Er lopen best veel topics op Bokt van huis-, tuin- en keukenverbouwingen waar ik oprecht enorm van geniet.
Zelf nooit aan gedacht dat ons project eigenlijk ook wel van zo'n kaliber zou gaan worden.
Dus nu lijkt het me toch wel leuk om een volgtopicje aan te maken van onze vorderingen. We zijn afgelopen winter begonnen, het is een tijdrovende klus omdat we alles zelf doen en we wel allebei werken, maar we hebben geen haast gelukkig.
Even een korte uitleg. Het huis waar we in wonen is in de jaren '90 van huurhuis (stichting) de verkoop in gegaan. Er waren veel elementen in en rond het huis waar je nog steeds aan kon zien dat het een ex-huurhuis was. De vorige bewoners gaven er kennelijk niet zoveel om. Zo zat er een enorm studentikoze keuken in, die we in 2017 al compleet hebben gerenoveerd.
Van dit (bovenkasten hadden we er al af gesloopt):

Naar dit:

Mét mintgroene Smeg koelkast

Ook het schilderwerk was bar slecht, dit hebben we ook al netjes onder handen genomen.
Toen het schuurtje! We hadden een schuurtje over de breedte van de tuin (6 meter) en slechts twee meter diep. Daar kun je dus echt helemaal niets mee. Er stond een kast in, twee fietsen, en dan was het al vol. Maar ja, hobby's... Mijn vriend heeft een profi brouwketel van 100 liter, we hebben allebei een motor en ik heb sinds september afgelopen jaar een Volvo Amazon combi die van de verzekering 's nachts niet buiten mag staan. Dus ja, er moest wat veranderen.
We zijn al een tijdje onderweg, dus even in vogelvlucht..
Oude schuurtje afgebroken, fundering gestort en zoetjes aan met kalkzandsteen een nieuw bouwwerk optrekken. Op de muur is nog goed te zien hoe ondiep het oude schuurtje was.

Gaat op foto's natuurlijk 10x sneller dan in het echt, maar we gingen van dit...

Naar dit...

... Naar de balken voor het dak.

En een dicht dak! Yes! Dit is nog niet het eindresultaat hoor, er komen nog donkere pannen op.

Inmiddels zijn we aan de tuinzijde klaar met de isolatie.

Vandaag hebben we het folie er op gemaakt (tegen het vocht);

En voor ons eigen genot de eerste rabathouten plank gemonteerd, gewoon om even te kijken hoe dat eruit zou zien

Daar gaan we morgen mee verder! We verwachten dat het aan de tuinkant wel moet lukken om morgen alles in het hout te hebben staan.
De onderste 40 cm wordt afgewerkt met stuc.
Dit sfeertje moet het een beetje worden, alleen werken wij de onderste rand af met stuc in plaats van bakstenen.

ik ga zeker volgen ben dol op dit soort dingen
We zijn gewoon bezig en zien wel waar we op uit komen. Ik kan aan het eind denk ik wel zeggen wat we ongeveer kwijt zijn geweest. 

Precies op tijd klaar. Maar tot bovenin is dus weer helemaal rabathout geworden. Hier vallen straks de randen van de dakpannen (randpannen?) nog overheen.