[VOLG] Opknappen achtertuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

[VOLG] Opknappen achtertuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 21:07

Toch maar een topic openen, ook al is dat voor mezelf leuk om de vorderingen te zien.
Het is geen mega grote achtertuin, geen groot huis. Maar toch alles op de schop en best leuk om te zien denk ik!
Volg zelf veel topics met huizen en tuinen en kan daar echt van genieten.

Om te beginnen, wij hebben dit huisje 3 jaar erug gekocht. Een ex huurwoning. Uitgeleefd en al. Hele huis al opgeknapt, voortuin ook al helemaal gedaan zodat we daar onze 2 auto's in kwijt kunnen.

Al 3 jaar hikken we tegen die achtertuin aan, want, geld..
Ik had al wel zelf de schutting aan 1 zijde vervangen want die was zo rot met gaten, dat was niets met onze kleine hondjes.
Zelf een poort gemaakt, was ik best trots op :Y)

Ook een vijver gemaakt. Of nouja, vijvertje, met was kleine koi vissen erin. Een hobby, naast paard en honden :+

Nu toch de stap gezet, geen vakantie, maar de tuin.

Tegels uitgezocht, plan gemaakt, tegels besteld, stratenmaker geregeld!

Hier dan de foto's van begin tot nu..

Druk bezig alle stenen/tegels te verwijderen!
Afbeelding

Container vol, aanhanger vol (die wou iemand graag hebben, nouja, prima, wij vullen m wel!)

Afbeelding

Schutting een deel verwijderd, deur stond aan een dun paaltje, dus nu maar eens geupgrade voor een dikke stevige paal! Hier een gat aan t graven..

Afbeelding

Ook bezig met stopcontacten, nu het toch open ligt gelijk doortrekken naar de andere kant vd tuin!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paal erin en in beton
Afbeelding

Ook een putje maken voor de waterafvoer van mijn vijver. Drama om elke keer met een speciekuip te doen haha! Nu dus ook maar een putje gemaakt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ondertussen hebben we goed toezicht:

Afbeelding

Voor nu:

Afbeelding

Poort zit er weer in! Nu de bovenkant nog afzagen zodat dat netjes kijkt weer.
Die paal was ook rood, maar die had ik vorige week al even grijs gespoten met het mooie weer, kijkt ook al veel beter!

Een voor en na tot nu toe:

Afbeelding

Volgen jullie mee?

Het is maar kort volgen, zaterdag worden de tegels gelegd!

Hopelijk dan maandag het grind erin en het gras, dat doen we weer zelf! :))

Anoniem

Re: [VOLG] Opknappen achtertuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:10

Ja, ik volg! Zowel online als offline :')

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 21:11

Haha! Leuk!! :)) :')

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:16

Ooooh leuk leuk... Wat zijn jullie handig zeg.. Hier niet echt van die groene vingers... Wat voor tegels heb je uitgezocht?

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:21

Ik volg ook, altijd leuk om te zien wat mensen met hun tuin doen. :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 21:21

Afbeelding

Deze hebben we uitgezocht, 80x 40 zijn ze. Heel wat anders dan de klinkers die erin lagen waar om de haverklap onkruid tussen zat en 3 verschillende varianten in die kleine tuin :')

En jullie, mijn partner doet niet zoveel hoor, die is niet zo handig, iets met 2 linkerhanden. Ze kijkt liever toe en helpt gewoon mee met dingen die ze wel kan :Y) Zoals sjouwen. Het bouwen laat ze lekker over aan mij vooral.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:27

Ooh mooi Wendy, die heb ik wel eens gezien, ben alleen de naam van de winkel kwijt.. Nubestrating volgens mij...
Je dame heeft het goed voor elkaar dan haha, maar die is misschien meer van het creatieve plannen en jij van de uitvoering dan :+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 21:32

Ja, zijn van excluton. Ik heb ze bij budgetbestrating vandaan. Wij wonen 15 km van excluton af, maar het was goedkoper om ze vanuit Staphorst te bestellen dan direct bij Excluton zelf.. :roll:
Ze zijn op veel plaatsen te koop, maar zit wel verschil in prijs, en of je A of B kwaliteit hebt. Wij wilden wel gewoon A kwaliteit want B dan heb je veel kapotte en vieze ertussen zitten, dat is voor de tuin niet fijn natuurlijk.

Ja, ze heeft ongeveer 30 blaadjes verbruikt met tekenen van de tuin... :')

Afbeelding
Ik heb de uiteindelijke uitgetekend met krijt (Da's dan weer handig van een compleet bestraatte tuin.. :+ )

Ik had niet veel eisen, behalve gras en grind hahaha.

Om de vijver komt grijs split, met staptegels ( zelfde tegels als terrassen) Links op de foto wordt gras.

Achterin weer een terras voor de schuur.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:02

Mooie tegels heb je uitgezocht, die hebben wij ook liggen. :))
Volgens mij ook exact in diezelfde kleur, weet dat er verschillende kleurpatronen waren.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:09

Ik volg, ik ben benieuwd naar de vorderingen!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:10

Die krijttekening is geniaaaaal, nog best een werk volgens mij..
De tegels ken ik, dat gaat prachtig worden en zal een stuk rustiger ogen dan een heleboel kleine tegeltjes...
Je hebt groot gelijk wat meer geld uit te geven aan A-keus, las toen dat je bij B-keus behoorlijk wat extra meters moet bestellen, wat logisch is, maar dan zit je nog met een bult afval... De voor en na foto's zijn lek, ben reuze benieuwd wat jullie ervan maken

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:26

Ik volg ook
Leuk

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 08:29

Wat leuk allemaal volgers!
De tegels idd in meer kleuren, wij hebben de grezzo uitgezocht :))

Dat krijten was eigenlijk zo gedaan. Ik had tijd en op deze manier was het net even duidelijker. Ook handig want wist precies wat ik moest bestellen en straks kan ik gewoon de stratenmaker laten zien wat we willen.

We moeten nog bandjes halen voor scheiding gras/ grind. Denk dát we dat morgen even doen. Zwarte zand ligt al klaar op aanhanger want mijn schoonvader is ook bezig en had genoeg over. Kan dat mooi onder het gras.
Misschien morgen ook even gras bestellen, of zaterdag. Liefst hebben we dat er maandag in. Dan is het af voor de vierdaagse :Y)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 09:06

Zo lekker projectje zeg, en wat ben jij handig! De vijver is al top, benieuwd hoe de rest wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 09:48

Tip; heb je al gekeken of je via je waterschap of gemeente subsidie kan krijgen? Vaak kan dat wel als je je tegels (deels) vervangt door groen/gras/grind :j
Het wordt steeds vaker gestimuleerd omdat het riool minder zwaar belast wordt bij heftige regen als de regen ook de grond in kan zakken ipv allemaal op de tegels blijft staan en dan het riool in loopt.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:05

Ik ga ook volgen, ben benieuwd naar het resultaat! :)

Wij hebben ook de grezzo tegels.
Alleen dan in 30x30, 30x60 en 60x60.
Ze liggen er nu een jaar in en nog geen moment spijt van gehad!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:17

Ziet er al leuk uit ik ga ook volgen! Knap hoor dat je ook zo veel zelf kan, die schutting paal ziet er al mooi en stevig uit zo.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 11:46

Oww subsidie ga ik eens uitzoeken!

Ik hoop dat de tegels idd mooi gaan staan. Ze staan nu op de oprit maar zien er niets van want zitten nog ingepakt haha.
Nog 2 dagen wachten!
De schutting paal is echt fijn zo. Toendertijd geen dikke paal kunnen vinden dus opgelost met dunne maar die was nu toch wel echt aan vervanging toe. Ging schuin en hangen nu door t gewicht vd deur.
Maar nu weer netjes in t slot en zo fijn!! Zal vandaag eens foto's zoeken van hoe t was toen we t kochten :+ dat was echt geen gezicht..

De vijver is ook echt mijn trots. Zelf gemaakt, alles. Zo blij met die koi vissen. Leuke hobby en water in de tuin is gewoon altijd leuk!

Edit: subsidie kan niet. Hadden we van te voren moeten doen en moet met minimaal 1 buur. Dat gaat m hier niet worden want allemaal huur woningen om ons heen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:44

Leuk! Ik volg :D

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:42

Wat leuk om te volgen.
Ik hoop volgend jaar mijn tuin helemaal te kunnen doen, en heb ook min of meer gekozen voor de grezzo tegels, alleen dan wil ik graag de 60 x 60. Maar ik moet nog even door sparen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 20:02

Meniekske: bij budgetbestraing waren ze het goedkoopst nu. Ook vervoeren was daar veruit het goedkoopst! Heb heel wat offertes opgevraagd laatst haha!

Hier nog een foto van de voortuin die we 2 jaar terug hebben laten doen (Grind wel zelf gedaan)
Afbeelding

En nog wat oude tuin foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Inclusief oude lelijke heg en nog lelijkere poort :')

Vandaag de bandjes gehaald zodat de stratenmakers zaterdag direct aan de gang kunnen. Morgen geen tijd om ze te halen en zaterdag ben ik er zelf niet in de ochtend, dan ben ik eerst op stal. Dus hopelijk als ik dan terug kom zijn ze al een heel eind!!

Maar voor nu, 12 bandjes in de auto gehad en nu in de tuin :))
Afbeelding
Die moeten goed bewaakt worden natuurlijk :Y)

En een buiten bonsai gekocht voor op de tafel, die past mooi bij de vijver :D

Afbeelding

En ook gras uitgezocht, of nouja, langs gereden en gevraagd wat de prijzen zijn en wanneer t dan kan komen. Als we zaterdag de hoeveelheid meters weten kunnen we bellen en dan hebben we dat dinsdag! Kunnen we zaterdag einde vd dag of maandag het grind halen en dan is het dinsdag gewoon helemaal af *\o/*

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:47

Dank je wel voor de tip van budgetbestraing, ik heb op de site van 123sierbestrating ook al aantrekkelijke prijzen gezien. Ik woon in een huurhuis, en ik zit te denken om te kiezen voor de terrastegel+ Die is ook iets goedkoper dan de 60plus soft comfort. Maar rond die tijd zal ik beide sites nog eens goed in de gaten houden.

Ben benieuwd hoe of het gaat worden hoor, het gaat voor jullie nu al opschieten.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:08

Wat een verschil!
Mooi hoor.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:10

Voortuin vind ik persoonlijk jammer dat zoals wij het noemen geasfalteerd is.
Het belangrijkste is dat jullie er blij mee zijn

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 21:13

Er ligt nog genoeg grind. We hebben in de wijk parkeer problemen. Komt uit de tijd dat er misschien 1 auto per gezin was en dat was al veel.

Wij hebben dit huis gekocht, wetende dat we eigen oprit konden creëren en zo onze auto's altijd kwijt kunnen.
Vandaar zoveel stenen. 2 parkeerplaatsen voor de deur, altijd beschikbaar :)

Ik ben ook zo benieuwd hoe t wordt!
Kan niet wachten tot zaterdag!!