Ik heb een Canon 350D camera (ja, een oudje). Ik heb een keer een weekendcursus gevolgd en weet enigszins waar de knoppen zitten om de camera zelf in te stellen. Sluitertijd aanpassen, diafragma aanpassen, zorgen dat de boel dan toch goed belicht is etc lukt me.
Nu waar ik tegenaan loop; als ik door de zoeker kijk zie ik een aantal 'puntjes' die rood oplichten als ik scherpstel. Eerder lichtte het middelste puntje op (of meerdere puntjes), nu echter alleen nog een bovenste puntje, waardoor ik automatisch scherpstel op hetgene wat boven in beeld is. Ik weet nog van de weekendcursus dat je kan instellen op welk puntje je wil focussen, maar niet meer hoe die functie heet en waar ik dat instel. Wat zoeken in het menu levert niks op.
Welke fotograaf snapt me en kan me even op gang helpen?
Als het goed is zit er ergens rechtsboven een knopje met een vierkantje met daarin puntjes. Als je daarop klikt kan je met je wieltjes je scherpstelpunt aanpassen
Anoniem
Geplaatst: 16-07-19 19:47
Yes, dat was m! Dankjewel Had al wel aan het knopje gefrut maar niet de combinatie met het wieltje gevonden