YouTube video verwijderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

YouTube video verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 22:25

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over het verwijderen van een YouTube video. Nu is het iets gecompliceerder dan gewoon een video verwijderen.

Ik werd vandaag aangesproken door een vader van een ex-vriendin dat ik een YouTube video geplaatst zou hebben en deze weiger te verwijderen. Nu blijkt het te gaan over een filmpje dat we samen 7 jaar geleden geplaatst hebben op een account van ons samen (aan de kanaalnaam te zien).

Ik wil graag dit filmpje eraf hebben omdat ik op een nogal onvriendelijke manier werd aangesproken. Alleen hoe krijg ik dit filmpje eraf?

Zij zeggen dat ik als enige het filmpje eraf kan krijgen omdat het account op mijn naam staat (anders dan de kanaalnaam). Ik heb geen idee wat het emailadres en wachtwoord is. Maar ze zeggen dat ik met YouTube contact op moet nemen om weer toegang tot dat account te krijgen. Buiten dat ik het nogal raar vind dat zij dit zelf niet kunnen, heb ik ook geen idee hoe ik contact op kan nemen met YouTube. Ik kan geen email adres oid vinden, alleen een adres in Amerika maar dit lijkt mij niet echt zinvol.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 22:37

Ik kan me niet voorstellen dat je geen contact op kan nemen met YT.
Ik word automatisch ingelogd dus ik kan zo overal in.

Maar als het account gedeeld was laat ze het lekker zelf uitzoeken en het filmpje verwijderen.

Google:

https://youtubemarketing.nl/contact/

Plus het is gekoppeld aan je Googleaccount.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 22:46

Onali schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat je geen contact op kan nemen met YT.
Ik word automatisch ingelogd dus ik kan zo overal in.

Maar als het account gedeeld was laat ze het lekker zelf uitzoeken en het filmpje verwijderen.

Google:

https://youtubemarketing.nl/contact/

Plus het is gekoppeld aan je Googleaccount.

Ik denk niet dat TS 60 euro gaat betalen om een filmpje te verwijderen.

Wat ik zo lees op het internet is het lastig om contact met ze op te nemen. Ze hebben een e-mailadres maar dat is voor copyright problemen, waarbij ze op het internet ook weer zeggen dat ze 9 van de 10x niet reageren omdat ze zo veel berichten binnenkrijgen. Je zou ze kunnen bellen, maar dan krijg je hun hoofdkantoor in Amerika aan de telefoon, en zal ook wel lang duren tot je contact krijgt met iemand en of ze dan kunnen helpen is de vraag. Twitter zou nog een mogelijkheid zijn.

Joy_Mennings

Re: YouTube video verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 22:52

Bedankt allebei.

Ik ga inderdaad geen €60 betalen omdat zij het filmpje weg willen hebben. Ik vind het niet erg als het weg is, maar heb er zeker geen geld voor over om het te laten verwijderen. Ik kan wel de link doorsturen naar hun.

Het gaat hier trouwens niet om mijn eigen YouTube account, daar heb ik uiteraard wel toegang tot. Het gaat om een account dat we zeven jaar geleden samen hebben aangemaakt. Ik heb hier geen gegevens meer van.

Ik heb het nou gemeld als schending van privacy maar dat hadden ze natuurlijk zelf ook kunnen doen dus ik denk dat het niks uithaalt.

Vind het nogal vervelend want er werd vanalles naar mijn hoofd gesmeten en er werd echt flink tekeer gegaan. Beetje jammer.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 22:55

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 22:56

Joy_Mennings schreef:
Bedankt allebei.

Ik ga inderdaad geen €60 betalen omdat zij het filmpje weg willen hebben. Ik vind het niet erg als het weg is, maar heb er zeker geen geld voor over om het te laten verwijderen. Ik kan wel de link doorsturen naar hun.

Het gaat hier trouwens niet om mijn eigen YouTube account, daar heb ik uiteraard wel toegang tot. Het gaat om een account dat we zeven jaar geleden samen hebben aangemaakt. Ik heb hier geen gegevens meer van.

Ik heb het nou gemeld als schending van privacy maar dat hadden ze natuurlijk zelf ook kunnen doen dus ik denk dat het niks uithaalt.

Vind het nogal vervelend want er werd vanalles naar mijn hoofd gesmeten en er werd echt flink tekeer gegaan. Beetje jammer.

Dan is het hun probleem als zij het zo graag verwijderd willen hebben. Als het een gedeeld account was dan is het ook van haar en moeten ze zelf maar actie ondernemen.

Laatste wat je nog zou kunnen doen is, zoals Juut zegt, eventueel het wachtwoord opvragen? Misschien dat er een herstel-emailadres aan gekoppeld is?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 22:58

Whale schreef:
Joy_Mennings schreef:
Bedankt allebei.

Dan is het hun probleem als zij het zo graag verwijderd willen hebben. Als het een gedeeld account was dan is het ook van haar en moeten ze zelf maar actie ondernemen.

Laatste wat je nog zou kunnen doen is, zoals Juut zegt, eventueel het wachtwoord opvragen? Misschien dat er een herstel-emailadres aan gekoppeld is?

Juut schreef:
Bizar hoe mensen kunnen communiceren... -O-

Weet je nog wel het account-naam? Kan je daar niet op via wachtwoord vergeten?
En dan lijkt mij route volgen van video verwijderen
https://support.google.com/youtube/answer/55770?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl

Ja inderdaad echt bizar. Ik weet helaas echt helemaal niks meer van het account. Geen naam, email of wachtwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:00

Aanvinken als privacyschending gaat waarschijnlijk niet helpen. Maar niet geschoten...

Bij mogelijk privacyschending krijgt de eigenaar een bericht/melding dat hij de video moet controleren/verwijderen. En die mail krijg jij duidelijk niet binnen ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:06

Maar je hebt wel de link van de video? Want daar staat dan toch de naam.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 23:10

Selina schreef:

Ja ik kan de video op YouTube vinden. Denk alleen niet dat dit de naam is, aangezien hun zeiden dat het account op mijn naam stond. Kan het zo wel proberen, maar de kans dat het op een van mijn emails staat is vrij klein, die zijn volgensmij geen 7 jaar oud.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-19 15:50

Selina schreef:

Ik heb zojuist geprobeerd in te loggen met deze naam maar daar bestaat geen account mee. Ook heb ik mijn eigen gmail en hotmail adressen geprobeerd als herstelmail adres maar beide werken niet.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 21:01

Even een update. De video is door de privacy melding verwijderd gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 23:50

Top!