verplicht om met kind en al van Groningen weer terug naar Limburg te verhuizen omdat ze geen toestemming had. Het is ook weleens gebeurd dat iemand die zonder toestemming verhuisd was toch mocht blijven wonen in de plaats van haar keuze. Het is afhankelijk van alle omstandigheden van het geval wat een rechter hiervan zou vinden.

Voor iedereen die denkt dat dertig kilometer een prutsstukje is: dat is maar net afhankelijk van waar dat precies is, hoe druk het er is, en of er zoiets vrolijks als een snelweg ligt. De afstand tussen mijn woonplaats en de dichtstbijzijnde rechtbank is net twintig kilometer, maar in de spits mag ik daar toch een goeie drie kwartier voor uittrekken. En toch zijn er een hoop mensen die vinden dat je daar ongezien gemakkelijk overheen moet stappen - zelfs als je twee jonge kinderen dan al 80 kilometer achter de rug hebben, en ze die afstand twee dagen later nog eens mogen doen. Tjonge.

En al die speculaties over de onderlinge verhoudingen: doe maar niet. Daar wordt het echt niet beter van.

Brrrrr.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10448
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:57

Vergeet ook vooral niet dat het om 80 km enkele reis al gaat... tel daarbij 30 km enkele reis op en het feit dat moeder weigert de kinderen naar vader te brengen dus vader moet ze en ophalen (2x enkele reis) en weer terug naar moeder brengen (weer 2x enkele reis)

Kom ik op 120 kilometer die om de week extra afgelegd moeten worden.

Voor het gemak even gerekend met 25x per jaar door meerdere weken achtereen in de zomer...

120 x 25 = 3000 km per jaar.

En dat zijn dan de kilometers alleen voor het standaard bezoek...

Heb je het nog niet over verjaardagen, sportwedstrijden en schoolverplichtingen...

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 00:25

Giolli, helemaal met je eens...
Het lijkt wel een soort mama-brigade hier die alles wel even invullen. :oo
Je weet niet waarom hij ze maar zo weinig ziet en ook niet of hij ze niet meer wíl zien.
Wie weet heeft hij in belang van de kinderen zijn verlies genomen, en was dat juist een heel liefdevol besluit.
Ik had dit topic allang links laten liggen ts.
Je moet je vriend dus vooral keihard laten vallen en zelf alles laten regelen en uitzoeken van bokt.
Compleet van de pot gerukt, je leeft samen maar dingen rond zijn kinderen moet je maar nul in steunen?!

Diddykong

Berichten: 1474
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 01:10

Goed stuk prrrr +:)+ , ik probeerde ook zoiets te zeggen, maar jij kunt dat veel beter :D.
En TS sterkte, wat er ook gebeurt uiteindelijk, dit kent eigenlijk alleen verliezers. Met de kinderen als grootste verliezer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 06:17

Ik vind het vooral heel triest om de lezen dat de ouders zo als kemphanen tegenover elkaar staan.
En ja, daar krijgen de kinderen hoe dan ook altijd wat van mee.

Mloei

Berichten: 1774
Geregistreerd: 18-05-07

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 07:48

O, o oh....

Waar is vader nu tijdens tien minutengesprekken/voetbalwedstrijden/zwemles? Komt hij nu ook?

Heeft moeder ook opties gegeven? Bijvoorbeeld de kinderen naar de huidige woonplaats brengen en dat vader ze daar ophaalt? Zodat de 30 km niet meer telt? Minder alimentatie betalen?

Ben je zeker van het hele verhaal?

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:16

Koekie73 schreef:
Wat ongelooflijk triest.... over 30 km een advocaat in de arm nemen en elkaar in de weg gaan zitten.
Zouden de kinderen daar nou echt gebaat bij zijn denk je?

Geen co-ouderschap dat 1 van de ouders teveel werkt, laat me niet lachen. Wat een onzin. Ex en ik werken allebei fulltime en zorgen gewoon beiden voor onze kinderen.
Zorg dat je vriend dit op zich neemt en niet jij. Communicatie via advocaten vanwege 30 km gaat de relatie niet verbeteren maar vooral de kinderen niet helpen. Jij denkt nu misschien van wel, maar geloof me; dat is geen goed idee.



100% met je eens.

Aan de andere kant: advocaten moeten ook eten. En hier hebben we 2 mensen die elk een advocaat aan het eten houden. Moet je ook respect voor hebben.

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:19

Waarom worden moeders altijd heilig gesteld ? En nooit volledige verhalen gehoord maar wel ingevuld?
Typisch bokt. Niemand kent het hele verhaal.

Ts: respect dat je je partner hierin wilt helpen. Zie wel dat jij jezelf ook niet gaat blindstaren op wat zijn ex allemaal doet ten voor/nadele van de kinderen. Probeer hierin blanco te staan. Voor jezelf, maar ook voor de kinderen. Het beste advies heb je jezelf al gegeven: een advocaat erbij halen.
Maar luister ook naar wat de kinderen willen. Hoe staan zij erin. Ook een kind van 5 kan uitleggen wat hij voelt/denkt. Desnoods laat je dat uitzoeken door een onpartijdige psycholoog. Zodanig dat de kinderen geen schuldgevoel moeten hebben naar een van beide ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:25

ynskek schreef:
Vergeet ook vooral niet dat het om 80 km enkele reis al gaat... tel daarbij 30 km enkele reis op en het feit dat moeder weigert de kinderen naar vader te brengen dus vader moet ze en ophalen (2x enkele reis) en weer terug naar moeder brengen (weer 2x enkele reis)

Kom ik op 120 kilometer die om de week extra afgelegd moeten worden.

Voor het gemak even gerekend met 25x per jaar door meerdere weken achtereen in de zomer...

120 x 25 = 3000 km per jaar.

En dat zijn dan de kilometers alleen voor het standaard bezoek...

Heb je het nog niet over verjaardagen, sportwedstrijden en schoolverplichtingen...


Dit. Ik woon bv 120 kilometer van mijn dichtsbijzijnde familie. Wij moeten sowieso langs 1 ring rond een grootstad. In de week, buiten de spits (tussen 10.00 en 14.00, dan heb je enkel vertraging. Al de rest is flink aanschuiven) rij ik daar anderhalf uur op. In de spits (dus de vrijdagavond ook) ben je 3 tot 4 uur enkel onderweg!

Ik vind het dus niet gek dat de vriend van TS daar vrij voor moet vragen. Moest ik die afstand doen was ik elke vrijdagavond 6-7 uur onderweg. Ik snap dus perfect dat hij 30 kilometer enkel niet ziet zitten.

Verder vind ik het heel erg spijtig dat er hier zo veroordelend wordt gereageerd. Ik heb van dichtbij de scheiding van mijn zus mee gemaakt en je kunt jou niet voorstellen hoeveel rechters nog een: Mama is de beste optie, mentaliteit hebben. Zelfs met bewezen borderline en het achterlaten van haar kinderen kreeg zij nog het meeste recht op haar kinderen. Het heeft nog heel lang geduurd eer een rechter wou inzien dat zij geen fluit om haar kinderen gaf en ze aan de vader werden toegekend. Dus al die: Hij wou ze niet en lekker makkelijk enkel om de 2 weken een weekend reacties zijn te triestig voor woorden.

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:27

Ik wou een heel stuk typen maar prrr heeft het al heel goed verwoord.

Ik krijg bij dit soort zaken vaak het idee dat de vaders alles maar moeten slikken wat de moeders bedenken. Jammer dat men niet wat meer het belang van de kinderen voorop stelt. Die willen hun beide ouders zien. Meerdere keren per maand 110 km enkele reis is niet niks.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:18

Janiniie schreef:
Giolli schreef:


_O- Jouw eerste zin, héérlijk. Het is het standaard zinnetje inmiddels geworden op bokt. De vriend van een ander is altijd een narcist. Als het aan bokt lag was 50% van alle mannen narcist. Ga toch weg joh... Heb je die conclusie van een HA of heb je die voor het gemak zelf getrokken?

Man, lees het topic en sla stijl achterover van alle reacties. De een heeft nog een lelijker oordeel over de vader dan de ander over de moeder. We horen een verhaal van een derde persoon en denken alles te weten en te mogen zeggen. Wat bezielt jullie zeg.

Pa is maar een slappe zak (of narcist zelfs :)) ) omdat hij de kinderen niet vaker wilt zien. Wie zegt dat en hoe weten jullie dat? Volgens mij lezen jullie een ander verhaal dan ik, want ik kan nergens lezen wat er vooraf is gebeurd waarom pa de kinderen niet zo vaak bij zich kan hebben.

TS; advies: Blijf ver uit de buurt van een discussie met moeders over de kinderen en haar ex man. Zij zal een leeuwin zijn die over haar kids waakt en de nieuwe vrouw van haar ex zal haar niet tegenhouden of dimmen. Het is jammer dat het via een advocaat moet, maar wat jullie ook regelen hoop ik dat het ten goede is van de kinderen. Veel succes!



Hehe, iemand met een beetje verstand geloof ik. Ik zit echt vol verbazing dit topic te lezen. Ik ben het dan ook helemaal eens met je reactie!

TS ik kan je geen wijze raad geven want geen kinderen etc. Wil wel even zeggen dat ik je vriend sterkte wens en hoop dat jullie tot een fijne oplossing komen!

Liselot

Berichten: 32201
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:44

Heel mooi geschreven Prrrr.

Verder snap ik dat moeder die 80km naar haar ouders verhuisd is, overmacht heet dat. Maar dan was ik persoonlijk daar zo lang gebleven tot ik weer een plekje bij vader in de buurt kon vinden.
Kinderen hebben immers recht om hun beide ouders te kunnen zien zonder daar telkens uren voor te moeten reizen.

Zo heb ik zelf bijvoorbeeld tijdens de eerste of tweede date al tegen mijn huidige man gezegd dat ik nooit uit mijn woonplaats zou vetrekken. Dit omdat de vader van mijn zoontje hier ook woont en hij recht heeft op zijn vader en ik vind dat hij zo min mogelijk heen en weer gesleept moet worden.