Ex wil verhuizen, mag dat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:44

Poekkie schreef:
Ja maar nu baseer je je op allemaal assumpties die momenteel niet tot de realiteit behoren. Wat als jullie willen verhuizen?

:+
Dat willen we niet en zullen we ook niet willen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:46

Ik snap absoluut dat het vervelend is, maar inderdaad, waar trek je de grens? Moeder is al eens 80 km verhuisd en dat was toen ok. Hij zal zich er vast tegen verzet hebben, maar het eindresultaat is wel dat hij toegegeven heeft. Dat ze verhuisd is, is een feit. Ik denk dat je dat lekker bij een advocaat in het familierecht neer moet leggen. Die kan precies aan de hand van het gesprek met je vriend bepalen waar de kansen liggen. Het is iets complexer dan hier een topic openen.

Blijven jullie altijd daar wonen? Wat is jullie binding met de woonplaats, of eigenlijk: wat is de binding van je vriend met de huidige woonplaats?

*edit: jullie willen niet verhuizen zeg je, maar je weet niet hoe over 3 jaar je situatie is. En dan nog kan ik me voorstellen dat als dit hoog oploopt, de vraag komt wat zijn binding met deze woonplaats is. Zij heeft redenen om te verhuizen. Wat is jullie reden om te blijven wonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:53

Sylvia schreef:
...

Blijven jullie altijd daar wonen? Wat is jullie binding met de woonplaats, of eigenlijk: wat is de binding van je vriend met de huidige woonplaats?

*edit: jullie willen niet verhuizen zeg je, maar je weet niet hoe over 3 jaar je situatie is. En dan nog kan ik me voorstellen dat als dit hoog oploopt, de vraag komt wat zijn binding met deze woonplaats is. Zij heeft redenen om te verhuizen. Wat is jullie reden om te blijven wonen?


Wij komen beide uit deze directe omgeving. Hebben alles hier, leuke nieuwbouwwoning, familie, vrienden en werk. Deze omgeving voelen wij ons thuis.
Maar of wij ooit willen verhuizen vind ik vrij irrelevant in deze situatie. Momenteel is dat namelijk absoluut niet aan de orde en zie het ook niet gebeuren dat wij uit deze omgeving weg willen.

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:55

LoesVDB schreef:
Sylvia schreef:
...

Blijven jullie altijd daar wonen? Wat is jullie binding met de woonplaats, of eigenlijk: wat is de binding van je vriend met de huidige woonplaats?

*edit: jullie willen niet verhuizen zeg je, maar je weet niet hoe over 3 jaar je situatie is. En dan nog kan ik me voorstellen dat als dit hoog oploopt, de vraag komt wat zijn binding met deze woonplaats is. Zij heeft redenen om te verhuizen. Wat is jullie reden om te blijven wonen?


Wij komen beide uit deze directe omgeving. Hebben alles hier, leuke nieuwbouwwoning, familie, vrienden en werk. Deze omgeving voelen wij ons thuis.
Maar of wij ooit willen verhuizen vind ik vrij irrelevant in deze situatie. Momenteel is dat namelijk absoluut niet aan de orde en zie het ook niet gebeuren dat wij uit deze omgeving weg willen.



Dat is net zo relevant als dat je er al bij fantaseert dat ex nóg verder zou willen verhuizen..

Mloei

Berichten: 1774
Geregistreerd: 18-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:56

De oudste gaat nu ook naar school? Dus die zou dan in een nieuw schooljaar kunnen beginnen in de andere woonplaats? Hoe zit het nu jullie dit tegen houden? En wat als de rechter beslist dat ex toch mag verhuizen? Dan moet hij/zij halverwege het schooljaar naar een nieuwe klas?

Je zegt dat moeder de kinderen altijd al ophaalt bij jullie en vader ze ophaalt bij moeder. Is het een optie om moeder de kinderen naar de huidige woonplaats te laten vervoeren zodat jullie die 30 km extra niet hoeven te rijden? Dan denk je wat mij betreft toch in het belang van de kinderen.

Waarom keuren jullie haar relatie niet goed en die van jezelf wel? Jij woont ook bij je vriend in? Wie zegt dat de relatie met vriend uitgaat? Je ziet dat bij jezelf toch ook niet gebeuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:59

Mloei schreef:
De oudste gaat nu ook naar school? Dus die zou dan in een nieuw schooljaar kunnen beginnen in de andere woonplaats? Hoe zit het nu jullie dit tegen houden? En wat als de rechter beslist dat ex toch mag verhuizen? Dan moet hij/zij halverwege het schooljaar naar een nieuwe klas?

Je zegt dat moeder de kinderen altijd al ophaalt bij jullie en vader ze ophaalt bij moeder. Is het een optie om moeder de kinderen naar de huidige woonplaats te laten vervoeren zodat jullie die 30 km extra niet hoeven te rijden? Dan denk je wat mij betreft toch in het belang van de kinderen.

En hoe lang vinden de kinderen dat gesleur nog leuk?

Mloei schreef:
Waarom keuren jullie haar relatie niet goed en die van jezelf wel? Jij woont ook bij je vriend in? Wie zegt dat de relatie met vriend uitgaat? Je ziet dat bij jezelf toch ook niet gebeuren?

We keuren d’r relatie wel goed. We keuren het niet goed dat kinderen nog verder weg worden gehaald van hun vader.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:07

Loes, heeft je vriend nu niet spijt als haren op zijn hoofd dat hij zijn ex zo ver heeft laten verhuizen? Ik vind het ook zo raar dat hij geen co-ouderschap kon krijgen, weet je wat meer over hoe dat besloten is?




Sylvia schreef:
Dat vind ik eigenlijk niet aan jou (en jullie!) om voor haar in te vullen. Ik kom zelf uit Limburg, ik heb daar al mijn familie. Ik heb echter eerst vanwege mijn vorige relatie 6 jaar in Tilburg gewoond en daarna 8 jaar in Lelystad. Ook in beide woonplaatsen een vaste baan. Contacten. En wat ben ik verschrikkelijk blij dat ik weer "thuis" ben... Mijn ouders hebben 9 van de 10 keer geen tijd om op te passen omdat ze beiden werken. Maar in nood kan ik wel op ze rekenen. En ik ben terug bij mijn familie... <3

De kinderen moeten straks naar een nieuwe opvang. Mijn zoontje moet ook op veranderingen voorbereid worden. De verhuizing is super gegaan wat de kinderen betreft. Ik heb weer onzekerheid omdat ik een baan dichterbij huis zoek (man idem). Maar ik zie ook dat de kinderen veel gelukkiger zijn. Groot huis, grote tuin, mijn man en ik zijn tot rust gekomen... En dat heeft overduidelijk z'n weerslag op de kinderen.

Hartstikke fijn voor je maar ik vind het vreselijk egoïstisch om een eind weg te verhuizen als er kinderen in het spel zijn. Wat mij betreft verplichten ze ouders binnen een straal van 30km van elkaar te blijven wonen want je ontneemt ze ontzettend veel.

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:13

Maar als het zoontje op voetbal gaat, in de nieuwe woonplaats.. en ts je zegt dat jullie de wedstrijden willen bij wonen maar wedstrijden zijn altijd op zaterdag, dat is dan ook lastig als de kinderen in het weekend bij jullie zijn vanaf vrijdag middag..
Dan moet je ze eerst vrijdag halen en dan zaterdag weer helemaal daar terug voor de voetbal wedstrijd..
Dat lijkt me ook niet echt ideaal met die sport.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:19

Niobe schreef:
Als dat bijvoorbeeld betekent dat je niet bij je familie zou kunnen wonen na scheiding, in dit geval, en dat niet kunt, dan lijkt me dat verschrikkelijk.

Je kiest er verdorie toch zélf voor om bij je familie vandaan te verhuizen en op die plek een kind te krijgen? Waarom is die plek ineens niet meer goed genoeg als je gescheiden bent? De plek waar je je kind hebt of ging laten opgroeien? Een kind de mogelijkheid te ontnemen om zo van vader naar moeder te kunnen gaan en beide ouders bij allerlei voor het kind belangrijke/fijne momenten te hebben is juist verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:21

GDG schreef:
Loes, heeft je vriend nu niet spijt als haren op zijn hoofd dat hij zijn ex zo ver heeft laten verhuizen? Ik vind het ook zo raar dat hij geen co-ouderschap kon krijgen, weet je wat meer over hoe dat besloten is?

Ja enorm veel spijt. Vroeg mij laatst huilend of het mogelijk is de kinderen weer terug naar hem te halen. Hij draait de rollen het liefst om tussen hem en ex.

Beslissing over geen co-ouderschap weet ik verder niet de precieze details van. Alleen wat ik al had gezegd..

Mloei

Berichten: 1774
Geregistreerd: 18-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:25

LoesVDB schreef:
Mloei schreef:
De oudste gaat nu ook naar school? Dus die zou dan in een nieuw schooljaar kunnen beginnen in de andere woonplaats? Hoe zit het nu jullie dit tegen houden? En wat als de rechter beslist dat ex toch mag verhuizen? Dan moet hij/zij halverwege het schooljaar naar een nieuwe klas?

Je zegt dat moeder de kinderen altijd al ophaalt bij jullie en vader ze ophaalt bij moeder. Is het een optie om moeder de kinderen naar de huidige woonplaats te laten vervoeren zodat jullie die 30 km extra niet hoeven te rijden? Dan denk je wat mij betreft toch in het belang van de kinderen.

En hoe lang vinden de kinderen dat gesleur nog leuk?

Mloei schreef:
Waarom keuren jullie haar relatie niet goed en die van jezelf wel? Jij woont ook bij je vriend in? Wie zegt dat de relatie met vriend uitgaat? Je ziet dat bij jezelf toch ook niet gebeuren?

We keuren d’r relatie wel goed. We keuren het niet goed dat kinderen nog verder weg worden gehaald van hun vader.


Hoelang vinden de kinderen dat gesleur nog leuk weet niemand, maar dat is dan toch hetzelfde als de huidige situatie? Je hebt problemen dat ze verder weg gaat wonen, maar als die 30 km overbrugt kunnen worden door het zo als nu te laten, dan is het toch gewoon de huidige situatie?

Hoe zit het in de vakanties?
Je zegt dat vader nu wel bij gesprekken op school aanwezig is. Hoe ziet dat er dan uit?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:27

LoesVDB schreef:
GDG schreef:
Loes, heeft je vriend nu niet spijt als haren op zijn hoofd dat hij zijn ex zo ver heeft laten verhuizen? Ik vind het ook zo raar dat hij geen co-ouderschap kon krijgen, weet je wat meer over hoe dat besloten is?

Ja enorm veel spijt. Vroeg mij laatst huilend of het mogelijk is de kinderen weer terug naar hem te halen. Hij draait de rollen het liefst om tussen hem en ex.

Beslissing over geen co-ouderschap weet ik verder niet de precieze details van. Alleen wat ik al had gezegd..

Och ;( .

Het lijkt mij de beste oplossing als moeder gewoon blijft waar ze nu zit en blijft LATten, zo gunstig zijn de vooruitzichten voor een samengesteld nou ook weer niet dus voor de kinderen alleen maar beter. Maar of dat de uitkomst gaat worden en hoe?

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:31

GDG schreef:
Niobe schreef:
Als dat bijvoorbeeld betekent dat je niet bij je familie zou kunnen wonen na scheiding, in dit geval, en dat niet kunt, dan lijkt me dat verschrikkelijk.

Je kiest er verdorie toch zélf voor om bij je familie vandaan te verhuizen en op die plek een kind te krijgen? Waarom is die plek ineens niet meer goed genoeg als je gescheiden bent? De plek waar je je kind hebt of ging laten opgroeien? Een kind de mogelijkheid te ontnemen om zo van vader naar moeder te kunnen gaan en beide ouders bij allerlei voor het kind belangrijke/fijne momenten te hebben is juist verschrikkelijk.


Poe rustig maar.
Mensen kunnen toch van gedachte veranderen?

Maar dat bedoel ik dus met jezelf moeten wegcijferen voor de kinderen.
Dit soort situaties verliest iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:37

GDG schreef:
Och ;( .

Het lijkt mij de beste oplossing als moeder gewoon blijft waar ze nu zit en blijft LATten, zo gunstig zijn de vooruitzichten voor een samengesteld nou ook weer niet dus voor de kinderen alleen maar beter. Maar of dat de uitkomst gaat worden en hoe?

Ja m’n hart brak toen hij dat zei..

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:38

Niobe schreef:
Poe rustig maar.
Mensen kunnen toch van gedachte veranderen?

Maar dat bedoel ik dus met jezelf moeten wegcijferen voor de kinderen.
Dit soort situaties verliest iedereen.

Natuurlijk kun je van gedachte veranderen en dat mag ook, helemaal prima. Maar je hebt gekozen voor de verantwoordelijkheid voor kinderen en die vind ik gewoon groter dan het recht op het handelen naar 'veranderen van gedachten'. Dus eerst zorgen voor het welzijn van je kinderen en dat die kinderen de vrijheid hebben om van de ene ouder naar de andere te kunnen en beide ouders erbij te hebben op voor hun belangrijke momenten en daarna kom jij als ouder. Keuzes hebben nou eenmaal gevolgen, niet makkelijk ver weg verhuizen nadat je kinderen op de wereld hebt gezet is er één van en dat niet meer alles om jezelf draait ook.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:40

GDG schreef:
Niobe schreef:
Als dat bijvoorbeeld betekent dat je niet bij je familie zou kunnen wonen na scheiding, in dit geval, en dat niet kunt, dan lijkt me dat verschrikkelijk.

Je kiest er verdorie toch zélf voor om bij je familie vandaan te verhuizen en op die plek een kind te krijgen? Waarom is die plek ineens niet meer goed genoeg als je gescheiden bent? De plek waar je je kind hebt of ging laten opgroeien? Een kind de mogelijkheid te ontnemen om zo van vader naar moeder te kunnen gaan en beide ouders bij allerlei voor het kind belangrijke/fijne momenten te hebben is juist verschrikkelijk.

Als de verhuizing gebeurd is toen beide partners verliefd waren en op een roze wolk zaten?
Als het zo belangrijk is dat beide ex-partners dichtbij elkaar wonen kan het misschien een compromis zijn allebei te verhuizen naar een plek halverwege ieders gewenste woonplaats. Maar imo is het veel belangrijker voor de kinderen dat zowel pa als ma goed in hun vel zitten en met elkaar in overleg gaan. Dan hebben ze het er wel voor over om een uurtje langer in de auto te zitten.

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:42

Jazeker het heeft mijzelf ook destijds wakker geschud, want ik kan wel zoveel willen maar hoo ben een moeder en onze kinderen hebben er niks aan dat omdat IK bij vriend in wil trekken dat zij weggerukt worden van hun huidige situatie ''school, sporten, vriendjes enz''.

En daarbij wil ik natuurlijk ook niet zover laten komen dat mijn ex van zijn weekend een dag ervoor moet gaan inleveren omdat ik aan andere kant van het land wil gaan settelen.

Heb samen met mijn ex voor onze kinderen gekozen, en we vinden allebei dat kinderen evenveel recht hebben op ons als hun ouders.

Zijn nieuwe vriendin is vlak voor de zomer ook bij hem ingetrokken ipv hij bij haar.

Niobe schreef:
Vind je het zelf wel oke dan?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:50

GDG schreef:
Het lijkt mij de beste oplossing als moeder gewoon blijft waar ze nu zit en blijft LATten, zo gunstig zijn de vooruitzichten voor een samengesteld nou ook weer niet dus voor de kinderen alleen maar beter. Maar of dat de uitkomst gaat worden en hoe?


Een ongelukkige moeder lijkt me ook verre van ideaal. Op z'n zachts gezegd...

Nogmaals: ieder verhaal heeft twee kanten. En een deel van dit topic is gebaseerd op hypotheses. TS gaat 'echt niet verhuizen'. Maar 'wat als de ex verder weg verhuisd'. En 'hoe lang vinden de kinderen dat gesleur nog prima'. Dat weet je niet. Dat ga je ook niet weten, dat moet de toekomst uitwijzen. Maar een extra vraag is wel 'wat gebeurt er als ik dit blokkeer'. Hoe zit het met het welzijn van de moeder, met de relatie tussen vader en moeder, en daarmee ook het welzijn van hun kinderen, aangezien zij daar in alle mogelijke opzichten de dupe van worden.

Als die kinderen opgroeien met deze afstand, zal het allemaal wel los lopen zolang je ze niet weg houdt bij feestjes/sport/etc omdat ze toevallig bij de andere ouder zitten. Wij rijden al jaren 2x per week ruim 200 km. De oudste weet niet beter, die zit lekker naar buiten te kijken en die geeft geen kik. De jongste heeft er bij vlagen moeite mee, maar sinds we een andere stoel hebben voor haar gaat dat eigenlijk ook prima. Wij maken geen probleem van de afstand en dat merken de kinderen ook. Maar als de kinderen met een hoop gedoe 80 km opgehaald moeten worden is er spanning bij vader, bij moeder en dus ook bij de kinderen. Dat worden geen leuke ritten en dat zullen ze inderdaad heel snel zat zijn.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:50

Gezien niet meer met je getrouwd is mag hij inderdaad zelf bepalen of hij verhuist en waar naar toe.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:51

Blussem schreef:
Gezien niet meer met je getrouwd is mag hij inderdaad zelf bepalen of hij verhuist en waar naar toe.



:')

Als het leven toch zo simpel kon zijn.

mirim

Berichten: 4422
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:52

Blussem schreef:
Gezien niet meer met je getrouwd is mag hij inderdaad zelf bepalen of hij verhuist en waar naar toe.


Misschien eerst even beter lezen voordat je reageert ? :)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:53

Gevalletje van OP niet lezen. ;)

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:57

GDG schreef:
Niobe schreef:
Poe rustig maar.
Mensen kunnen toch van gedachte veranderen?

Maar dat bedoel ik dus met jezelf moeten wegcijferen voor de kinderen.
Dit soort situaties verliest iedereen.

Natuurlijk kun je van gedachte veranderen en dat mag ook, helemaal prima. Maar je hebt gekozen voor de verantwoordelijkheid voor kinderen en die vind ik gewoon groter dan het recht op het handelen naar 'veranderen van gedachten'. Dus eerst zorgen voor het welzijn van je kinderen en dat die kinderen de vrijheid hebben om van de ene ouder naar de andere te kunnen en beide ouders erbij te hebben op voor hun belangrijke momenten en daarna kom jij als ouder. Keuzes hebben nou eenmaal gevolgen, niet makkelijk ver weg verhuizen nadat je kinderen op de wereld hebt gezet is er één van en dat niet meer alles om jezelf draait ook.


Dat is dus een heikel punt, want het gezegde een betere wereld begint bij jezelf is er ook niet zomaar. Als pa en ma gewoon normaal met elkaar door een deur kunnen en op een normale manier dingen regelen, dan zullen de kinderen de laatsten zijn die er last van hebben.
In dit geval zijn ze 3 en 5, een heel bruisend schoolleven hebben ze nog niet en straks weten ze niet beter.
Pa is nu super zielig omdat hij spijt van eerdere beslissingen heeft, maar die 30km extra is nu ineens drama. Idd omdat er allerlei dingen bij gefantaseerd worden van “wat als dit”.
Maar nu is stiefvriendin er en die zal het wel even oplossen met rechtszaken en advocaten en alles. Is ook niet bevorderend. En dat, nogmaals omdat het naar mijn idee alleen maar “lastig” is voor pa en stiefvriendin. Echte goede redenen om de verhuizing tegen te houden zie ik gewoon echt niet.


Sylvia schreef:
GDG schreef:
Het lijkt mij de beste oplossing als moeder gewoon blijft waar ze nu zit en blijft LATten, zo gunstig zijn de vooruitzichten voor een samengesteld nou ook weer niet dus voor de kinderen alleen maar beter. Maar of dat de uitkomst gaat worden en hoe?


Een ongelukkige moeder lijkt me ook verre van ideaal. Op z'n zachts gezegd...

Nogmaals: ieder verhaal heeft twee kanten. En een deel van dit topic is gebaseerd op hypotheses. TS gaat 'echt niet verhuizen'. Maar 'wat als de ex verder weg verhuisd'. En 'hoe lang vinden de kinderen dat gesleur nog prima'. Dat weet je niet. Dat ga je ook niet weten, dat moet de toekomst uitwijzen. Maar een extra vraag is wel 'wat gebeurt er als ik dit blokkeer'. Hoe zit het met het welzijn van de moeder, met de relatie tussen vader en moeder, en daarmee ook het welzijn van hun kinderen, aangezien zij daar in alle mogelijke opzichten de dupe van worden.

Als die kinderen opgroeien met deze afstand, zal het allemaal wel los lopen zolang je ze niet weg houdt bij feestjes/sport/etc omdat ze toevallig bij de andere ouder zitten. Wij rijden al jaren 2x per week ruim 200 km. De oudste weet niet beter, die zit lekker naar buiten te kijken en die geeft geen kik. De jongste heeft er bij vlagen moeite mee, maar sinds we een andere stoel hebben voor haar gaat dat eigenlijk ook prima. Wij maken geen probleem van de afstand en dat merken de kinderen ook. Maar als de kinderen met een hoop gedoe 80 km opgehaald moeten worden is er spanning bij vader, bij moeder en dus ook bij de kinderen. Dat worden geen leuke ritten en dat zullen ze inderdaad heel snel zat zijn.


Dit dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:01

Niobe schreef:
Maar nu is stiefvriendin er en die zal het wel even oplossen met rechtszaken en advocaten en alles.


Aannames.. aannames.. Hoevaak ik al wel niet gezegd heb dat vriend dit wil en dit zelf “bedacht” heeft. :+ Ik ga niks oplossen, dat moet hij zelf doen. Wel ga ik hem helpen met dingen uitzoeken als hij daar om vraagt, wat nu dus het geval is. Dus kap ff met dit soort dingen zeggen ajb dankjewel. :Y)

dieseltje09

Berichten: 1864
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:04

Ik heb niet alles gelezen maar kan je maar 1 echte tip geven, lees het convenant na.
Wij (ik en mijn ex partner) hebben destijds een standaard convenant op laten gemaakt waar standaard vanaf de site waar die vandaan kwam al in stond dat we 20 km bij elkaar uit de buurt mochten gaan wonen, dit hebben we in overleg met elkaar opgehoogd naar 25 km zodat er net wat meer speelruimte was ivm vinden van nieuwe huisvesting.

Wij hebben co-ouderschap met een omgangsregeling van 1x in de 2 weken een lang weekend. Qua afstand staan we nu met 30 minuten voor elkaar op de stoep met de auto en eerlijk, dat is mij lang zat.
Ik zou er dan ook echt niet aan moeten denken om 1x in de 2 weken 110 km te moeten rijden om kind weg te brengen cq te halen....

Als er niets staat beschreven hoever je van elkaar mag afwonen dan moet de ex altijd als er gezamelijk zegeschap is over de kids toestemming vragen, gaat vader in dit geval daar niet me akkoord dan kan er een gerechtelijke procedure gestart worden door de ax om toch haar zin te krijgen. Andersom kan ook waarbij je de rechten een verbod kan laten opleggen tbhv de verhuisplannen.

Ik heb het zelf een aantal jaar geleden aan de orde gehad, ex wou van regio den haag naar zuid limburg verhuizen voor zijn nieuwe partner, ik heb hem toen wel herinnerd aan onze afspraken in het convenant en als hij toch doorzetten aangegeven via de rechter een uitspraak te laten doen aangezien de afspraken in convenant bindend zijn. Dit is dan ook nooit doorgegaan en ondertussen heeft hij een andere vriendin paar straten als waar hij woont haha.

Lees ook dit eens hier staan wel fijne tips: https://www.advocatenpraktijkdenholland ... verhuizen/
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 25-07-19 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt