Gezocht: Cyprus vakantiegangers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RyanneZarita

Gezocht: Cyprus vakantiegangers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 20:09

Voor we beginnen: ik heb geen idee of dit mag en of het hiergoed staat.....

Wij zijn opzoek naar vluchtbegeleiders voor 2 hondjes uit Paphos, Cyprus.

Vlucht van Cyprus naar NL of BE - eind juli / begin augustus.

Ik vind gewoon niemand :(

Ik heb al luchtvaartmaatschappijen geprobeerd, Facebook groepen en andere stichtingen, alsook een bericht op mijn eigen FB pagina die ongeveer 50 keer gedeeld is. 0 reactie. Bokkers met ideeën?

Het verhaal: wij hebben een hond gevonden die er slecht aan toe was, toen we daar eind juni op vakantie waren. deze is momenteel in de kliniek aldaar, klaar om te vliegen op 28 juli. Toen we daar in de kliniek waren nog een arme ziel gezien die al maanden opgenomen was, dat kleintje vertrekt naar mijn schoonmoeder.

Wij betalen uiteraard de extra kosten voor de vluchtbegeleiders, en komen ze ophalen van de luchthaven....

Ik heb jullie hulp nodig! bij voorbaat dank

Palmera

Re: Gezocht: Cyprus vakantiegangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:28

Zitten er niet wat nederlandse uitbaters van bv restaurants daar die je kunt mailen en kijken of zij eens licht willen opsteken bij hun toeristen klandizie die toch vroeg of laat weer naar huis vliegt.

Ik heb hier die vraag ook wel eens op de mail gehad en had binnen twee dagen vluchtpartners geregeld.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:30

Misschien je vraag ook in het Griekenland topic stellen? Misschien komen daar nog tips voorbij

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 22:32

Merci voor jullie reacties, ik ga dat doen!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:31

Ik zie net toevallig dat Nicje87 naar Cyprus gaat in augustus

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:50

Worden ze naar de luchthaven gebracht inclusief reisbenches en alle papieren of moeten ze gehaald worden (en de reisbenches ook)?

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 09:12

GDG schreef:
Worden ze naar de luchthaven gebracht inclusief reisbenches en alle papieren of moeten ze gehaald worden (en de reisbenches ook)?

Allebei is denk ik mogelijk, dit is te bespreken!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 12:02

RyanneZarita schreef:
GDG schreef:

Allebei is denk ik mogelijk, dit is te bespreken!

Is mijn tip echt ervoor te zorgen dat honden, benches en papieren volledig op orde zijn en naar de luchthaven gebracht worden.

Die toerist die vluchtpartner gaat zijn heeft namelijk zijn eigen koffer. Wil misschien de laatste ochtend op het strand doorbrengen, lunchen en dan naar de luchthaven. En geen zoektocht naar een opvang waar een hond zit. Ervaring is dat mensen echt wel willen helpen maar het moet niet te moeilijk zijn. Terecht, ze hebben vakantie.

Hou ook rekening met de afmeting vsn de benches, koop deze pas als je weer mrt welke luchtvaartmaatschappij er gevlogen word, iedere maatschsppij stelt andere eisen.

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 12:59

Palmera schreef:
Is mijn tip echt ervoor te zorgen dat honden, benches en papieren volledig op orde zijn en naar de luchthaven gebracht worden.

Die toerist die vluchtpartner gaat zijn heeft namelijk zijn eigen koffer. Wil misschien de laatste ochtend op het strand doorbrengen, lunchen en dan naar de luchthaven. En geen zoektocht naar een opvang waar een hond zit. Ervaring is dat mensen echt wel willen helpen maar het moet niet te moeilijk zijn. Terecht, ze hebben vakantie.

Hou ook rekening met de afmeting vsn de benches, koop deze pas als je weer mrt welke luchtvaartmaatschappij er gevlogen word, iedere maatschsppij stelt andere eisen.

Je hebt helemaal gelijk,
Bedankt voor de tip!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:16

Wat Palmera zegt! Je gaat veel sneller mensen bereid vinden om dit te doen wanneer het voor hen eenvoudig blijft. Maw, iemand staat met de honden in de benches met de juiste papieren op de vlieghaven en helpt de honden mee inchecken. Het enige wat de vluchtbegeleider dan hoeft te doen is na de landing de honden in ontvangst nemen en ze voorbij de douane brengen. Eens na de douane in de hal sta jij dan te wachten om de honden over te nemen.

Ik hoop dat je snel iemand vindt!
En anders mss zelf een low budget ticket boeken en op en af vliegen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:19

Ik zou er denk ik ook een paar dagen Cyprus van maken :P

Enorm tof eiland, Paphos is ook een leuke stad. Ik vlieg helaas later dan wanneer jij zoekt, maar nogal fan van het eiland dus ik kan binnen mijn netwerk kijken of er iemand in die periode vliegt. Staat 28 juli vast?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:27

Ailill schreef:
... ik kan binnen mijn netwerk kijken of er iemand in die periode vliegt. Staat 28 juli vast?

Ik dacht dat TS iemand zocht eind juli/begin augustus.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:03

Ik vermoed dat ze pas mogen vliegen vanaf 28 juli ivm geldigheid van de entingen etc :j

Wat leuk TS en fijn voor de hondjes TS! Hopelijk is er iemand die ze mee kan nemen :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:06

Boek zelf een weekje Cyprus

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 01:20

Ik ga inderdaad 2 tm 10 augustus naar Cyprus. Ik ga alleen wel met Corendon vanuit Ercan. Ik weet niet of daar honden mee kunnen?
Evt heb ik wel connecties op Cyprus ( heb er 2 jaar gewoond).
Als jij uitzoekt of ze mee kan met Corendon, rabiës geënt is etc, dan kunnen we evt wat voor je betekenen.

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 22:11

Bedankt voor jullie reacties. We hebben de honden zelf gevonden toen we daar waren, we zijn daar al geweest dus :)

We gaan waarschijnlijk ook zelf vliegen, al is dat in het hoogseizoen even duur als ze met de cargo over te laten vliegen. Van daar dat we het eerst via deze manier wilde proberen.

Naar Ercan brengen wordt waarschijnlijk lastig, communicatie is heel slecht, dus ik denk dat we ze best zelf gaan ophalen.

Entingen etc zijn allemaal 100% in orde, en ze mogen inderdaad weg vanaf 28 juli.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:04

Ik kan evt wel regelen dat ze gehaald en gebracht worden. Is ongeveer 2,5 uur heen en 2,5 uur terug.

Heb er 2 jaar gewoond, ken wel wat mensen op het eiland ;)

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 12:20

Nicje ik ga je PB'en!!