Betaalbare studentenlaptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

E_J

Betaalbare studentenlaptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 12:39

Ik weet niet of het hier goed staat, ik hoop het wel :')

Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke laptop voor school. Ik heb momenteel namelijk een veel te grote laptop die niet in mijn tas past en ik dus niet mee krijg, en inmiddels ook niet meer zo goed werkt als ie ooit heeft gedaan _O-
Ik ben dus op zoek naar een laptop waar ik mee aan de slag kan voor school. Er hoeven geen grote programma's als Photoshop op te kunnen, maar ik wil er wel gewoon prettig mee kunnen werken met Word, Excel en dergelijke programma's :j
Bij voorkeur zoek ik een prijskaartje onder de drie à vierhonderd euro. Ook zou ik het fijn vinden als hij niet al te groot/lomp/zwaar is zodat ik hem makkelijk mee naar school kan nemen zonder dat ik er spontaan rugklachten van ontwikkel :evaw:

Ik had zelf deze al op het oog:
Acer Chromebook 15 CB3-532-C968
https://www.coolblue.nl/product/741436/ ... -c968.html

Iemand hier toevallig ervaring mee? Of met eventuele andere prettige studentenlaptops? Ik hoor het graag!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:45

Een Chromebook heeft vrijwel altijd internet nodig om goed te kunnen gebruiken, als je altijd en overal makkelijk toegang hebt tot een netwerk dan lijkt me dat geen probleem.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 12:50

Ghostattack schreef:
Een Chromebook heeft vrijwel altijd internet nodig om goed te kunnen gebruiken, als je altijd en overal makkelijk toegang hebt tot een netwerk dan lijkt me dat geen probleem.

Dat wist ik niet, bedankt! Ik heb gelukkig een telefoonabonnement met onbeperkt internet, dus kan wat dat betreft altijd een hotspot voor mezelf aanzetten :)

daarisdekaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:54

Let er op dat je bij een chromebook geen windows programma's kunt gebruiken, internet nodig hebt en vaak ook weinig interne opslag hebben (alles op de cloud)! Je kunt van veel programma's wel de applicaties downloaden maar ik zou dan nagaan of je hiermee uit de voeten kunt. Als dat zo is, dan is het natuurlijk een mooie voordelinge oplossing.

Acer is overigens wel een merk wat prima laptops heeft voor een vriendelijke prijs voor wat jij er voor wilt, bijvoorbeeld de Swift en Aspire modellen. Ik had voor mijn toenmalige Acer 350 euro betaald en wat perfect geschikt voor wat jij er mee wilt.

Misschien kun je ook kijken naar Lenovo of Dell. Die zijn relatief goedkoop voor wat je ervoor krijgt en heeft ook lichte modellen. Ik weet dan alleen niet of dat dan ook nog in jouw prijscategorie valt :)

En wil je per se 15 inch? Deze zijn vaak wel wat groter en duurder natuurlijk. Ik dacht ook altijd dat ik echt een 15 inch laptop wilde, maar ik heb nu een 13 inch van Dell in gebruik en dat is eigenlijk ook wel prima.

Wellicht zou je ook nog kunnen kijken naar refurbished laptops?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:57

Ik ben heel blij met mijn chromebook, supersnel en lange accuduur. Maar je hebt inderdaad internet nodig. En je kunt niks installeren (alleen vanuit de play store), dus je hebt geen Word of Excel maar online Google Docs/Google Sheets. Die werken vergelijkbaar en je kunt documenten bijvoorbeeld ook als docx opslaan zodat mensen ze kunnen openen in Word.

Voor internetten, verslagen typen, etc is een chromebook ideaal denk ik. :j Maar als je bepaalde programma's moet/wil gebruiken of je hebt vaak geen internet, dan is het minder handig.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:01

https://www.coolblue.nl/product/830979/ ... ifications

je bent beter af met zoiets dan een chromebook. op een chromebook draait bijv. geen windows maar google OS, en dat kan best beperkend werken. Je kan namelijk geen lokale applicaties draaien, maar alles gaat via internet en apps (google Drive).

Prrrr

Re: Betaalbare studentenlaptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:07

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 13:08

daarisdekaas schreef:
Let er op dat je bij een chromebook geen windows programma's kunt gebruiken, internet nodig hebt en vaak ook weinig interne opslag hebben (alles op de cloud)! Je kunt van veel programma's wel de applicaties downloaden maar ik zou dan nagaan of je hiermee uit de voeten kunt. Als dat zo is, dan is het natuurlijk een mooie voordelinge oplossing.

Goed dat je het zegt, bedankt! Daar was ik zelf niet achtergekomen. Dat is inderdaad een beetje onhandig

daarisdekaas schreef:
Misschien kun je ook kijken naar Lenovo of Dell. Die zijn relatief goedkoop voor wat je ervoor krijgt en heeft ook lichte modellen. Ik weet dan alleen niet of dat dan ook nog in jouw prijscategorie valt :)

En wil je per se 15 inch? Deze zijn vaak wel wat groter en duurder natuurlijk. Ik dacht ook altijd dat ik echt een 15 inch laptop wilde, maar ik heb nu een 13 inch van Dell in gebruik en dat is eigenlijk ook wel prima.

Wellicht zou je ook nog kunnen kijken naar refurbished laptops?

Ik zal ook kijken naar Lenovo en Dell ja! Is inderdaad vooral even kijken of ik dat kan betalen.

Nee ik hoef niet per se een 15 inch, absoluut niet. Ik was gewoon toevallig deze tegengekomen en die sprak me op zich wel aan voor zo ver ik er verstand van heb :+
Ik vind wat dat betreft alles wel prima, als ik er maar fatsoenlijk mee uit de voeten kan en ik het gemakkelijk mee kan nemen :)

Refurbished is ook een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht! Bedankt!

Rena100 schreef:
https://www.coolblue.nl/product/830979/ ... ifications

je bent beter af met zoiets dan een chromebook. op een chromebook draait bijv. geen windows maar google OS, en dat kan best beperkend werken. Je kan namelijk geen lokale applicaties draaien, maar alles gaat via internet en apps (google Drive).

Ja dat is wel lastig. Bedankt voor het linkje! Ik zal hem eens op mijn gemak bekijken

@Dani, bedankt voor je ervaring! Ik ben zo atechnisch als wat, dus ik ben bang dat ik niet zo goed uit de voeten kan met andere programma’s dan ik gewend ben :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:14

Dani schreef:
Ik ben heel blij met mijn chromebook, supersnel en lange accuduur. Maar je hebt inderdaad internet nodig. En je kunt niks installeren (alleen vanuit de play store), dus je hebt geen Word of Excel maar online Google Docs/Google Sheets. Die werken vergelijkbaar en je kunt documenten bijvoorbeeld ook als docx opslaan zodat mensen ze kunnen openen in Word.

Voor internetten, verslagen typen, etc is een chromebook ideaal denk ik. :j Maar als je bepaalde programma's moet/wil gebruiken of je hebt vaak geen internet, dan is het minder handig.

Tegenwoordig is gewoon office (online) te verkrijgen via de store en dus ook lokaal te installeren.

edit:
Zelfs in de link van TS staat erbij dat je Office erbij kan nemen voor 70E per jaar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:19

Heeft je school geen laptopprogramma?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 13:23

Magrathea schreef:
Heeft je school geen laptopprogramma?

Sorry als dit een domme vraag is, maar wat is een laptopprogramma? :')

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:40

Sommige scholen hebben een contract met een laptop aanbieder waardoor je goedkoper je laptop kan kopen en dan zorgen ze dat alle programma's er op staan.

Ik heb een maand terug een licht gewicht ASUS laptop gekocht voor 400 euro bij de mediamarkt. Hij is wat kleiner en dus lichtgewicht waardoor hij prettig te vervoeren is. Daarbij heeft hij een super batterij waardoor hij extreem lang mee kan!
Ik ben er erg blij mee :)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 11:49

Vliendertje schreef:
Sommige scholen hebben een contract met een laptop aanbieder waardoor je goedkoper je laptop kan kopen en dan zorgen ze dat alle programma's er op staan.

Dat is een goeie! Daar ga ik eens achteraan of ze dat hebben :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:00

Belangrijker nog: on-campus onderhoudsservice, of zelfs aan huis. En als ie dan stuk is krijg je een leenlaptop (of althans als je hem meer dan een dag kwijt bent)
Zo heb ik vorig jaar nog net binnen de garantie de fan kunnen laten vervangen bij die van mij *\o/* kostte een uurtje en die man had gelijk nog wat andere dingetjes gedaan omdat de garantie dus bijna verliep. Helemaal gratis allemaal :D

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:07

Wat je ook nog kunt overwegen (en mij heel goed bevalt): een kleine laptop tot 12 inch (oid) en een losse monitor kopen. Die heb je ook onder de 100 euro bij coolblue. Wel ook het handigst met een los toetsenbord en losse muis erbij.

Ik kan daardoor thuis veel sneller en ergonomischer werken omdat ik in feite 2 schermen tot mijn beschikking heb.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:08

Ik heb er zelf een van Lenovo. Kom er even niet op welke versie. Hij is ook een perfecte grote voor in mijn rugtas. Mijn tip zou zijn om naar de mediamarkt te gaan en je daar te laten adviseren. Ik had hem vorig jaar in augustus gekocht, dan zijn er leuke aanbiedingen.

Veel scholen bieden ook Microsoft pakket aan om te downloaden met words enzo. Zou daar ook naar vragen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:48

Hier via school een Dell x360 met Windows. Je kreeg korting als je deze via school aanschafte.