Teambuilding oefening gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Teambuilding oefening gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 13:41

Hallo! Ik ben gevraagd om een teambuilding activiteit te leiden voor een groepje dat volgend studiejaar mijn studentenvereniging gaat besturen.
Nu is daar wel het eea voor te vinden maar ze hebben die oefening dus aan het eind van de dag gepland :roll: wat ik zelf niet helemaal praktisch vind maar goed, zo is het nu eenmaal.
Ik zoek nu dus een teambuilding activiteit die ook aan het eind van de dag nog zinvol is, iets waar ze thuis nog over na kunnen denken. De meeste activiteiten richten zich namelijk echt op mensen die aan het begin staan van een trainingsdag maar die hebben ze dus eigenlijk al gehad. Ik zoek dus iets relatief simpels (ze hebben een intensieve dag achter de rug) maar wel met een 'take-home-message'.

Ik hoop dat jullie leuke suggesties hebben :D

Anoniem

Re: Teambuilding oefening gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:12

Ik vind een escaperoom voor zoiets altijd erg leuk. Leuke manier van samenwerken en toch ff lekker iets anders na zo'n intensieve dag :)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:19

Escaperoom simpel? :+ Vergt best wat nadenken haha.
Zonder take home message maar wel leuk - spelletjes? Vliegend tapijt, touwtrekken, geblinddoekt door parcours heen op aanwijzen van duo genoot, pingpongballetjes-in-lege-tissuedoos-en-op-de-rug-binden... dat soort dingen? :P

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:47

Dit heb ik op mijn opleiding veelvuldig gedaan.

Bijv.: een tent opzetten binnen een kwartier (dus heel wat stokken en een groot doek). Bij ons was het "groepen tegen elkaar" en won degene met de hoogste nok. De opdracht was dat iedereen droog moest zijn bij een regenbui. Iedereen gaat natuurlijk beginnen met stokken pakken en door elkaar heen schreeuwen, maar daarmee lukt het niet. Wij hadden uiteidelijk gewonnen want ik was bij iemand op zijn schouders gaan zitten en hield het doek omhoog (creatief denken).

Of we moesten een brug bouwen. Het enige wat we kregen was een stapeltje A4 (ik denk 10; kun je vast wel ergens vinden hoeveel). Dus geen schaar, geen lijm. Ook hier was weer de opdracht dat je moest comminiceren etc.

Heb wel veel meer van dit soort dingen, mijn opleiding was er dol op haha.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:54

Heb ook wel eens de opdracht gehad om een lied te maken in een half uur. We hadden xylofoons, keyboards tot onze beschikking die we mochten/ konden gebruiken. Dus was tekst verzinnen/ zingen en een deuntje/ melodie. Echt superleuk! Ik ken het liedje nog steeds hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:56

Nirvana_ schreef:
Escaperoom simpel? :+ Vergt best wat nadenken haha.

Maar wel op een andere manier nadenken en bezig zijn :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:21

Of een opdracht waarbij er 1 uitvoerende is (gekozen door het team), de rest van het team mag alleen de uitvoerende aansturen.

Dus, even eerste wat in me opkomt, doos met legoblokjes en daar iets van laten bouwen. Iedereen gaat door elkaar roepen "rode blokje" "dat blauwe blokje" etc. Mag alleen dmv communicatie kenbaar gemaakt worden dus niet wijzen.

Of de heliumstick, die is denk ik wel bekend. Het team stelt zich op in rijen van twee (met gezicht naar elkaar toe). met je twee wijsvingers moet iedereen de stick (kun je gewoon een stuk bamboe voor gebruiken, kun je zo kopen) ondersteunen. Voordat je begint, hou je ook een vinger onder de stick (aan de voorkant). De opdracht is dat de stick helemaal tegelijk op de grond gelegd moet worden. Dus niet eerst voor, dan achter etc. Zodra je begint, haal je dus je eigen vinger weg en zal je zien dat de stick eerst omhoog gaat (supergrappig). Iedereen gaat dan schreeuwen etc. haha.

Allemaal goede samenwerkings/ communicatieoefeningen.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:22

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:27

Kookcursus! Hebben wij met kantoor gedaan. Kregen in groepjes allemaal bepaalde gerechten om te maken en daarna natuurlijk een diner waarin we alles gezamenlijk konden opeten. Ik zie dat je uit Delft komt, wij hebben het gedaan bij de Kookfabriek in Rotterdam. Echt een aanrader!

Edit: qua take home message: bij ons werd er zo veel mogelijk gebruik gemaakt van duurzame en lokale producten. :)

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:36

Schrijven van een verenigingslied?