Ex wil verhuizen, mag dat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:28

Liselot schreef:
Getup schreef:


helemaal mee eens. Vaders komen er vaak echt het slechtste vanaf. En 30 km extra ( enkele reis!) is toch niet niks.

Bij mijn schoonzus en haar ex is de regel, dat ze beiden het kind naar de ander moeten brengen. Dus een weekendje naar haar vader? Schoonzus brengt haar naar haar ex. En hij brengt haar terug.

Aan de andere kant zou ik ook graag willen wonen waar ik wil, ook als dat verder weg is.

Misschien qua brengen / halen wat te regelen? Dan zijn er nog altijd verjaardagen / speciala evenementen etc, natuurlijk


Heel simpel gezegd, maar zodra er kinderen in het spel zijn kán dat gewoon niet meer. Jij staat niet meer op de eerste plaats, dat doen je kinderen en je moet doen wat voor hun goed is.

Kinderen staan altijd bovenaan wat belang betreft, papa en mama staan als beide gezaghebbende ouders op een gedeelde 2e plaats


Dat is ook wel een tragische instelling.
Kinderen voelen het echt aan als pa en ma niet gelukkig zijn, wat een gevolg kan zijn als je jezelf totaal wegcijfert.

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:32

En dat is weer een invulling die je maakt niobe, dat je kinderen op de eerste plaats staan wil niet zeggen dat je jezelf compleet wegcijfert. Maar dat je andere prioriteiten stelt.
Mijn zoontje staat met stip op 1 en ik ben toch echt heel gelukkig ;)

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:34

Liselot schreef:
En dat is weer een invulling die je maakt niobe, dat je kinderen op de eerste plaats staan wil niet zeggen dat je jezelf compleet wegcijfert. Maar dat je andere prioriteiten stelt.
Mijn zoontje staat met stip op 1 en ik ben toch echt heel gelukkig ;)


Als dat bijvoorbeeld betekent dat je niet bij je familie zou kunnen wonen na scheiding, in dit geval, en dat niet kunt, dan lijkt me dat verschrikkelijk.

Ik heb teveel gevallen gezien waar papa en mama maar van alles moesten aanpassen "in het belang van de kinderen", waar niemand iets mee won.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:37

Ja maar wat is prioriteiten? Je relatie kapot laten gaan voor een woonplek?
Mijn neef en nicht waren op 6 en 8 jaar verzeild in zo'n vechtscheiding... kinderen werden zelfs afgezet op de hoek van de straat verderop om de ander maar niet te moeten zien. Geen van beiden is daar gelukkig van geworden.

En voor hun was het alleen maar stress als hun ouders elkaar per ongeluk tegen kwamen. Voor beiden heeft dat uiteindelijk geresulteerd in moeite op school en voor mijn nichtje zelfs zeer zware psychologische problemen waarvan zij eeuwig de gevolgen zal dragen.

Elk van het zou tekenen om zijn ouders verder weg te hebben, maar in vrede. Wat zijn dan prioriteiten? Elke situatie is anders, maar advocatengevecht klinkt nooit gezond.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:38

Cowboy55 schreef:
Koekie73 schreef:
Wat ongelooflijk triest.... over 30 km een advocaat in de arm nemen en elkaar in de weg gaan zitten.
Zouden de kinderen daar nou echt gebaat bij zijn denk je?

Geen co-ouderschap dat 1 van de ouders teveel werkt, laat me niet lachen. Wat een onzin. Ex en ik werken allebei fulltime en zorgen gewoon beiden voor onze kinderen.
Zorg dat je vriend dit op zich neemt en niet jij. Communicatie via advocaten vanwege 30 km gaat de relatie niet verbeteren maar vooral de kinderen niet helpen. Jij denkt nu misschien van wel, maar geloof me; dat is geen goed idee.



100% met je eens.

Aan de andere kant: advocaten moeten ook eten. En hier hebben we 2 mensen die elk een advocaat aan het eten houden. Moet je ook respect voor hebben.



Wat een misselijke reactie zeg, als je niets aardigs of nuttigs kunt zeggen zeg dan niets.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:40

pmarena schreef:
Wat een moeilijke situatie TS :(:) Je gunt het die moeder en kinderen op zich natuurlijk wel om een nieuw leven op te bouwen

Het is meestal helemaal niet in het belang van de kinderen om gedwongen te moeten samenwonen met andermans kinderen. Samengestelde gezinnen lopen het vaakst stuk.
Ze kan ook gewoon blijven latten en juist wat dichter naar TS gaan wonen zodat de kinderen kunnen co-ouderschappen. Als ze dan hun co-ouderschapsweek op elkaar afstemmen kan ze om de week een hele week kindvrij met haar nieuwe lover samen zijn.

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:49

Niobe schreef:
Liselot schreef:
En dat is weer een invulling die je maakt niobe, dat je kinderen op de eerste plaats staan wil niet zeggen dat je jezelf compleet wegcijfert. Maar dat je andere prioriteiten stelt.
Mijn zoontje staat met stip op 1 en ik ben toch echt heel gelukkig ;)


Als dat bijvoorbeeld betekent dat je niet bij je familie zou kunnen wonen na scheiding, in dit geval, en dat niet kunt, dan lijkt me dat verschrikkelijk.

Ik heb teveel gevallen gezien waar papa en mama maar van alles moesten aanpassen "in het belang van de kinderen", waar niemand iets mee won.


Moeder zou er ook voor kunnen kiezen om 30km díchterbij vader te gaan wonen ;) ja dan is samenwonen misschien van de baan, maar latten werkt ook. Is iig een stuk minder egoistisch :o

maaikemuis
Berichten: 5297
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:53

Hoe dingen juridisch zitten, daar weet ik niet genoeg vanaf om er een uitspraak over te durven doen. Dan kom je terecht in een wereld van gedeeld gezag, convenanten, belangen en met een beetje pech advocaten en rechterlijke uitspraken. Ik denk dat je voor dit stuk de post van Prrrr op jezelf in moet laten werken. Persoonlijk denk ik dat moeder dit niet zo simpel door kan drukken en dat vader zeer zeker rechten heeft. Hoe de oplossing er uit komt te zien, dan moet de toekomst uitwijzen.

Maar...

Vanuit persoonlijke ervaring wil ik je meegegeven om jezelf terug te trekken uit dit gevecht. Je zou hier geen rol in moeten willen spelen, maar ik krijg uit je posts het idee dat je juist een drijvende kracht bent. Je kunt beter niet komen tussen vader en kinderen, tussen moeder en kinderen en tussen de twee ouders. Je verliest namelijk altijd en er zal altijd iemand zijn die het jou kwalijk neemt en jou beschuldigd van het onwerkbaar maken van de relatie tussen moeder, vader en kinderen. In het meest gunstige geval hou je er alleen een slechte relatie aan over met de moeder van zijn kinderen, wat er bijna altijd voor zorgt dat je relatie met de kinderen ook problematisch zal worden. In het slechtste geval raak je alles kwijt, goede bedoelingen ten spijt.

Er is niets mis met luisteren en je vriend aanmoedigen om zelf te gaan zoeken naar antwoorden en oplossingen. Om hem hierbij te steunen en wat voor beslissing er uitkomt hier zelf vrede mee te hebben. Maar neem alsjeblieft een stap terug. Dit is niet jouw gevecht en je vriend zal dit zelf moeten doen, samen met de moeder van de kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:54

DeMolenhoek schreef:
Sylvia schreef:
Kortom, je wil alleen de reacties lezen die in jouw straatje passen? :?


Nee. Ze wil niet de reacties lezen waarbij 90% wordt ingevuld door diegene die reageert met een hoop onzin conclussies (bv dat haar vriend de kinderen maar 1x om de 2 weken wil omdat dat lekker makkelijk is.

Precies dit.

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:54

Liselot schreef:
Moeder zou er ook voor kunnen kiezen om 30km díchterbij vader te gaan wonen ;) ja dan is samenwonen misschien van de baan, maar latten werkt ook. Is iig een stuk minder egoistisch :o


Pa en stiefmam kunnen ook ervoor kiezen om dichterbij te gaan wonen óf niet zo moeilijk te gaan doen over die paar extra kilometer/tijd. Als je het over egoïstisch gaat hebben, kun je het ook aan 2 kanten toewijzen.

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:57

Dus omdat ma het op haar heupen heeft en de kinderen het land door zeult moeten pa en stiefma er maar achteraan? Wat een omgekeerde wereld zeg.
Moeders hebben gewoon níet meer rechten dan vaders die gezaghebbend zijn en daar zouden ze eens wat aan moeten doen.

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:59

Liselot schreef:
Dus omdat ma het op haar heupen heeft en de kinderen het land door zeult moeten pa en stiefma er maar achteraan? Wat een omgekeerde wereld zeg.
Moeders hebben gewoon níet meer rechten dan vaders die gezaghebbend zijn en daar zouden ze eens wat aan moeten doen.


Daar gaat het niet om, ik ben het met je eens dat vaders meer/makkelijker meer rechten zouden moeten kunnen krijgen. Dit specifieke verhaal vind ik gewoon een manier om een steek naar vriend's ex te doen en dat vind ik ook oneerlijk. En de manier waarop het gaat, vind ik sneu voor de kinderen.

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:01

Daar heb je absoluut een punt :j

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:04

LoesVDB schreef:
DeMolenhoek schreef:


Nee. Ze wil niet de reacties lezen waarbij 90% wordt ingevuld door diegene die reageert met een hoop onzin conclussies (bv dat haar vriend de kinderen maar 1x om de 2 weken wil omdat dat lekker makkelijk is.

Precies dit.


En niet de reacties van de mama brigade. Nou weet ik niet of je daar specifiek de pro-ex reacties mee bedoelt, maar ik ben wel mama en ik zal vast bij de mamabrigade horen.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat je óók die berichten leest en de adviezen ter harte neemt. Want elk verhaal heeft twee kanten en afspraken zijn er met een reden en achtergrond. En ik hoop ook oprecht dat je een stap terug zet en je mening over dit alles voor je houdt. Je moet hier echt niet tussen gaan zitten.

Avalanche

Berichten: 16224
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:07

XFiemoX schreef:
Afijn, begin van dit jaar dat ik met mijn ex- man om de tafel heb gezeten omdat ik wel heel graag bij mijn nieuwe vriend wilde in gaan trekken. Mijn ex stond dit niet toe want dat was niet zoals wat we besproken hadden


Waat????

Dit vind ik echt niet oke........

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:13

Ik verbaas me om sommige reacties. Beseffen mensen überhaupt wel dat er wel degelijk vaders zijn die hun kinderen vaker willen zien, maar het gewoon weg niet kan?

Mloei

Berichten: 1774
Geregistreerd: 18-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:18

LoesVDB schreef:
Ik heb even niet de tijd om alles te lezen, dat doe ik vanavond.
iig bedankt voor jullie reacties! Op die van de mama brigade ( :+ ) en mensen die conclusies trekken die nergens op slaan na dan. Daar lees ik dan ook gewoon overheen. :j


Nogmaals: vertel je wel het hele verhaal???? Wees eens heel eerlijk? Is moeder niet met oplossingen gekomen?

Wonen jullie nu ook wedstrijden/tien minutengesprekken e.d. bij zonder die 30 km?

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:30

Dat vind jij, en mag jij vinden...

Avalanche81 schreef:
XFiemoX schreef:
Afijn, begin van dit jaar dat ik met mijn ex- man om de tafel heb gezeten omdat ik wel heel graag bij mijn nieuwe vriend wilde in gaan trekken. Mijn ex stond dit niet toe want dat was niet zoals wat we besproken hadden


Waat????

Dit vind ik echt niet oke........

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:31

XFiemoX schreef:
Dat vind jij, en mag jij vinden...

Avalanche81 schreef:


Waat????

Dit vind ik echt niet oke........


Vind je het zelf wel oke dan?

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:33

Ja nou ja, als je eerder hebt besproken dat het niet zou gaan gebeuren en het gebeurd toch dan mag ex daar best zijn veto over uitspreken.

Hetzelfde als dat ik met vader van T de afspraak heb dat we beide in onze woonplaats blijven. Als hij of ik toch daarbuiten willen verhuizen kunnen we dat aan de ander vragen maar die heeft het volste recht om nee te zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:36

Mloei schreef:
LoesVDB schreef:
Ik heb even niet de tijd om alles te lezen, dat doe ik vanavond.
iig bedankt voor jullie reacties! Op die van de mama brigade ( :+ ) en mensen die conclusies trekken die nergens op slaan na dan. Daar lees ik dan ook gewoon overheen. :j


Nogmaals: vertel je wel het hele verhaal???? Wees eens heel eerlijk? Is moeder niet met oplossingen gekomen?

Wonen jullie nu ook wedstrijden/tien minutengesprekken e.d. bij zonder die 30 km?


“Is moeder niet met oplossingen gekomen?”
Die vraag heb ik beantwoord in mijn OP.

Mijn vriend woont nu idd gesprekken op school bij. Oudste zit pas net op voetbal (al in de plaats waar ze naartoe willen verhuizen) en heeft nog geen wedstrijden. Maar zodra die er zijn zullen we die zeker bij wonen.
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 25-07-19 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 16224
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:38

Vealosz schreef:
Ik verbaas me om sommige reacties. Beseffen mensen überhaupt wel dat er wel degelijk vaders zijn die hun kinderen vaker willen zien, maar het gewoon weg niet kan?

Tuurlijk snap ik dat.

Ik snap ook de ongelijkheid dat het vrijwel altijd de moeder is die de kinderen krijgt toegewezen.

Maar het heeft ook zijn wortels in een systeem waarin de man bijna standaard fulltime werkt, moeder veel meeer thuis is zodra er kinderen zijn, en dus veel meer tijd met de kinderen doorbrengt.

Na de scheiding trekken veel vrouwen ook gewoon nog aan het kortste eind, want kinderen + part time baan = minder inkomen, maar meer kosten. Dus ze is daardoor al beperkter in wat ze kan en niet kan.

En ik snap dat de vader de kinderen veel meer wil zien, maar dan zou je idealiter beide een part time baan moeten hebben, en dus ook evenveel tijd (en geld!) voor de kinderen. In de meeste gevallen is het zo dat de vader ook gewoon veel minder tijd heeft en die tijd ook niet wil/kan maken, en dan weer eisen aan haar stelt zodat hij ze nog ziet........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:40

Ons struikelpunt is vooral ook wanneer trekken we de grens? Wanneer is ex ver genoeg verhuist? Wie weet loopt straks de relatie spaak met ex en dr vriend en vind ze een nieuwe vriend weer 30km verderop. Is het dan maar weer “ja het is maar 30 km verder, maak je niet zo druk”.

Even voor de duidelijkheid; ex zou in eerste instantie bij vader in de buurt blijven wonen. Dit heeft ze toen heel duidelijk gezegd. Uiteindelijk toch besloten om te verhuizen, 80 km verderop. Onderweg altijd files op de weg, dus t is niet dat je er zo 123 ff bent. Vader heeft hier tegen gevochten, maar, uiteindelijk toch maar toegegeven, nu achteraf heeft hij daar enorme spijt van. Vroeg mij laatst emotioneel of het mogelijk is om de kinderen hierheen te halen..
Ex wilt nu nog eens 30 km verder gaan wonen.. waar trek je de grens?

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:42

Ja maar nu baseer je je op allemaal assumpties die momenteel niet tot de realiteit behoren. Wat als jullie willen verhuizen?

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:43

Dit dus en is ook zo helemaal waar...
Mijn nieuwe vriend hij geeft al telkens aan van ie helemaal niks mist van het zuiden en happy is hier in NH, dat hij voor mij koos tsja hij wist dat ik 2 kinderen heb ook. Van de plannen bij hem in te trekken kwam dan ook niet bij hem vandaan, maar puur van mijn eigen kant. Daar ik en jawel het mij wel zo fijn zou vinden om in het zuiden van het land een nieuw begin/bestaan op te bouwen en het verleden van hier in dit dorp heb meegemaakt achter mij te laten.

Maar snap het punt van mijn ex ook natuurlijk, hij wil geen dag van zijn weekend ie zijn kinderen heeft opgeven plus voor kinderen en het switchen van school is ook niet altijd maar wat voor ze. Die kleintjes krijgen al genoeg voor hun kiezen als hun papa/mama uit elkaar gaan.

Mijn kinderen zijn en staan stipt op nummer 1 dit weet mijn vriend ook, ook wanneer we samen een relatie aan zijn gegaan.

Liselot schreef:
Heel simpel gezegd, maar zodra er kinderen in het spel zijn kán dat gewoon niet meer. Jij staat niet meer op de eerste plaats, dat doen je kinderen en je moet doen wat voor hun goed is.

Kinderen staan altijd bovenaan wat belang betreft, papa en mama staan als beide gezaghebbende ouders op een gedeelde 2e plaats