Ex wil verhuizen, mag dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:05

Moeders zal ook niet voor haar lol een jaar bij haar ouders ingewoond hebben ,denk ik maar zo.Er word veel gif hier over moeders gespuid terwijl niemand het ware verhaal kent.

Diddykong

Berichten: 1474
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 00:26

Er wordt ook gif over de vriend van TS gespuid ;). Ik denk omdat het een emotioneel onderwerp is. In elk geval, zoals uit het verhaal van TS blijkt, is er sprake van een vader die erg veel moeite heeft met de afstand. En TS die als vriendin vraagt of iemand zo met de kinderen mag verhuizen, zonder dat vader daar toestemming voor geeftp. En volgens de Nederlandse wet mág dat niet. Natuurlijk mag moeder gaan en staan waar ze wil, maar om de kinderen te verhuizen is ook toestemming van vader nodig. Mocht die niet komen, dan heeft moeder de mogelijkheid dit via de rechtbank toch af te dwingen. En zal de rechter kijken wat het meest in belang van de kinderen is. En de rest is inderdaad invulling :D

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 02:54

Ze hadden (en dat is terug te lezen) ook eerder zo vast laten leggen in het covenant.

Ik moest zelfs ook met de vader van mijn kinderen in overleg van hoe of wat, en hij was duidelijk naar mij van dat dat zo en zoveel km niet de afspraak was en we er samen voor gekozen ook hadden dat ze hun basis school af zouden maken waar ze op zitten.

Daarom is vriend ook naar deze kant op gekomen en heeft ie gelukkig vrij snel ook aan deze kant van het land werk kunnen vinden.


Sowieso krijgen vaders als je hoe dan ook getrouwd bent geweest even veel rechten met dus ook het volledig gezag.

En dan hebben zeker wel in die zin vaders het ook voor het zeggen ipv alleen de moeders.

En daar bij en leest men ook terug dat de moeder in kwestie al wel is buiten het boekje de afspraken niet is nagekomen, hier over kan de vader dit ook beslist wel in mee nemen.

De rechter zal en kijkt vooral naar het belang van de kinderen.

Maar zeg nou zelf, als moeder zijne zou je toch ook echt niet je kinderen telkens maar van school en Nieuwe omgevingen zo in het diepe willen gooien? Dat vraagt dan toch ook wel enerzijds voor problemen en het steeds maar weer de kinderen weer te moeten laten wennen aan de nieuwe situatie, omgeving, school enz...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:56

Diddykong schreef:
Er wordt ook gif over de vriend van TS gespuid ;). Ik denk omdat het een emotioneel onderwerp is. In elk geval, zoals uit het verhaal van TS blijkt, is er sprake van een vader die erg veel moeite heeft met de afstand. En TS die als vriendin vraagt of iemand zo met de kinderen mag verhuizen, zonder dat vader daar toestemming voor geeftp. En volgens de Nederlandse wet mág dat niet. Natuurlijk mag moeder gaan en staan waar ze wil, maar om de kinderen te verhuizen is ook toestemming van vader nodig. Mocht die niet komen, dan heeft moeder de mogelijkheid dit via de rechtbank toch af te dwingen. En zal de rechter kijken wat het meest in belang van de kinderen is. En de rest is inderdaad invulling :D

Ts is zelf het topic begonnen en kan het verhaal vanuit hoe zei het beziet vertellen en ik zie vader nergens zwart gemaakt worden,enkel de ts zegt dat het een watje is.Bovendien is er bij hun juist niet vastgelegd hoever moeders mocht verhuizen.Dus die wet waar je naar roept geld hier niet.

fransje23

Berichten: 15393
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:18

Voor de mensen die verwijzen naar het convenant waar iets over een maximale afstand of verhuizen in zou staan.. Dat staat daar nu net niet in :+

Denk dat er anders ook geen probleem geweest was.

_Ekenna schreef:
dieseltje09 schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar kan je maar 1 echte tip geven, lees het convenant na.
Wij (ik en mijn ex partner) hebben destijds een standaard convenant op laten gemaakt waar standaard vanaf de site waar die vandaan kwam al in stond dat we 20 km bij elkaar uit de buurt mochten gaan wonen, dit hebben we in overleg met elkaar opgehoogd naar 25 km zodat er net wat meer speelruimte was ivm vinden van nieuwe huisvesting.

Wij hebben co-ouderschap met een omgangsregeling van 1x in de 2 weken een lang weekend. Qua afstand staan we nu met 30 minuten voor elkaar op de stoep met de auto en eerlijk, dat is mij lang zat.
Ik zou er dan ook echt niet aan moeten denken om 1x in de 2 weken 110 km te moeten rijden om kind weg te brengen cq te halen....

Als er niets staat beschreven hoever je van elkaar mag afwonen dan moet de ex altijd als er gezamelijk zegeschap is over de kids toestemming vragen, gaat vader in dit geval daar niet me akkoord dan kan er een gerechtelijke procedure gestart worden door de ax om toch haar zin te krijgen. Andersom kan ook waarbij je de rechten een verbod kan laten opleggen tbhv de verhuisplannen.

Ik heb het zelf een aantal jaar geleden aan de orde gehad, ex wou van regio den haag naar zuid limburg verhuizen voor zijn nieuwe partner, ik heb hem toen wel herinnerd aan onze afspraken in het convenant en als hij toch doorzetten aangegeven via de rechter een uitspraak te laten doen aangezien de afspraken in convenant bindend zijn. Dit is dan ook nooit doorgegaan en ondertussen heeft hij een andere vriendin paar straten als waar hij woont haha.

Lees ook dit eens hier staan wel fijne tips: https://www.advocatenpraktijkdenholland ... verhuizen/


Wat een goede omgansregeling! :j

En heel slim om zoiets vast te laten leggen in het convenant over verhuizen. Helaas staat er bij vriend en ex niks over in..


We gaan de link thuis eens bekijken! Dankjewel :j

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:56

beatje schreef:
Moeders zal ook niet voor haar lol een jaar bij haar ouders ingewoond hebben ,denk ik maar zo.Er word veel gif hier over moeders gespuid terwijl niemand het ware verhaal kent.

Als je vanwege omstandigheden ineens een andere woning nodig hebt lukt dat toch ook niet zomaar, i.v.m. de woningnood.En je kunt dan ook niet altijd kiezen waar je zou willen gaan wonen.

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 11:54

Niemand verbaast zich over hoe snel het samengestelde gezin gaat samenwonen?

CharleyT
Berichten: 3998
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 11:54

pmarena schreef:
Ja dat is lekker, doe ze maar snel op voetbal en eventueel op school op de plek waar je zelf naartoe wil en zorg er zo voor dat ze wortelen op een plek ver bij vader (en andere familie) vandaan om hem zo buitenspel te zetten. Dat is lekker makkelijk je zin doorduwen....


Wat is dit nou voor complot theorie? En super eenzijdig belichten van de situatie. Joh, ik had van jou toch meer kwaliteit verwacht dan dit.
Niet lekker geslapen door de warmte?

CharleyT
Berichten: 3998
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 11:57

F_Orumster schreef:
Niemand verbaast zich over hoe snel het samengestelde gezin gaat samenwonen?


Nee, gelukkig veel mensen met gezond verstand. In dit soort zeer intieme zaken is mijn of jouw verbazing(lees: ik vind het niet ok) totaal niet van waarde. Dit is iets wat puur bij de twee personen en hun kids ligt.

CharleyT
Berichten: 3998
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 12:02

DeMolenhoek schreef:
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat in dit topic veel gekwetste moeders zitten die hun frustraties richting hun ex man/vriend nu projecteren op TS haar vriend.


Jij hebt dat gevoel dus ook al:):), het is behoorlijk emo geworden. Gevolg is wel dat een heldere nuchtere blik op de zaak ver te zoeken is en er een felheid om de hoek komt kijken waar je bang van wordt.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 12:12

CharleyT schreef:
pmarena schreef:
Ja dat is lekker, doe ze maar snel op voetbal en eventueel op school op de plek waar je zelf naartoe wil en zorg er zo voor dat ze wortelen op een plek ver bij vader (en andere familie) vandaan om hem zo buitenspel te zetten. Dat is lekker makkelijk je zin doorduwen....


Wat is dit nou voor complot theorie? En super eenzijdig belichten van de situatie. Joh, ik had van jou toch meer kwaliteit verwacht dan dit.
Niet lekker geslapen door de warmte?


Misschien ook even mijn andere reacties lezen en begrijpen dat dit puur een soort van hypothetische reactie is op wat er boven gezegd werd, niet per-sé op de werkelijke situatie zoals die hier speelt :)

Over hoe snel het samengestelde gezin samen wil gaan wonen: geen idee of dat snel is, wie weet kennen ze elkaar al een jaar en gaan al een jaar intensief met elkaar om, dat vertelt TS verder niet volgens mij? Of ik heb het gemist :)

Maar voor mij staat dat verder buiten de discussie, staat buiten de vraag of de afstand te ver is :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:46

Ik vind de reacties van mensen die zeggen dat de vader meer had moeten doen om de eerste verhuizing tegen te houden ook maar raar. :+ wat had ie moeten doen, voor de verhuiswagen moeten gaan liggen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:48

beatje schreef:
Diddykong schreef:
Er wordt ook gif over de vriend van TS gespuid ;). Ik denk omdat het een emotioneel onderwerp is. In elk geval, zoals uit het verhaal van TS blijkt, is er sprake van een vader die erg veel moeite heeft met de afstand. En TS die als vriendin vraagt of iemand zo met de kinderen mag verhuizen, zonder dat vader daar toestemming voor geeftp. En volgens de Nederlandse wet mág dat niet. Natuurlijk mag moeder gaan en staan waar ze wil, maar om de kinderen te verhuizen is ook toestemming van vader nodig. Mocht die niet komen, dan heeft moeder de mogelijkheid dit via de rechtbank toch af te dwingen. En zal de rechter kijken wat het meest in belang van de kinderen is. En de rest is inderdaad invulling :D

Ts is zelf het topic begonnen en kan het verhaal vanuit hoe zei het beziet vertellen en ik zie vader nergens zwart gemaakt worden,enkel de ts zegt dat het een watje is.Bovendien is er bij hun juist niet vastgelegd hoever moeders mocht verhuizen.Dus die wet waar je naar roept geld hier niet.



Oh dan vergeten we voor het gemak de opmerkingen even dat vader de kinderen niet vaker wilt zien, niet meer moeite wilt doen, niet genoeg initiatief toont, een schop onder zijn reet nodig heeft, een doetje is en natuurlijk een narcist.

Diddykong

Berichten: 1474
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:13

Dat soort opmerkingen inderdaad :+

De wet zegt nog steeds dat bij een verhuizing toestemming nodig is van beide ouders dat de kinderen op het nieuwe adres ingeschreven worden en op de nieuwe school ingeschreven worden. Dit staat los van het convenant. Of de rechter met vader mee gaat, dat weet ik niet. Maar moeder kan niet zomaar de kinderen verhuizen. Dat weet moeder ook, want anders had ze geen advocaat in de arm genomen. Dan was ze gewoon bij dr vriend ingetrokken, want inderdaad, de vriend van TS kan moeilijk voor de verhuiswagen gaan liggen of zo.

Nog een link waar het heel duidelijk uitgelegd wordt.
https://www.verder-online.nl/verhuizen

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:33

Joh, misschien zit ik wel helemaal fout met mijn ideeen, dat kan.

Het punt is gewoon dit: er zitten twee kanten aan een verhaal, meestal hebben er twee mensen schuld, maar de ex wordt nu gewoon als een heks afgeschilderd, en ik heb het idee dat TS het wel even allemaal wil oplossen...... en dat vond ik een beetje vreemd want TS is helemaal geen partij in dit verhaal.

Overigens heb ik me er niet over uitgelaten of de vader een narcist is, daar zijn tests voor bij psychiaters, en het is een label wat wel heel snel op iemand wordt geplakt.

Nogmaals, het kan best zijn dat ik het verkeerd zie.

CharleyT
Berichten: 3998
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 18:09

Avalanche81 schreef:
Joh, misschien zit ik wel helemaal fout met mijn ideeen, dat kan.

Het punt is gewoon dit: er zitten twee kanten aan een verhaal, meestal hebben er twee mensen schuld, maar de ex wordt nu gewoon als een heks afgeschilderd, en ik heb het idee dat TS het wel even allemaal wil oplossen...... en dat vond ik een beetje vreemd want TS is helemaal geen partij in dit verhaal.

Overigens heb ik me er niet over uitgelaten of de vader een narcist is, daar zijn tests voor bij psychiaters, en het is een label wat wel heel snel op iemand wordt geplakt.

Nogmaals, het kan best zijn dat ik het verkeerd zie.


Je vat het prima samen!

daantjuhhh

Berichten: 26883
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 18:21

Oef. Als man sta je gewoon echt 10 punten achter in zn situatie op bokt.
Vader zal wel dit. Vader zal wel dat.

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 18:32

Maar ts is wel een partij in dit verhaal. Zij staat haar vriend achter de schermen bij, dat lijkt mij in een relatie wel fijn.

Als het mis gaat is zij er thuis voor hem om hem te troosten en als die het niet meer weet kan ze dit topic laten lezen. Ook is het fijn voor haar om zelf erover te lezen of ze het aan hem vertelt of niet.

Verder maakt het voor deze casus helemaal niet uit wat ts ermee gaat doen. Ts vraagt geen advies over hoe ze deze situatie moet aanpakken die wil gewoon weten hoe het juridisch zit

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 08:53

Amber_anne schreef:
Maar ts is wel een partij in dit verhaal. Zij staat haar vriend achter de schermen bij, dat lijkt mij in een relatie wel fijn.

Als het mis gaat is zij er thuis voor hem om hem te troosten en als die het niet meer weet kan ze dit topic laten lezen. Ook is het fijn voor haar om zelf erover te lezen of ze het aan hem vertelt of niet.

Verder maakt het voor deze casus helemaal niet uit wat ts ermee gaat doen. Ts vraagt geen advies over hoe ze deze situatie moet aanpakken die wil gewoon weten hoe het juridisch zit


En als dat niet zou zijn zijn zouden boktgebruikers daar weer overvallen.

Ik denk dat het voor TS verstandiger is om hier niet meer te reageren en samen met haar vriend professionele hulp in te schakelen en kijken of ze er op die manier uit kunnen komen.

CharleyT
Berichten: 3998
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:56

daantjuhhh schreef:
Oef. Als man sta je gewoon echt 10 punten achter in zn situatie op bokt.
Vader zal wel dit. Vader zal wel dat.

Sta liever als man 10 punten achter op Bokt dan in real life. Het is tenslotte een virtuele wereld met serieuze, vervelende, humoristische, dominante, meelevende, mooie, onbegrijpelijke enz enz reacties.
En in dit topic is neutraal advies van professionele aard wel noodzakelijk.