Scherm mobiel kapot, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Scherm mobiel kapot, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 11:43

Ik ben gister zo stom geweest om mijn telefoon uit mijn vingers te laten vallen. Er zat zo'n glasplaatje op mijn scherm, daar zat een goeie barst in, dus ik dacht die haal ik eraf en ik heb er nog een liggen. Maar toen die eraf was, bleek mijn scherm zelf echt compleet naar de kl*te te zijn.
En dan niet alleen het glas, maar ook het scherm zelf heeft strepen en in de hoek gewoon een zwart stukje. Verder is het nu zo als ik hem aanzet dat het beeld eigenlijk totaal niet meer leesbaar is, want hij lijkt wel heel snel op en neer te bewegen.
Ik heb voor woensdag een afspraak bij Coolblue om het te laten repareren, maar ik weet niet of er mensen zijn met herkenbare schade, is dit iets wat ze met een nieuw scherm kunnen fiksen of is hier meer aan de hand en moet er een serieuze reparatie aan te pas gaan komen.
Er zitten hier vast wel mensen die ook net zo onhandig zijn als ik en die hun telefoon wel eens goed hebben laten vallen met de nodige schade.
Hij doet het dus nog wel, want als je goed mikt op het scherm kan je dus nog gewoon in alle apps komen, alleen moet je dan wel echt goed kunnen mikken.
Ik zal sowieso woensdag af moeten wachten, maar vind het altijd fijn om alvast een beetje voorbereid te zijn op wat mogelijk gaat komen.

Silly1972

Re: Scherm mobiel kapot, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:44

ja hoor dat kunnen ze met een nieuw schem fixen kost wel rond de 100euro

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 11:45

Ja kosten stonden idd op de site, zou 119 zijn ofzo, maar dat maakt me even niet uit, ding moet nog mee tot november 2020, dus dan maar even 119 euro betalen.

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:56

Glas en lcd zal kapot zijn, dat is gewoon te fixen :).

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:57

Heb het ook eens gehad, telefoon laten vallen. Screenprotector heel, scherm gebroken. Sinds dien haat ik screenprotectors en vervloek ik ze...

Mijn ex heeft een gebroken scherm gehad, ook in de hoek een zwart stukje. Daarbij was binnen een paar uur haar hele scherm zwart, dat vloeide gewoon een soort van uit....

Ik geloof dat het toen echt wel het hele moederboard was wat naar de *piep* was....

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:13

Ik had mijn telefoon net 2 weken toen ik hem liep vallen, balen, maar meteen laten vervangen. Was 120 euro maar we zijn nu 2 naar verder en hij is nog prima. Ik kon hem via de inboedelverzekering laten vervangen. Heeft me niets gekost.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:17

Al 3 x gehad :7 . Maar is inderdaad goed te maken

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:18

Heb pas de telefoon van mn zoon uit zn handen gehoekt terwijl ik stond te stuiteren bij n concert.
Scherm kwam ook helemaal los.
€100.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:24

Hier ook telefoon laten vallen op de trambaan, hele scherm kapot. Bij Mediamarkt laten maken voor 100 of 110 euro. Was prima. Daarna weer laten vallen en weer het scherm kapot, toen een tijdje met een kapot scherm rondgelopen. Telefoon is daarna nog een keer gevallen, toen deed hij helemaal niks meer. Hele scherm zwart. Dus er is vaak ook interne schade na een fikse val.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:25

Valt het niet gewoon onder je inboedelverzekering?
Mijne is ook stuk en moet de verzekering nog ff bellen, maar mij is verteld dat dat vergoed wordt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:32

Hier hetzelfde probleem, scherm is inmiddels helemaal zwart en geeft geen reactie meer.
Waar laat je t het beste maken?
Inboedel kan, maar moet je eerst eigen risico betalen. Tenminste, bij mijn verzekering.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:19

Ligt aan de verzekering, wij hebben een all risk bij Univé, echt ideaal.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:36

Ik heb ook een keer een klein zwart hoekje gehad waardoor langzaam het hele scherm zwart werd. Via de inboedel verzekering is er een nieuw scherm op gezet.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:44

Je kunt ook zelf een nieuw scherm bestellen en op youtube zoeken naar een filmpje over hoe je scherm te vervangen. Dat kostte me nog geen 40 euro en een uurtje tijd. Ik had er wel een gereedshapssetje bij besteld.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 07:20

Ja kan ook. Maar ik vind het prettiger als mensen het doen die er ervaring mee hebben en je hebt dan bij Coolblue een jaar garantie. Ik moet de verzekering nog bellen. We zitten bij Klaverblad, maar weet niet of er eigen risico bij zit. Eigenlijk nog nooit die verzekering nodig gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:32

Herkenbaar :+ laten vallen en werd steeds zwarter ook moederbord vervangen . Paar weken terug nog een keer en die heb ik nog niet laten repareren , heb die oude telefoon gepakt die de vorige keer gevallen was . Twijfel of ik het uit de inboedel verzekering halen ga

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:35

Mijn scherm zag er zo uit. Het begon met een klein vlekje en uiteindelijk was het hele scherm zwart. Ik heb een nieuw scherm met lcd gekocht en die er zelf op gezet. 5 minuten werk en hij doet het weer top.
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 07:42

Ik heb het bij mijn huawei p20 lite vorig jaar laten uitbesteden bij Tele2.
Wel 6 weken bijna mn telefoon kwijt geweest, maar had ik zelf nooit gekund. Was ook blij dat mn telefoon niet krom gevallen was, want dan was het drama geworden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 08:07

Bij mij werd het scherm verder niet zwart, alleen hij beweegt zodanig snel op en neer dat het lijkt alsof je er keihard mee staat te schudden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 16:11

Hij is gelukkig weer gefikst. Niet bij Coolblue, want die hadden het scherm niet binnen gekregen. Maar een stukje verderop zat nog een zaak en die had em binnen 3 kwartier gemaakt. Ik ben weer blij.