Geef jij je kind een kadotje bij eindmusical?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

helmab

Geef jij je kind een kadotje bij eindmusical?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 11:59

Zoon van mijn vriend heeft vanavond zijn eind musical van groep 8 maar bedacht ik mij, is leuk hem wat te geven is dat gebruikelijk?

Isabel_k

Re: Geef jij je kind een kadotje bij eindmusical?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:02

Ik heb een bos bloemen van mijn moeder gekregen. Het echte kadootje kreeg ik na de allerlaatste schooldag een paar dagen later. :) Zo is dat ook gegaan met mijn jongere broertjes en zusjes.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:03

Hier 3x een eindmusical gehad van eigen kinderen en ben bij meerdere andere kinderen geweest en allemaal hebben zij daarvoor niks gehad.
Ook kregen zij niks van andere bezoekers.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:03

Bij mij op het werk (basisschool) wordt de musical gecombineerd met uitreiking van basischool certificaat.
Het gros krijgt niets van de ouders. Een enkeling een bloemetje.
Wel krijgen ze van school een pakketje met diverse dingen. Oorkonde, bijbel, fotoboek van gr 1 tn 8, etc. Dus echt nodig is het ook niet

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:06

Nee joh, is echt niet nodig. De musical is al een cadeau op zich en erg bijzonder om met een klas mee te maken. Ik ben al jaren leerkracht groep 8 en heb nog nooit iemand gezien die zijn kind na de musical een cadeau gaf...

Als je toch aan iemand iets wil geven, laat hem dan een kleinigheidje aan de leerkracht geven. Die heeft de afgelopen weken lopen zwoegen om een gave afscheidsavond inclusief musical voor jullie te maken en loopt nu waarschijnlijk op zijn/haar tandvlees. Een kaartje met persoonlijke boodschap doet je dan echt goed :j

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 12:06

ik kreeg vroeger ook niets hoor, en het is een jongen vind niet echt leuk om bloemetje tegeven.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:07

Esther_r20 schreef:
Bij mij op het werk (basisschool) wordt de musical gecombineerd met uitreiking van basischool certificaat.
Het gros krijgt niets van de ouders. Een enkeling een bloemetje.
Wel krijgen ze van school een pakketje met diverse dingen. Oorkonde, bijbel, fotoboek van gr 1 tn 8, etc. Dus echt nodig is het ook niet

Ik werk ook op een basisschool en bij ons krijgen ze ook van de school een pakket. Daarin certificaat, bijzondere schoolfoto, persoonlijk gedicht, hun toekomstverhaal, knutsels van groep 1 t/m 8 en wat spulletjes als pennen en schriften voor op de middelbare. Op de musicalavond zelf kreeg volgens mij bijna niemand iets van de ouders. Of ze thuis nog iets hebben gehad, weet ik niet.

Iets voor de leerkracht als blijk van waardering wordt wel door sommige ouders gedaan.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 12:08

shirleyp schreef:
Nee joh, is echt niet nodig. De musical is al een cadeau op zich en erg bijzonder om met een klas mee te maken. Ik ben al jaren leerkracht groep 8 en heb nog nooit iemand gezien die zijn kind na de musical een cadeau gaf...

Als je toch aan iemand iets wil geven, laat hem dan een kleinigheidje aan de leerkracht geven. Die heeft de afgelopen weken lopen zwoegen om een gave afscheidsavond inclusief musical voor jullie te maken en loopt nu waarschijnlijk op zijn/haar tandvlees. Een kaartje met persoonlijke boodschap doet je dan echt goed :j

Ja zou ik ok doen als mijn eigen kind was maar hij woont bij zijn moeder en dat contact is erg lastig

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:09

We geven hier altijd kleinigheidje, stuk chocolade of iets anders lekkers

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 12:09

vind een lastige situatie

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:09

Ik heb niets gekregen met de musical of met het van de basisschool af gaan. Ja, van school een bijbel. Maar verder niets. De anderen ook verder niet wat ik me kan herinneren.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:22

Ik heb niks gekregen. Vond aan die hele eindmusical dan ook geen bal aan en dat wisten m'n ouderd :+ Als 'cadeau' gingen we dan ook zo snel mogelijk weer naar huis.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:33

Best een leuk idee om de kinderen iets te geven, maar dan wel in overleg met de leerkracht zodat niet het ene kind wel en het andere kind niets krijgt.
Misschien voor ieder kind een roos.

Grote cadeaus geef je beter thuis.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 12:36

tiwi1969 schreef:
Best een leuk idee om de kinderen iets te geven, maar dan wel in overleg met de leerkracht zodat niet het ene kind wel en het andere kind niets krijgt.

Daar heb je een goed punt, is soms heel oneerlijk. Het weekend is hij bij ons dan geven we hem wel wat.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 12:36

Iedereen bedankt voor mee denken

Kaetibangsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:37

Voor alle deelnemers aan de musical een klein toitoitoi kado’tje net als bij een echte professionele musical!

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:38

tiwi1969 schreef:

Van school kregen wij dan wel weer een bosje bloemen en een klein cadeautje (weet niet meer wat)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:38

Ik werk in het basisonderwijs. Een (klein) cadeautje na de eindmusical zie je de laatste tijd steeds meer. Ook krijgen veel kinderen bloemen, maar net wat je als ouder wil.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:45

Bij ons nooit iets gegeven, lagere school afsluiting is toch een normaal iets, vind kadootjes niet nodig voor iets wat heel normaal is. Misschien dat in de vakantie bij aanvang van de middelbare iets gegeven kan worden, wij gaven ze in de vakantie hun eerste mobiel aangezien ze 20 kilometer moesten fietsen naar de middelbare. (Wel een simpele dus geen hip ding van ettelijke 100 euro's) Maar misschien dat kids nu allang zo'n ding hebben. Ze kregen idd iets kleins van school als afscheid.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:55

Had vanmorgen precies dezelfde gedachte haha. Ik heb een klein bloemetje en wat lekkers bij de Jamin gekocht voor onze dochter. Vanavond heeft zij haar eindmusical.

Afbeelding

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:57

Mijn broer en ik hebben vroeger ook niks gehad toen wij de musical hadden. Was al leuk genoeg om familie te zien toen!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:29

Ik kreeg voor m'n diploma een nieuwe fiets, maar voor de musical zelf niks hoor. Vind het ook niet nodig :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:39

Wij hebben een flesje kinder bubbels en een zak snoep gegeven met een kaartje.
Verder kregen weinig kinderen iets, maar ik vond het zelf wel leuk om iets te geven :)

Edit; wel pas na afloop gegeven toen alles klaar was en iedereen naar huis mocht gaan.
En in ons geval was het ons neefje ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:45

Bloemen voor een kind? Zijn die daar blij mee?

Ken het concept verder ook helemaal niet, ken dit niet in België.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:00

poes schreef:
Bloemen voor een kind? Zijn die daar blij mee?

Ken het concept verder ook helemaal niet, ken dit niet in België.

Ik wist ieder geval niet wat ik er mee moest. 1 week in een vaas en het boeket was dood.

Bedoel je het concept eindmusical? Wanneer je in de laatste groep zit van de basisschool doe je samen met je klas een musical om het af te sluiten. Deze voer je dan op voor alle ouders van de klas en broer/zussen of andere familie.