Hulp bij nieuwe telefoon, goedkoper model

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Hulp bij nieuwe telefoon, goedkoper model

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 11:00

Na een paar dagen googlen, reviews lezen enzovoorts ben ik er nog niet uit.
Ik heb nu een samsung A5, geloof ik. Eigenlijk een heerlijke telefoon en als ik hem niet had laten stuiteren zou het nog beter zijn. :') Gaat lang mee qua batterij, doet alles wat ik en waar ik vroeger met duurdere modellen vaak problemen kreeg na een jaar, zoals vastlopen oid, is deze nu 2 jaar oud en geeft alleen heel af en toe een trillsignaal zonder dat er een melding is.

Nu wil ik overstappen en ben ik alvast aan het rondkijken. Ik zit nu bij KPN maar vind het te duur worden, ik heb al jaren hetzelfde abbonement en verleng telkens, maar de aanbiedingen zijn nu niet aantrekkelijk. Voor hetzelfde geld kan ik naar vodafone, waarbij ik korting op Ziggo krijg. Maar ik wil geen dure telefoon, waarbij ik een hoop per maand moet betalen. Een nieuw model in dezelfde serie zou kunnen, maar het enige wat ik op de A5 aan te merken heb is de camera. Ik vind dat die geen goede foto's maakt, maar ik weet niet helemaal hoe de opvolgers het doen. Als ik rondkijk staan er tig modellen van de A serie, een A70/A80, maar ook A8?

Hebben jullie ervaringen met meer budgetvriendelijke telefoons, die wel een goede camera hebben? Het mag ook van een ander merk zijn, trouwens. ;) Een losse camera kopen wil ik niet, ik heb al een spiegelreflex liggen, het gaat juist om leuke foto's als ik niet alles mee wil slepen.

Kmbrly

Re: Hulp bij nieuwe telefoon, goedkoper model

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:13

A8 was ik ook wel te vrede van !

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:40

Ik zit momenteel in ongeveer dezelfde categorie te zoeken als jij. Mijn vader heeft de A40 en is daar zeer te spreken over. Toestel bevalt goed en de prijs is ook heel aantrekkelijk. Als ik de recensies op internet mag geloven zijn er weinig problemen mee. Staat omschreven als het beste toestel uit de lagere prijsklasse.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:42

Ik had altijd een sony vanwege de goede camera maar deze werden me ook te duur. Zit bij T-Mobile en werd in de shop gewezen op de Oppo telefoons. Kende ze totaal niet maar wilde het wel eens proberen. Heb hem nu een aantal maanden en ben er super tevreden over

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:47

Mijn schoonmoeder heeft sinds het weekend een Samsung A10. Wij waren allemaal (zij, mijn vriend en ik) verbaasd over de kwaliteit van de telefoon, wat een pracht ding! :)

Zij heeft overigens een J5 laten stuiteren, had ze ook beter niet kunnen doen :Y)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:49

Ik heb de A50 en ben er heel blij mee en al helemaal voor het geld wat ik er voor betaald heb (144,- euro bij een - goedkoop - abo).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:54

Ik heb zelf een j5 waar ik heel blij mee ben. Die was nog geen 200 euro. Laatst zelf een nieuw scherm erop gezet dus hij is nu weer als nieuw

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:03

Ik heb sinds een week een a70! Ben ik erg over te spreken :j

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:58

Ik ben ook naar zoiets op zoek. Ik ben zelf echt een Huawei fan. Heb nu mijn tweede Huawei (alleen heb ik die van de week in het toilet laten vallen haha). Dus op zoek naar een nieuwe.
Ik zat te kijken naar de Samsung Galaxy A40, A50 en huawei p30 lite.

Ik heb Sim only en zou nooit anders meer willen. Lekker goedkoop en je zit niet vast aan een telefoon.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:07

Huawei zou ik nu afraden omdat het nog erg onduidelijk is wat er gebeurt rond het hele licentiegedoe.

Mijn man heeft een paar weken geleden de Samsung A20 gekocht en die bevalt erg goed, snel en maakt prima foto's.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:37

Ik heb sinds kort een Samsung A20e en dat is een superfijne telefoon tot nu toe :j

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:50

zonnebloem18 schreef:
Huawei zou ik nu afraden omdat het nog erg onduidelijk is wat er gebeurt rond het hele licentiegedoe.

Mijn man heeft een paar weken geleden de Samsung A20 gekocht en die bevalt erg goed, snel en maakt prima foto's.

Dat van Huawei is alleen het geval bij nieuwe telefoons toch? Niet bij telefoons die al op de markt zijn. Of heb ik iets gemist.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:58

Kimm4 schreef:
zonnebloem18 schreef:

Dat van Huawei is alleen het geval bij nieuwe telefoons toch? Niet bij telefoons die al op de markt zijn. Of heb ik iets gemist.

Klopt, ik schrijf nu vanaf een mate 20 lite... Topding... Wilde ik dus aanraden :o

In februari gekocht.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 18:07

Ik had begrepen dat ze niet met zekerheid kunnen zeggen of het gevolgen heeft voor telefoons die al verkocht zijn?

Ik ga de modellen eens bekijken, ben wel benieuwd of de camera ook echt beter is dan die van de A5.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:11

Ik heb nog niet veel camera's gezien van goedkopere modellen samsung die kunnen tippen aan een Huawei camera... De nieuwste Galaxy heeft geloof ik wel een betere camera naar hetzelfde idee als de Huawei camera.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:38

Nokia, jaja ze maken nu Android telefoons.
Ik heb de Nokia 5. Dat is een heel stevig toestel, met een lange batterijduur en dat ook mooie foto's maakt (vind ik). Er is is een hele reeks van de Nokia 1 tot en met de Nokia 9 (oplopend in prijs uiteraard).

Groot voordeel: altijd de onmiddellijk laatste Android versie en (nog veel belangrijker) niet zo'n hele serie merkgebonden rampen applicaties waar je niet om gevraagd hebt.

Er zitten ook heel wat Dual SIM modellen bij.

Afbeelding

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:37

hoii beetje late reactie.. ik ben benieuwd waar je op uitgekomen bent? Twijfel nl ook over de A50 ;)

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:43

Wat is het budget? Mijn vriend heeft bijvoorbeeld een Xiaomi Mi 9T gekocht voor €380, en dat is echt een monster! Hij is veel beter dan mijn OnePlus 6T van 200 euro meer, goed scherm, goede camera, heel snel, prachtige achterkant en die selfiecam is super. Je hebt geen 'notch' meer in je scherm omdat de selfiecam ingebouwd zit en er uitschuift als je hem aanzet.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:55

Mijn man heeft sindskort een Samsung A40.
Prima toestel en maakt echt hele mooie foto’s.
Ik ben daar jaloers op :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:56

Rivjenn schreef:
Mijn man heeft sindskort een Samsung A40.
Prima toestel en maakt echt hele mooie foto’s.
Ik ben daar jaloers op :P

Dat is wel goed om te horen, ik mag nu een nieuwe kiezen maar heb de A3 wat daar de voorloper van schijnt te zijn.

Wil echt niet veel uit geven :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:04

Ik kom ook wat inspiratie opdoen. Il heb mijn Samsung s9 laten vallen. En nieuw scherm kost bijna net zoveel als een nieuwe telefoon.

Nu had ik deze meteen betaald en dit is de eerste telefoon die ik kapot heb laten vallen maar toch.

Voor nood heb ik een nieuwe batterij in mijn s7 laten zetten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:14

Ik heb de Nokia 1 meer dan een jaar geleden gekocht voor iets van 90 euro. Heb echt niks voor een telefoon over en ook sim only van 10 euro.

Ik wilde ook niet een te groot toestel en dan valt erg veel af. Had daarvoor jaren een samsung s4 mini.

Nokia is oke, maar scherm reageert langzaam/slecht en camera is alleen leuk voor buiten foto's en niet inzoomen. Verder gewoon niet echt een goede camera. Ook kan ik niet alle app's erop laten werken.

Mijn man heeft de Nokia 2 voor iets van 125 euro/ Is echt wel iets beter dan wat ik heb. De nummers gaan niet op volgorde van beter zover wij hebben vergeleken.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:19

Ik heb sinds een paar maanden een samsung A40.
Fijne telefoon.
Ik zat nog te twijfelen over de huawei P smart, maar toen was er net gedoe met huawei en google, dus durfde ik het niet aan.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:55

Ik heb sinds een week de Samsung A8. Fijne telefoon. Ik verleng altijd via bel simpel. Die hebben betere aanbiedingen dan Vodafone. Ik betaal 11 euro extra per maand voor het toestel.