Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Coentjuh schreef:Dan zou ik het navragen bij het detacheringsbureau..
. Ik zou je contract er eens bij zoeken en contact opnemen met het juridisch loket/de vakbond. Een van die twee kan je ongetwijfeld een (betrouwbaar) antwoord geven. Goof schreef:Je verlofuren worden terug gerekend naar je ontslagdatum. Sta je dan ook niet in de min?
MerelV schreef:Coentjuh schreef:Dan zou ik het navragen bij het detacheringsbureau..
Heb ik gedaan, zij geven aan dat het gebruikelijk is dat je die uren altijd compenseert aan het einde van de opdracht. Ik heb nu wel gevraagd of ik dan mijn verlofuren terugkrijg, maar daar nog geen reactie op. Ik was benieuwd of dat zomaar kan (of ik dus niet zelf mag beslissen hoe en wanneer ik mijn verlof inzet).
Marie111 schreef:Maar het bedrijf waar je werkt betaalt het detacheringsbedrijf voor jouw contracturen. Heeft het daar ook mee te maken? .
MerelV schreef:Marie111 schreef:Maar het bedrijf waar je werkt betaalt het detacheringsbedrijf voor jouw contracturen. Heeft het daar ook mee te maken? .
Zij krijgen betaald voor het aantal gewerkte uren, dus als ik verlof opneem in een bepaalde maand is de factuur lager voor die maand. Tegen het opnemen van verlof is destijds geen bezwaar gemaakt, alleen zou ik het nu moeten compenseren.
Ik kom echt niet in de min. Ik heb per jaar de beschikking over een aantal verlof uren. Ik heb hier nu (voor mijn berekening) al de uren af gehaald voor sep - dec en dan nog hou ik uren over.
Ik zal mijn contract er eens op naslaan, kan me niet herinneren dat het daar in staat. Anders toch maar een belletje naar het juridisch loket.
Voortijdig opzeggen kan binnen mijn contract, ik heb zelfs geen opzegtermijn, maar heb nu zelf gekozen voor een uitwerkperiode. De filosofie van het bedrijf is ook om iemand klaar te maken voor vaste dienst en om deze overgang soepel te laten verlopen, verbinden ze geen consequenties aan voortijdig opzeggen.
Cowboy55 schreef:MerelV schreef:Zij krijgen betaald voor het aantal gewerkte uren, dus als ik verlof opneem in een bepaalde maand is de factuur lager voor die maand. Tegen het opnemen van verlof is destijds geen bezwaar gemaakt, alleen zou ik het nu moeten compenseren.
Ik kom echt niet in de min. Ik heb per jaar de beschikking over een aantal verlof uren. Ik heb hier nu (voor mijn berekening) al de uren af gehaald voor sep - dec en dan nog hou ik uren over.
Ik zal mijn contract er eens op naslaan, kan me niet herinneren dat het daar in staat. Anders toch maar een belletje naar het juridisch loket.
Voortijdig opzeggen kan binnen mijn contract, ik heb zelfs geen opzegtermijn, maar heb nu zelf gekozen voor een uitwerkperiode. De filosofie van het bedrijf is ook om iemand klaar te maken voor vaste dienst en om deze overgang soepel te laten verlopen, verbinden ze geen consequenties aan voortijdig opzeggen.
OK, dus (ik probeer het te begrijpen) wat ze willen is dat je die opgenomen verlofuren alsnog komt werken zodat de opdrachtgever de maximale output krijgt zolang je er nog bent?
Maar dat zou dan weer betekenen dat je na afloop nog geld tegoed hebt (niet opgenomen, althans opgenomen maar later gecompenseerd verlof). Of je dat wil is een ander verhaal. Als jij hebt opgezegd heb je een opzegtermijn. Daarbinnen kunnen ze nog wat je van vragen. Daarbuiten niet. En als je niet langer wil blijven dan wil je niet langer blijven.
ingvdh schreef:Maar zoals ik het nu lees is TS keurig binnen de limiet gebleven maar wil de werkgever eigenlijk dat ze al het opgenomen verlof gedurende die periode gaat inhalen.
Ik vraag me af wat de meerwaarde is voor het bedrijf dat TS inhuurt, het verlof is immers al geweest en opgevangen. Het bedrijf gaat alleen nu geconfronteerd worden met extra kosten omdat de ingehaalde uren extra gefactureerd gaan worden.
Deze regeling is alleen heel gunstig voor het detacheringsburo omdat zij op deze wijze meer uren kunnen declareren. Jij en het bedrijf dat jouw inhuurt ondervinden hier alleen maar nadelen van.
Aan TS, ik zou in overleg gaan met het bedrijf waar je nu werkt om te vragen of zij hier om gevraagd hebben en dat ze akkoord gaan met het feit dat je extra uren gaat draaien.
Als ik jou nl inhuurde via een detachingsburo zou ik hier als opdrachtgever absoluut niet van gediend zijn. Ik moet namelijk die extra uren wel betalen terwijl ik daar niet om heb gevraagd. Voor mij zou dat reden zijn het bedrijf aan te spreken op deze werkwijze en wellicht niet meer te gebruiken.