Ex wil verhuizen, mag dat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:56

Reistijd van/naar werk is niet te vergelijken met afstand tot je kinderen.

sneeuwpop schreef:
En heb ik het goed begrepen dat daar naar toe verhuizen geen optie is?

En als die relatie weer uitgaat, kun je dan weer achter haar aan verhuizen? Ze gaat wel heel snel inwonen bij een nieuwe partner (zonder kinderen is het al sbel,met minderen heb je dat soort stappen gewoon meer weloverwogen te doen). Hardlopers zijn doodlopers, ik zou daar ook niet achtetaan verhuizen.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:01

Ik kan me niet voorstellen dat ik na een scheiding verder dan 10km van mijn dan ex zou gaan wonen (nou kan ik me ook niet voorstellen dat ik zou gaan scheiden).
Inderdaad voor de kinderen, als ik zie hoe blij ze worden als papa thuis komt dat zouden ze vaker dan 1x/2 weken moeten zijn.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 16 was en woonden 3 km uit elkaar. Ik was dus geheel autonoom en kon ook door de weeks eens een avondje langs om bij mijn vader te eten etc.

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:03

F_Orumster schreef:
Reistijd van/naar werk is niet te vergelijken met afstand tot je kinderen.

sneeuwpop schreef:
En heb ik het goed begrepen dat daar naar toe verhuizen geen optie is?

En als die relatie weer uitgaat, kun je dan weer achter haar aan verhuizen? Ze gaat wel heel snel inwonen bij een nieuwe partner (zonder kinderen is het al sbel,met minderen heb je dat soort stappen gewoon meer weloverwogen te doen). Hardlopers zijn doodlopers, ik zou daar ook niet achtetaan verhuizen.


Maar dat vind ik nou weer krom, eens mens moet zich van allerlei kanten aanpassen voor de kinderen, in dit geval bijvoorbeeld mag ex niet verhuizen en/of bij haar ex in trekken.
Maar aan de andere kan is een stuk rijden voor de kinderen of verhuizen om dichterbij ze te zijn dan weer geen optie :?

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:55

F_Orumster schreef:
Reistijd van/naar werk is niet te vergelijken met afstand tot je kinderen.

sneeuwpop schreef:
En heb ik het goed begrepen dat daar naar toe verhuizen geen optie is?

En als die relatie weer uitgaat, kun je dan weer achter haar aan verhuizen? Ze gaat wel heel snel inwonen bij een nieuwe partner (zonder kinderen is het al sbel,met minderen heb je dat soort stappen gewoon meer weloverwogen te doen). Hardlopers zijn doodlopers, ik zou daar ook niet achtetaan verhuizen.


Lariekoek, 100 km is 100km. Duurt even lang, tis alleen een gevoel wat het anders maakt. Verder wordt er al negatief in de toekomst gekeken alsof het Astro TV is. Voor hetzelfde geld is TS haar doetje van een vriend opeens zat, en dan.
Verhuizen richting kinderen is ook een optie,maar lijkt niet bespreekbaar.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:08

CharleyT schreef:
anjali schreef:
Volgens mijn R.K.geloof zou je maar 1 keer mogen trouwen . Uit elkaar gaan eventueel wel,maar dan niet meer opnieuw trouwen. Ik heb dat altijd nogal hard gevonden. Maar nu ik dit topic lees vind ik het heel begrijpelijk,zeker dus als er kinderen bij betrokken zijn.


Serieus of maak je een grapje? Dus eenmaal gescheiden mag je niet meer trouwen en door dit topic vind je dat heel begrijpelijk?
Ok dan, ga een rustig met meneer pastoor in gesprek en vraag wat hij ervan denkt. Niet meer trouwen maar samenwonen dan maar??


Op zich snap ik de strekking wel. Die kids worden in korte tijd van hot naar her gesleurd, nieuwe school, nieuwe omgeving, nieuwe man van de moeder met bijbehorende kinderen.
Allemaal omdat moeder ook weer een eigen leven wil.
Als je kinderen hebt met je man en het is helaas zover gekomen dat uit elkaar gaan de beste optie is ben ik van mening dat je jezelf op de laatste plaats moet zetten en het moet regelen wat voor de kinderen het beste is. En dat is imo niet weer zover verhuizen en ze weer laten wonen met een stiefvader en hun eigen vader het moeilijker maken om contact te onderhouden.

Ik vind het een triest verhaal en de kinderen zijn er weer de dupe van...

Wat mij betreft zou je bij het aangaan van een huwelijk en bij de komst van kinderen verplicht relatie’therapie’ of een cursus ‘hoe houd ik mijn relatie in stand’ moeten volgen om zulke schrijnende verhalen te voorkomen.
Kinderen moeten een stabiele basis kunnen meekrijgen vanuit thuis.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:00

Hmm, persoonlijk zou ik niet eens 80 km bij mijn kind vandaan willen zitten.
En 100km werk of kind vind ik wel een verschil. Steeds de kinderen zo lang in de auto vind ik niet wenselijk. En ook even bij het sporten aanwezig zijn in het weekend..zijn echt wel dingen die ik niet zou willen missen.

Maar goed, ik kan ook wel redenen bedenken dat verhuizen heel moeilijk of zelfs onmogelijk is.

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:13

verootjoo schreef:
Op zich snap ik de strekking wel. Die kids worden in korte tijd van hot naar her gesleurd, nieuwe school, nieuwe omgeving, nieuwe man van de moeder met bijbehorende kinderen.
Allemaal omdat moeder ook weer een eigen leven wil.
Als je kinderen hebt met je man en het is helaas zover gekomen dat uit elkaar gaan de beste optie is ben ik van mening dat je jezelf op de laatste plaats moet zetten en het moet regelen wat voor de kinderen het beste is. En dat is imo niet weer zover verhuizen en ze weer laten wonen met een stiefvader en hun eigen vader het moeilijker maken om contact te onderhouden.

Ik vind het een triest verhaal en de kinderen zijn er weer de dupe van...

Wat mij betreft zou je bij het aangaan van een huwelijk en bij de komst van kinderen verplicht relatie’therapie’ of een cursus ‘hoe houd ik mijn relatie in stand’ moeten volgen om zulke schrijnende verhalen te voorkomen.
Kinderen moeten een stabiele basis kunnen meekrijgen vanuit thuis.



Ik ben het deels met je eens, maar jezelf op de laatste plaats zetten is iets wat je nooit moet doen.
Ja de kinderen zijn belangrijk, zeer zeker. Maar jij niet dan? Hoe kun jij je kinderen geluk en blijdschap bij brengen als jij zelf niet gelukkig en blij bent met je leven?
Zet jezelf liever naast de kinderen.

Ik ben het zeker met je eens dat de afstand van 80-100 km véél te groot is, het contact met de vader wordt er op deze manier niet makkelijker op en dat is niet eerlijk tegenover de kinderen of de vader.

Hier zit ik in dezelfde rol als TS, mijn vriend heeft twee kinderen uit een eerdere relatie en wij hebben nu samen 1 zoon en de tweede is op komst. Ex woont hemelsbreed 500 meter verder op (er is sprake van co-ouderschap), kinderen kunnen gewoon zelf fietsen/steppen/skeeleren of zelfs lopen naar de ander als ze dat willen.
Ze zijn niet van school veranderd, zitten nog op dezelfde sportclub.. Kortom, er is zo min mogelijk veranderd voor de twee kinderen. Behalve dat helaas voor hun, hun ouders niet meer bij elkaar zijn. Maar ook zij hebben gezien dat hun papa en mama nu veel gelukkiger zijn als dat ze waren toen ze samen waren en hun vinden dat ook fijn. Meer ruimte om te lachen en leuke dingen te doen, minder tijd voor ruzie en discussie.

Een kennis van mij, haar partner heeft 3 kinderen die woonde eerst wel 30-40 minuten verder op. Zij zijn toen voor de kinderen richting de moeder verhuisd, zodat de vader de kinderen vaker kon zien.
Ja, ook hun hadden alles in het dorp waar ze vandaan kwamen, hun vrienden en sport en werk en familie. Maar dat is een afweging die zij hebben gemaakt, dat is ieder voor zich om dit wel of niet te doen.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:23

CharleyT schreef:
Mee eens. Mijn kids woonden 90 km verderop, om het weekend bij mij. Tegen de tijd dat ze het steeds drukker kregen met hun vriendenkring was er gewoon overleg. Weekend verschuiven, keer overslaan, keertje alleen vrijdag/zaterdag of zaterdagavond/zondag.
Voorop stond steeds wat de kinderen wilden en met twee ouders die nog steeds prima ''on speaking terms'' waren.
En nu nog steeds goed kontakt met alletwee en mijn ex. Bij huwelijk oudste zaten pa en ma keurig naast elkaar als getuigen, en nu met eerste kleinkind is het nog fijner dat het zo gelopen is.
Het blijft denk ik vooral een heel persoonlijk iets hoe met zo'n situatie om te gaan.


Dat is wel lekker makkelijk bedacht dat weekend verschuiven, keer overslaan, keertje alleen vrijdag/zaterdag of zaterdagavond/zondag.... en dat gaat dan allemaal maar weer van de toch al zeer beperkte pappa-tijd af...? -O- Deze vader lijkt juist MEER tijd met zijn kinderen te willen en die ziet door deze voorgenomen verhuizing terecht zijn tijd met zijn kinderen door zijn vingers glippen....

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:36

Ergens ook wel gek dat ex zo ver weg wilt wonen.. ook zij draagt de lasten dan van het nauwelijks kunnen “leunen” op papa met bijv eens een middagje spelen, weg en ophalen naar muziek etc. Ex gaat dat met 110 km ver totaal zelf moeten dragen en daarom vind ik haar keuze ook apart.. vind zij jou vriend onbekwaam als vader ofzo?

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:40

Ja dat lijkt mij ook. Ik vind het ook zo gek als de oma inderdaad vaak op de kinderen heeft gepast, die heeft nu ook het nakijken...dat is toch sneu dat die kinderen zo hun halve familie kwijtraken...?

Het is maar 110km, niet erg als je als volwassene zover weg gaat wonen en je familie regelmatig op wil zoeken, maar met kleine kinderen is die afstand enorm.

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:12

pmarena schreef:
CharleyT schreef:
Mee eens. Mijn kids woonden 90 km verderop, om het weekend bij mij. Tegen de tijd dat ze het steeds drukker kregen met hun vriendenkring was er gewoon overleg. Weekend verschuiven, keer overslaan, keertje alleen vrijdag/zaterdag of zaterdagavond/zondag.
Voorop stond steeds wat de kinderen wilden en met twee ouders die nog steeds prima ''on speaking terms'' waren.
En nu nog steeds goed kontakt met alletwee en mijn ex. Bij huwelijk oudste zaten pa en ma keurig naast elkaar als getuigen, en nu met eerste kleinkind is het nog fijner dat het zo gelopen is.
Het blijft denk ik vooral een heel persoonlijk iets hoe met zo'n situatie om te gaan.


Dat is wel lekker makkelijk bedacht dat weekend verschuiven, keer overslaan, keertje alleen vrijdag/zaterdag of zaterdagavond/zondag.... en dat gaat dan allemaal maar weer van de toch al zeer beperkte pappa-tijd af...? -O- Deze vader lijkt juist MEER tijd met zijn kinderen te willen en die ziet door deze voorgenomen verhuizing terecht zijn tijd met zijn kinderen door zijn vingers glippen....


Zeker niet makkelijk bedacht, daar was overleg en goede wil van beide kanten voor nodig. Gelukkig was er die goede wil en daardoor heb ik alle belangrijke momenten in hun jonge leven meegemaakt. Van ouderavond tot kerstuitvoering, van musical tot diploma uitreiking, pakjesavond en vakanties, zwemdiploma halen enz.
En wat de vader uit dit topic betreft: geen idee wat hij wil, we horen alleen maar het verhaal van zijn nieuwe liefde.
Dus nogmaals, dit soort situaties zijn zo persoonlijk dat ik alle betrokkenen alleen veel wijsheid geduld begrip kan toe wensen.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:35

Ik snap helemaal dat het kan werken als je het allebei prima vindt :j

Maar ik snap nog beter wanneer iemand dat vooruitzicht helemaal niet zo tof vindt dat er met behoorlijke zekerheid op allerlei manieren aan die pappa-tijd geknabbeld zal gaan worden door de keuze (!) om zo ver weg te gaan wonen met de kinderen. Juist ook de dagelijkse dingen wil je meemaken als betrokken pappa.

Niet alleen om de 2 weken een keer een weekend (waar dan ook nog vanalles afgesnoept gaat worden omdat de kinderen hun leven 110km verderop gewoon doorgaat) en op komen draven voor speciale gelegenheden.

Ik vind niet dat je het een vader kwalijk kan nemen dat er een punt komt waarop hij een lijn in het zand trekt en zijn rechten / die van zijn kinderen gaat verdedigen en imo is het dan niet de schuld van die vader wanneer het desnoods tot juridische ellende moet komen. Dat gebeurt in dit geval dan namelijk alleen maar doordat moeder (letterlijk) te ver gaat.

Dat we uit gaan van wat TS vertelt lijkt me vanzelfsprekend. We kunnen ook in twijfel trekken of de beste man en zijn ex en de kinderen überhaupt bestaan maar we gaan gewoon uit van "de casus" die de TS presenteert, en dat is een vader die al eens in ellende uitgebarsten is en daarbij zichzelf hardop afvroeg of de kinderen niet bij hem konden blijven ipv. bij zijn ex :(:)

En het is niet zo dat de kinderen daar al hun leven opgebouwd hebben hè! En dat vader nu vervelend gaat lopen doen voor zijn eigen gewin, en de hele boel door de war dreigt te gooien.

Die kinderen zijn daar opgegroeid waar de vader woont, daar is ook de oma die veel op ze gepast heeft.
En moeder wil ze nu een eind verderop neer gaan poten waar ze nog helemaal geen wortels hebben. Dit is dus juist hèt moment om te proberen te voorkomen dat ze zo ver weg gaan en ze al dat bijbehorende gedoe krijgen dat daardoor ontstaat.

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:20

pmarena schreef:
Die kinderen zijn daar opgegroeid waar de vader woont, daar is ook de oma die veel op ze gepast heeft.
En moeder wil ze nu een eind verderop neer gaan poten waar ze nog helemaal geen wortels hebben. Dit is dus juist hèt moment om te proberen te voorkomen dat ze zo ver weg gaan en ze al dat bijbehorende gedoe krijgen dat daardoor ontstaat.


De kinderen zijn nu 3 en 5 en wonen al 1,5 jaar ergens anders dan de vader.
Weet niet of je dan kunt zeggen dat ze hun wortels daar hebben.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:23

En de oudste zit nu al op de nieuwe locatie op voetbal en heeft dus wss meer binding daar dan 'thuis' voor zover dat voor een 5 jarige van toepassing is. De impact van constant verhuizen en rechtzaken tussen ouders op een jong kind is ook niet te onderschatten. Ze pikken er toch meer van op dan ze tonen.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:17

Ja dat is lekker, doe ze maar snel op voetbal en eventueel op school op de plek waar je zelf naartoe wil en zorg er zo voor dat ze wortelen op een plek ver bij vader (en andere familie) vandaan om hem zo buitenspel te zetten. Dat is lekker makkelijk je zin doorduwen....

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:31

pmarena schreef:
Ja dat is lekker, doe ze maar snel op voetbal en eventueel op school op de plek waar je zelf naartoe wil en zorg er zo voor dat ze wortelen op een plek ver bij vader (en andere familie) vandaan om hem zo buitenspel te zetten. Dat is lekker makkelijk je zin doorduwen....


Ik ben akkoord met je hoor :)
Maar feit is wel zo dat voor de kinderen er dan idd voornamelijk binding is met de beoogde plek en hen voor het steeds maar moeilijker wordt als je het tegengaat. Ook al zijn de redenen erachter niet zo fraai. School lijkt me sowieso wel een gezamelijke beslissing van de ouders?

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:50

pmarena schreef:
Ja dat is lekker, doe ze maar snel op voetbal en eventueel op school op de plek waar je zelf naartoe wil en zorg er zo voor dat ze wortelen op een plek ver bij vader (en andere familie) vandaan om hem zo buitenspel te zetten. Dat is lekker makkelijk je zin doorduwen....


Vader was anderhalf jaar geleden al akkoord met een verhuizing naar 80 kilometer verder op en een regeling voor de kinderen om het weekend en in de vakanties.
Daarmee heeft hij zichzelf deels buitenspel gezet en dat is nu wrang. Die 30 kilometer verder zijn niet zo belangrijk meer zowel 80 als 110 kilometer is te ver om bij alle gewone dagelijkse dingen betrokken te zijn.

Waarom beseft hij dat nu pas?
Mag zijn ex nog zo dominant zijn en hij nog zo een sul als het om je kinderen gaat moet je toch wel je rug kunnen rechten om tot iets te komen waar je echt achter staat.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:10

pmarena schreef:
Ja dat is lekker, doe ze maar snel op voetbal en eventueel op school op de plek waar je zelf naartoe wil en zorg er zo voor dat ze wortelen op een plek ver bij vader (en andere familie) vandaan om hem zo buitenspel te zetten. Dat is lekker makkelijk je zin doorduwen....
Niet naar school tot alles uitgeklaard is lijkt me ook geen optie. Ver bij familie vandaan? Ze wonen nu net dichter bij de andere grootouders waar ze ingewoond hebben. Beide oma's en opa's wonen nu eenmaal een eindje van elkaar vandaan, dus om de hoek bij allebei gaat niet. Een verhaal heeft 2 kanten (of meer). Iedereen blij maken zonder dat iemand er iets voor over moet hebben gaat echt niet lukken.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:12

fransje23 schreef:
Waarom beseft hij dat nu pas?
Mag zijn ex nog zo dominant zijn en hij nog zo een sul als het om je kinderen gaat moet je toch wel je rug kunnen rechten om tot iets te komen waar je echt achter staat.


Ik denk dat hij het toen ook al wel besefte maar toen toch te veel heeft geslikt voor de lieve vrede, zeker nu de afstand enkele reis nog groter wordt zal hij rekening houdend met zijn eigen situatie van zijn werk met geen vaste uren het nog lastiger worden om zo maar even naar zijn kinderen toe te gaan.
Er zijn toen afspraken gemaakt die zijn ex dus gaat breken, iets wat niet fraai is en zeker niet de goede sfeer zal bevorderen. Iedereen heeft zo zijn grenzen. Even gaan rechten want dat is de enige manier om toch echt duidelijk afspraken af te dwingen is geen makkelijke stap, naar de kinderen toe niet maar je moet ook de financiële middelen er voor hebben, plus een heleboel geduld als je die weg inslaat.

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:25

Mee eens. Dan zit er weinig anders op dan op je blaren zitten nu, als je relatie met ex niet goed zit.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:49

Op je blaren zitten? Vechten voor je kinderen zal je bedoelen.

In de openingspost staat ook dat de moeder nu ineens een advocaat heeft ingeschakeld.

Moeder is degene die ondanks eerdere afspraken om in de buurt te blijven, besluit om de kinderen ver bij vader vandaan neer te planten.
En is nu ook degene die besloten heeft er een advocaat bij te halen om haar zin door te drukken en over de behoeftes / rechten van vader en kinderen heen te willen walsen.

Vader heeft groot gelijk als hij de regie wat terug wil pakken / zijn kinderen niet bij hem weggehaald wil zien worden en dan helaas ook maar een advocaat in moet schakelen omdat moeder besloten heeft het op die manier te "spelen" met een advocaat...leuk ook zo'n moeder die dat haar kinderen aan doet :(:)

Nogmaals ik snap best dat moeder prima een hele goede intentie kan hebben om met haar kinderen een fijn nieuw leven op te bouwen, maar je kinderen zo ver bij hun vader vandaan willen halen getuigt niet echt van goed moederschap in mijn beleving :(:)

Anoniem

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:59

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat in dit topic veel gekwetste moeders zitten die hun frustraties richting hun ex man/vriend nu projecteren op TS haar vriend.

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 20:13

Nou he :')
Ik schrik trouwens best van sommige reacties. Ik snap dat ruziende ouders echt heel naar is. Maar wat is de invloed van een grotendeels afwezige vader? Als beide ouders rekening houden met de kinderen en ook nog een beetje met elkaar en met de wensen van elkaar, dan hoeft er echt geen ruzie te zijn. Maar als een partij geen rekening houdt met de ander, dan is het buigen of barsten natuurlijk. Soms heb je daar niet zoveel over te zeggen. En als TS dan schrijft dat haar vriend echt ontzettend verdrietig is omdat hij zijn kinderen zo weinig ziet, dan vind ik het toch wel hard van de ex partner hier geen rekening mee te houden. Ze beseft niet hoezeer ze in haar handen mag knijpen denk ik. Ik ken echt wel meiden waar de vader niet of nauwelijks naar omkeek. En stuk voor stuk zijn die daardoor beschadigd. Nu heb je een vader die gelukkig wel betrokken wil zijn. Is het dan echt zoveel gevraagd om te kijken hoe je hierin tegemoet kunt komen? Puur op de reacties van Ts afgaande, ze schrijft ten slotte nergens dat die relatie van moeder instabiel is, dat het te snel is of geeft af op het samenwonen an sich. Ik ga er dan vanuit dat hier niet de bezwaren liggen van haar vriend. Zijn bezwaar ligt dat hij zijn kinderen vreselijk mist en niet wil dat die nog verder bij hem vandaan verhuizen. Als dat al geen reden meer mag zijn om je poot stijf te houden, dan weet ik het ook niet meer.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 20:24

DeMolenhoek schreef:
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat in dit topic veel gekwetste moeders zitten die hun frustraties richting hun ex man/vriend nu projecteren op TS haar vriend.


Dat idee heb ik ook ja!
:(:)

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:31

pmarena schreef:
Op je blaren zitten? Vechten voor je kinderen zal je bedoelen.

In de openingspost staat ook dat de moeder nu ineens een advocaat heeft ingeschakeld.

Moeder is degene die ondanks eerdere afspraken om in de buurt te blijven, besluit om de kinderen ver bij vader vandaan neer te planten.
En is nu ook degene die besloten heeft er een advocaat bij te halen om haar zin door te drukken en over de behoeftes / rechten van vader en kinderen heen te willen walsen.

Vader heeft groot gelijk als hij de regie wat terug wil pakken / zijn kinderen niet bij hem weggehaald wil zien worden en dan helaas ook maar een advocaat in moet schakelen omdat moeder besloten heeft het op die manier te "spelen" met een advocaat...leuk ook zo'n moeder die dat haar kinderen aan doet :(:)

Nogmaals ik snap best dat moeder prima een hele goede intentie kan hebben om met haar kinderen een fijn nieuw leven op te bouwen, maar je kinderen zo ver bij hun vader vandaan willen halen getuigt niet echt van goed moederschap in mijn beleving :(:)


Tuurlijk! Maar de rechter zal ook vragen waarom moeders al 1,5 jaar 80 km ver woont?

Rot hoor -O-