Ex wil verhuizen, mag dat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oji

Berichten: 4289
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:18

Als zij hun gezamenlijke inboedel troep vond en er niets van wou hebben.... dan was het waarschijnlijk zijn smaak want 1 van de 2 zal het toch op zijn minst mooi gevonden hebben toen ze het kochten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:18

pmarena schreef:
Goh Avalanche, ken jij de TS, heb je persoonlijk contact met haar of haar vriend gehad, dat jij al deze beweringen denkt te moeten doen? Het lijkt wel een beetje persoonlijk zo ;)

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:19

oji schreef:
Als zij hun gezamenlijke inboedel troep vond en er niets van wou hebben.... dan was het waarschijnlijk zijn smaak want 1 van de 2 zal het toch op zijn minst mooi gevonden hebben toen ze het kochten :+

Zij heeft het toentertijd inderdaad gekocht, 7 jaar geleden. Als er iemand is die niks om inboedel geeft of zich daar ook maar mee bemoeit is mijn vriend het wel. :+

MyWishMax

Berichten: 25510
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:19

Er is nergens iets gezegd over alimentatie, dus wie zegt dat vader niet gewoon elke maand betaalt voor de kinderen?

Qua recht ergens op, daarvoor is een convenant opgesteld. Dat moeder niet alles meegenomen heeft uit convenant en andere dingen wel die niet onder haar 'recht' vielen mag blijkbaar wel. Een extra waarde van het huis, waar ze uitgekocht is, heeft weinig met de kinderen te maken. Daar heb je kinderalimentatie voor.

Amber_anne

Berichten: 6963
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:14

Ik kan je niet helpen ts maar wat een rot situatie!

En wat een reacties in dit topic weer. Natuurlijk wil jij je vriend helpen bij deze situatie, zijn geluk gaat jou ook aan. En 110 km enkele reis is belachelijk lang om elk weekend te rijden ik snap best dat jullie dat niet willen. En je hoeft je niet te verdedigen hier waarom je niet wilt verhuizen daarheen, dat doet verder niet toe tot deze zaak.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 03:16

Dat je ex er in toegezegd heeft dat ze de kinderen mag verhuizen om bij der moeder in te wonen, kan ik begrijpen. Alleen vraag ik me af of hij niet de eis erbij heeft gezegd dat ze wel weer terug komt bij een volgende verhuizing?
Sorry maar ik zou 80 km al veelste veel vinden, juist omdat je er wil zijn als dat nodig is - sporten,school, etc etc.

En heb ik het goed begrepen dat daar naar toe verhuizen geen optie is?

Ik zou iig koste wat het kost bij mijn kind(eten) in de buurt willen wonen...

Anoniem

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 03:37

Jeetje wat een topic.

Inmiddels heb ik uit eigen ervaring wel geleerd dat wat in een convenant vastgelegd is pas bindend wordt wanneer 1 partij zich daar niet aan houd en de andere partij dan dus naar de rechter stapt.
En helaas beschikt niet iedereen over de middelen om dat om ieder ‘wissewasje’ te doen :+

Ik hoop dat jullie er zonder al teveel strijd uit gaan komen.

fransje23

Berichten: 15439
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:15

Even voor de duidelijkheid:
- je vriend haalt de kinderen om de week op vrijdag op en zijn ex haalt ze op zondag weer op bij jullie?

- in het convenant is niets vastgelegd over binnen welke straal, hoeveel kilometer,, jouw vriend en zijn ex bij elkaar in de buurt moeten wonen?

- toen de ex 80 kilometer verder op ging wonen zijn er geen afspraken gemaakt over een maximale afstand bij een volgende verhuizing?

Elanor

Berichten: 6788
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:30

Het hele verhaal kan met alle details best herleidbaar zijn tot de personen om wie het gaat. Ik snap dat je er wel bij betrokken bent, maar vind het eigenlijk niet zo netjes en ook niet verstandig dit dan zó op een internetforum te gooien, temeer omdat het niet om jouw eigen ex en kinderen gaat.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 26-07-19 08:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110862
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:32

Elanor schreef:
Het zijn niet jouw kinderen en het is niet jouw ex... Maar het hele verhaal is met alle details best herkenbaar tot de personen om wie het gaat. Ik snap dat je er wel bij betrokken bent, maar vind het eigenlijk niet zo netjes en ook noet verstandig dit dan zó op een internetforum te gooien.


Mee eens. Je geeft veel details en geloof maar dat mensen heel snel te herkennen zijn op een groot forum als Bokt.

meggiemeg

Berichten: 12256
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:13

Ik weet hoe TS zich voelt, dat ze graag haar partner wilt helpen en steunen. Mijn man is ook eerder getrouwd geweest, 1 dochter uit het huwelijk, hij heeft zijn dochter na de scheiding nog maar een paar keer gezien en daarna nooit meer, inmiddels is zij 27. Toen waren de uitspraken veel harder dan tegenwoordig, gelukkig maar voor de huidige vaders. Er is een periode geweest dat mijn man niet eens wist waar zijn dochter verbleef. Ook zijn ex deed maar wat ze zelf goed vond, zonder daar bij te kijken naar het kind. Toen werd er al gezegd als mama maar blij is dat is beter voor het kind, maar papa dan??? Wij hebben heel wat te stellen gehad met de ex van mijn man, dat hield pas op toen het kind 21 werd en wij dus niet meer alimentatieplichtig waren. Er zijn heel wat rechtszaken geweest, was het niet om het huis dan wel om het pensioen dan wel om meer geld. Mijn man heeft altijd netjes betaald, heeft wel gevochten voor dat wat hij vond dat hem toe kwam. Ook hij vond het huis leeg terug na een dag werken, alles was verdwenen op de spullen na die ze te min vond. Ook zij heeft haar deel van het huis gekregen na taxatie, maar het was nooit genoeg. Ook die moeders lopen rond, weten het zo te brengen dat het lijkt alsof alles voor het kind is maar ondertussen.... Je moet ze de kost maar geven. Ik ben blij dat bij ons de rust is terug gekeerd na al die jaren ellende die zijn ex ons bezorgt heeft. We kunnen eindelijk weer lekker ons eigen leven zo leven als wij willen zonder verantwoording meer af te leggen.

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:32

Amber_anne schreef:
Ik kan je niet helpen ts maar wat een rot situatie!

En wat een reacties in dit topic weer. Natuurlijk wil jij je vriend helpen bij deze situatie, zijn geluk gaat jou ook aan. En 110 km enkele reis is belachelijk lang om elk weekend te rijden ik snap best dat jullie dat niet willen. En je hoeft je niet te verdedigen hier waarom je niet wilt verhuizen daarheen, dat doet verder niet toe tot deze zaak.


Precies dit.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:41

Sneue in dit soort zaken is dat de kinderen hier uiteindelijk de dupe van zijn en hier jaren last van hebben. En nee, niet omdat ze papa of mama af en toe minder zien of dat ze niet beiden bij de sport zijn. Wel dat de exen elkaar de tent uitvechten om van alles en nog wat. Daar krijgen kinderen heel wat van mee. De manier waarop je spreekt over de ex van je vriend (en ook je vriend als doetje) belooft niet veel goeds voor de toekomst, net als het inschakelen van advocaten.
Helaas moeten beide exen wel mee willen werken en zichzelf opzij willen zetten ten gunste van de kinderen. Geven en nemen. En dat is heel moeilijk. Eerlijk TS, ik zou zo voor je ook geen pasklaar antwoord hebben.
Heb echter in mijn omgeving gezien wat het voor een kind betekent om (vaak onbedoeld) tussen twee vuren te staan en daar echt letterlijk aan onderdoor gingen. Is het niet op korte dan wel op langere termijn.
Ik hoop dat jullie er uitkomen zonder in een vechtscheiding te belanden TS. Probeer in ieder geval niet negatief te praten over de ex van je vriend of je vriend waar de kinderen bij zijn.

CharleyT
Berichten: 4011
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:55

Amber_anne schreef:
Ik kan je niet helpen ts maar wat een rot situatie!

En wat een reacties in dit topic weer. Natuurlijk wil jij je vriend helpen bij deze situatie, zijn geluk gaat jou ook aan. En 110 km enkele reis is belachelijk lang om elk weekend te rijden ik snap best dat jullie dat niet willen. En je hoeft je niet te verdedigen hier waarom je niet wilt verhuizen daarheen, dat doet verder niet toe tot deze zaak.


Je moet er wat voor over hebben he. En 110 km 1 keer in de twee weken is goed te doen hoor, maakt het niet dramatischer dan het is. Rij die afstand 4x per week vice-versa voor werk, en raad eens wat: goed te doen.

CharleyT
Berichten: 4011
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:01

anjali schreef:
Volgens mijn R.K.geloof zou je maar 1 keer mogen trouwen . Uit elkaar gaan eventueel wel,maar dan niet meer opnieuw trouwen. Ik heb dat altijd nogal hard gevonden. Maar nu ik dit topic lees vind ik het heel begrijpelijk,zeker dus als er kinderen bij betrokken zijn.


Serieus of maak je een grapje? Dus eenmaal gescheiden mag je niet meer trouwen en door dit topic vind je dat heel begrijpelijk?
Ok dan, ga een rustig met meneer pastoor in gesprek en vraag wat hij ervan denkt. Niet meer trouwen maar samenwonen dan maar??

capopjekop

Berichten: 30698
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:06

CharleyT schreef:
Amber_anne schreef:
Ik kan je niet helpen ts maar wat een rot situatie!

En wat een reacties in dit topic weer. Natuurlijk wil jij je vriend helpen bij deze situatie, zijn geluk gaat jou ook aan. En 110 km enkele reis is belachelijk lang om elk weekend te rijden ik snap best dat jullie dat niet willen. En je hoeft je niet te verdedigen hier waarom je niet wilt verhuizen daarheen, dat doet verder niet toe tot deze zaak.


Je moet er wat voor over hebben he. En 110 km 1 keer in de twee weken is goed te doen hoor, maakt het niet dramatischer dan het is. Rij die afstand 4x per week vice-versa voor werk, en raad eens wat: goed te doen.


Het is jouw eigen keus om voor je werk veel te rijden. De vriend van de ts krijgt het opgelegd. Hij heeft een drukke baan waar die km's nog bij komen. Als de kinderen dadelijk gaan voetballen komen er wedstrijden bij. En zondags moeten ze weer terug. Dan ben je dus het hele weekend op en neer aan het rijden. Niet echt rustgevend ofzo.

Daarnaast kun jij niet voor een ander invullen of iets goed te doen is voor die persoon in die situatie.

Avelienvd

Berichten: 7229
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:15

Is toch ff in een weekendje 440 km.
Zou er zeker een advocaat opzetten. Ook gezien zij dat ook heeft gedaan

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:26

Avelienvd schreef:
Is toch ff in een weekendje 440 km.
Zou er zeker een advocaat opzetten. Ook gezien zij dat ook heeft gedaan

In de OP schrijft TS dat de ex de kinderen op zondagavond komt ophalen. En dat ze voorgesteld heeft na de verhuis de kinderen tot bij haar ouders te brengen die op 80km wonen.
Dan is het 160km.
Ex rijdt dan 2x110 (zondagavond)+ 2x30 (vrijdagavond) totaal 280km
Lijkt me een fair voorstel.

fransje23

Berichten: 15439
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:27

De ex haalt de kinderen op! Gaat dus enkel om vrijdag!

Vraag mij af wie de vriend van ts geholpen heeft bij het echtscheidingsconvenant. Een beter en duidelijker convenant had veel problemen kunnen voorkomen.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:30

En het gaat er niet eens om dat je die 110km moet rijden: maar dat de consequentie van die afstand is dat je kinderen gewoonweg veel te ver bij je vandaan opgroeien wat het erg lastig maakt allemaal en je als vader een heel stuk buitenspel zet, zeker als je je kinderen vaker wilt zien dat maar eens in de 2 weken. Dat dat nu zo is wil namelijk niet zeggen dat de vader / kinderen dit voldoende vinden :)*

Je wilt veel sneller bij je kinderen kunnen zijn en je wilt dat ze hun leven binnen je regio opbouwen zodat ze ook bij jou gewoon lekker hun gang kunnen gaan en hun dagelijkse dingen kunnen blijven dun. Met hun normale vriendjes en activiteiten enzo....

BigOne
Berichten: 38528
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:37

En het wrange is dat de ex een nieuwe vriend heeft die door een convenant niet kan verhuizen , ik snap vaders die toegeven heel goed. Maar op een geheven ogenblik pikken ze het niet meer en dat is ook begrijpelijk. Vaders genoeg die hun kids helemaal niet meer zien.

Amber_anne

Berichten: 6963
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:39

pmarena schreef:
En het gaat er niet eens om dat je die 110km moet rijden: maar dat de consequentie van die afstand is dat je kinderen gewoonweg veel te ver bij je vandaan opgroeien wat het erg lastig maakt allemaal en je als vader een heel stuk buitenspel zet, zeker als je je kinderen vaker wilt zien dat maar eens in de 2 weken. Dat dat nu zo is wil namelijk niet zeggen dat de vader / kinderen dit voldoende vinden :)*

Je wilt veel sneller bij je kinderen kunnen zijn en je wilt dat ze hun leven binnen je regio opbouwen zodat ze ook bij jou gewoon lekker hun gang kunnen gaan en hun dagelijkse dingen kunnen blijven dun. Met hun normale vriendjes en activiteiten enzo....


Precies, als al hun vrienden 110 km verderop wonen dan gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om naar hun vader te gaan als ze ouder zijn. Heb het met vriendinnen gezien die zagen dat weekend vooral als een soort last omdat ze dan weg waren uit hun normale leven.

Niobe

Berichten: 7998
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:41

Amber_anne schreef:
Precies, als al hun vrienden 110 km verderop wonen dan gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om naar hun vader te gaan als ze ouder zijn. Heb het met vriendinnen gezien die zagen dat weekend vooral als een soort last omdat ze dan weg waren uit hun normale leven.


Geloof me, dat gebeurt ook als ze een straat verder wonen hoor :=

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:49

pmarena schreef:
En het gaat er niet eens om dat je die 110km moet rijden: maar dat de consequentie van die afstand is dat je kinderen gewoonweg veel te ver bij je vandaan opgroeien wat het erg lastig maakt allemaal en je als vader een heel stuk buitenspel zet, zeker als je je kinderen vaker wilt zien dat maar eens in de 2 weken. Dat dat nu zo is wil namelijk niet zeggen dat de vader / kinderen dit voldoende vinden :)*

Je wilt veel sneller bij je kinderen kunnen zijn en je wilt dat ze hun leven binnen je regio opbouwen zodat ze ook bij jou gewoon lekker hun gang kunnen gaan en hun dagelijkse dingen kunnen blijven dun. Met hun normale vriendjes en activiteiten enzo....


Dat klopt natuurlijk. Maar in dit geval wil blijkbaar geen van beide ex-partners toegevingen doen op gebied van woonplaats. Ze zullen daar ongetwijfeld allebei goede redenen voor hebben. Dan moet je er maar het beste van maken en zorgen dat de kinderen op beide adressen een fijne tijd hebben. Zodat ze telkens met leuke verhalen in hun ander thuis aankomen.

CharleyT
Berichten: 4011
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:53

Niobe schreef:
Amber_anne schreef:
Precies, als al hun vrienden 110 km verderop wonen dan gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om naar hun vader te gaan als ze ouder zijn. Heb het met vriendinnen gezien die zagen dat weekend vooral als een soort last omdat ze dan weg waren uit hun normale leven.


Geloof me, dat gebeurt ook als ze een straat verder wonen hoor :=


Mee eens. Mijn kids woonden 90 km verderop, om het weekend bij mij. Tegen de tijd dat ze het steeds drukker kregen met hun vriendenkring was er gewoon overleg. Weekend verschuiven, keer overslaan, keertje alleen vrijdag/zaterdag of zaterdagavond/zondag.
Voorop stond steeds wat de kinderen wilden en met twee ouders die nog steeds prima ''on speaking terms'' waren.
En nu nog steeds goed kontakt met alletwee en mijn ex. Bij huwelijk oudste zaten pa en ma keurig naast elkaar als getuigen, en nu met eerste kleinkind is het nog fijner dat het zo gelopen is.
Het blijft denk ik vooral een heel persoonlijk iets hoe met zo'n situatie om te gaan.