ik heb net als velen een facebook account. Daar heb ik foto's op staan van mezelf, als profiel en omslagfoto. Mijn hele account is afgeschermd behalve die foto's en ik vind het ook geen probleem als mensen die foto zien. Echter wordt mijn foto nu gedeeld (share) op facebook door een of andere rare man die ik niet ken, die foto's van allemaal vrouwen deelt. Dat vindt ik minder tof.
Nu heb ik al mijn foto's op afgeschermd gezet, maar waarom is het uberhaupt nodig om een profielfoto of omslagfoto van iemand te kunnen delen (sharen)? Hij heeft 'm dus niet gekopieerd, maar op ''share'' geklikt en op zijn pagina gezet met teksten als ''beautiful'' etc.
Ik heb hem gemeld, maar er staat niks relevants bij (omdat iemands profielfoto delen dus blijkbaar gewoon mag, en dat vind ik heel raar).
beert
Geplaatst: 22-07-19 17:58
Je kan even een andere foto gebruiken en dan van deze de privacy aanpassen. Omdat ie gedeeld is, wordt de privacy als het goed is bij hem ook aangepast en kan niemand die nog zien.
Dat heb ik zojuist gedaan. Omdat het mijn foto is zie ik hem nog wel op zijn pagina staan, maar ik ga er vanuit dat je gelijk hebt.
Dan rest nog mijn vraag; waarom is het nodig om deze functie te hebben op facebook. Waarom zou je iemands profielfoto op je pagina willen delen en waarom laat facebook dat toe.