Wat doe ik mis (plant)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Wat doe ik mis (plant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 13:02

Help mijn tuin plant wordt lelijk -O-

Eerst was hij nog mooi roze in bloei en helaas beginnen de bloemen om te buigen en groen te worden. Het is niet dat de bloemen slap zijn en daarom omvallen, maar ze zijn echt gebogen.... -O-

Ik heb al gewisseld tussen zon/ halfzon. Gaf met mooie weer elke avond wat water

Heb ik eundelijk eens planten zien ze er zo uit -O-

Afbeelding

Moeder had hem ook gehaald en bij haar gezet en die begint dit ook te doen

_Zsazsa_

Re: Wat doe ik mis (plant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:05

Is ie niet gewoon uitgebloeid? Hydrangea’s gekweekt in kas bloeien vaak al vroeg maar zijn daardoor ook vroeger uitgebloeid is mijn mening. De lelijke bloemen eruit knippen is een optie. Maar hij bloeit maar 1x dus dan komt er dit jaar niks meer voor terug.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:13

Die ziet er toch prima uit?
Planten bloeien niet heel t jaar eh :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 13:14

Serieus -O- had juist deze gekozen omdat je hem overal lang vol in bloei ziet... zitten ook nog wat knopjes is maar die doen al tijdje niets meer..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:16

Is dit het eerste jaar dat je hem hebt? Wat heb je hem aan voeding gegeven? Staat hij in de volle zon?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:18

Dode bloemen eruit knippen, hoe langer je die laat zitten hoe meer energie de plant in het maken van zaden gaat steken. Zodra de oude bloemen weg zijn, gaat hij weer energie steken in de nieuwe knoppen/bloemen, want de plant wil gewoon zaadjes maken,

En dat je ze overal lang in bloei ziet, komt vaak ook doordat je niet ziet hoeveel emmers dode bloemen er weg gehaald worden soms :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 13:19

Vjestagirl schreef:
Is dit het eerste jaar dat je hem hebt? Wat heb je hem aan voeding gegeven? Staat hij in de volle zon?

Yes eerste jaar. Ik gaf wekelijkse standaard buitenkant voeding. S ochtends zon tot half 3 ong. Heb hem ook al keer op plek gezet met langer zon en minder zon.

Dan ga ik dat doen! Wel jammer dat er dan helemaal niets meer overblijft van de plant zo'n beetje

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:21

Kan het zijn dat je m teveel water hebt gegeven misschien?
Ik moet wel zeggen, mn vriend heeft ook van deze (hortensias toch?) En die zien er precies hetzelfde uit als deze. Beginnen ook een beetje minder te worden qua bloem.
Ik vind die van jou qua blad er mooi uitzien hoor.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:23

Nadeel is wel dat wanneer je teveel aan de hortensia gaat knippen ze vaak het haar erop minder bloemen geven, dus niet te ver knippen. De meeste hortensia's groeien op overjarige (minimaal 2 jaar oud) takken.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:06

In wat voor potgrond heb je hem gezet? En wat voor voeding geef je hem?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:48

Mijn hortensia's in een bak deden het ook nooit goed. Uiteindelijk in de volle grond gezet (halfschaduw) en ze zijn elk jaar geweldig!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:50

Ik vind hem er zo raar niet uitzien eigenlijk.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:57

Is gewoon uitgebloeid, volgens jaar weer een nieuwe lading bloemen. Dan is die ook gelijk een stuk groter, en dus meer bloemen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:06

Hortensia’s in een pot vind ik nooit een succes. In de volle grond en in de halfschaduw doen ze het super.
Van te weinig water gaan de bloemen hangen, maar ook als er teveel water verdampt is door de zon.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:42

Hortensia’s doen het beter in de volle grond ipv pot. Ze willen groter worden en dat lukt niet echt in een pot, zeker als die niet zo ruim is. Daarbij hebben ze super veel water nodig in pot.
Eenjarigen gaan beter in pot. De hortensia kan je prima verplaatsen naar de volle grond. In het najaar bloemen afknippen, in maart flink terug snoeien en dan komen er veel bloemen en bloeien ze langer door.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:44

Lijkt mij ook gewoon uitgebloeid. Het blad ziet er nog prima uit.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:59

verootjoo schreef:
Hortensia’s doen het beter in de volle grond ipv pot. Ze willen groter worden en dat lukt niet echt in een pot, zeker als die niet zo ruim is. Daarbij hebben ze super veel water nodig in pot.
Eenjarigen gaan beter in pot. De hortensia kan je prima verplaatsen naar de volle grond. In het najaar bloemen afknippen, in maart flink terug snoeien en dan komen er veel bloemen en bloeien ze langer door.

Sommige hortensia's geven alleen bloemen op oud hout, dus terug snoeien eind winter kan er voor zorgen dat er geen enkele bloem inkomt. Tegenwoordig zie je steeds meer hortensia's die bloemen geven op éénjarig hout, maar niet allemaal.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:01

akishino schreef:
verootjoo schreef:

Sommige hortensia's geven alleen bloemen op oud hout, dus terug snoeien eind winter kan er voor zorgen dat er geen enkele bloem inkomt. Tegenwoordig zie je steeds meer hortensia's die bloemen geven op éénjarig hout, maar niet allemaal.

Oh dat kan ja. Wij hebben Annabelles dus dat zal ms net anders werken.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:14

Di is een ander soort hortensia dan je waarschijnlijk gewend bent.
Dit is een randbloeier.
Dit worden niet van die bolvormige koppen.
En die knopjes in het midden gaan heel iets open staan maar worden niet van die bloemetjes.ook het verkleuren en het buigen van de bloemen is normaal bij dit type