Elektrische (opvouwbare) step

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Elektrische (opvouwbare) step

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 22:56

Wie heeft hier ervaring mee? Ik ben op zoek naar een vervoersmiddel in Amsterdam voor dagelijks +-2.5km enkele reis. OV laat me net even te vaak in de steek. Ik reis nu met de auto naar een P+R terrein, stukje trein en vervolgens tram. Stukje auto en trein zal blijven. Het vervoersmiddel moet dus ook handig in een auto kunnen. Ik ben benieuwd.

Macyy

Re: Elektrische (opvouwbare) step

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:41

Een opvouwbare fiets? Of ben je echt opzoek naar een step? :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:58

Wij hebben er 2 voor de meerdaagse wedstrijden en het is ideaal.
We rijden er ook heel wat kilometers mee rond.
Wel zijn ze zwaar zat, in en uitklappen gaat vrij simpel maar even de auto in tillen is altijd weer een uitdaging.

Ben even kwijt welk merk het ook alweer is, zal morgen even kijken.

Edit
Deze hebben wij
Afbeelding
Van SXT.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 00:34

Ik zou dit stukje even lezen, over de wetgeving, erg interessant: https://we-all-wheel.com/productvergeli ... -toelating
Om een hoop gedoe te voorkomen met verzekeringen, keuringen en boetes kun je blijkbaar het beste kiezen voor een e-step met stepondersteuning, die dus niet volledig automatisch rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 07:37

Toevallig las ik dit gisteren op at5:
https://www.at5.nl/artikelen/195596/exp ... rtuigen-in
Ik weet niet hoe duur elektrische steps zijn, maar de kans is dus best aanwezig dat hij in beslag genomen wordt in Amsterdam, en in Zuid-Oost wordt al actief gecontroleerd.

Ik denk dat een vouwfiets het handigst is.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:05

Ik ging met auto en vouwfiets naar mijn werk, werkte best goed. Er zijn ook elektrische vouwfietsen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:13

Een vriend van me is aan het kijken naar een model van Xiomi, kost ongeveer 700 euro en zou naar zijn zeggen best een goed step-model zijn.
Is wel eentje waar je op moet blijven staan.

Wegen 14kg, dus best handelbaar om mee te nemen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:16

Marie_Anne schreef:
Ik weet niet hoe duur elektrische steps zijn, maar de kans is dus best aanwezig dat hij in beslag genomen wordt in Amsterdam, en in Zuid-Oost wordt al actief gecontroleerd.

Je moet dan ook een kenteken op de elektrische steps hebben wil het legaal zijn over de weg :D

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:34

Ik heb een tante Paula elektrische step. Deze is door de RDW goedgekeurd voor ip de weg. Ze worden niet meer gemaakt maar zijn 2e hands nog wel te koop. Ik heb model maximilliaan dat zweite. Idiote naam maar super step. Ik gebruik hem zelf niet meer maar hij mag niet weg want mijn man pakt hem regelmatig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:35

Is er bij dat treinstation niet de mogelihkheid tot een OV fiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 10:31

MelanieB schreef:
Marie_Anne schreef:

Je moet dan ook een kenteken op de elektrische steps hebben wil het legaal zijn over de weg :D
Daarmee moet je in Amsterdam sinds kort op de weg met een helm op, net als de snorfietsen lijkt me. Denk niet dat de ts dat in gedachten heeft.
Ik zie steeds meer stepjes hier, maar nooit een met een kenteken gezien trouwens.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-19 12:44

Bedankt voor de antwoorden tot dus ver! Goed om te weten dat het stukje wetgeving omtrent de elektrische step wat ingewikkelder ligt dan ik dacht. Ik zal er zelf ook wat meer onderzoek naar moeten doen.

Ik ben echt op zoek naar een step, geen vouwfiets. Ook een model zonder zadel, zo compact mogelijk dus. OV fiets is helaas geen optie. Een elektrische step met stepondersteuning zou ik overigens prima vinden! Als het kon liep ik het stuk, maar het kost me gewoon teveel tijd.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 05:14

Ik heb een kleine opvouwstep wel met redelijke bandjes niet die kleine krengen, niet electrisch maar vind het echt fijn ipv lopen! Net sneller , maar niet zo snel als normaal fietsen. Wel best intensief in centrum ivm alle bruggetjes haha