Betrouwbaarheid van een site

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Betrouwbaarheid van een site

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 08:28

Ik kom iedere keer deze site tegen https://www.eurala.com/nl/Jurken-c199/ er staan zo op het oog leuke dingen op.Maar hoe weet je nu dat zoiets betrouwbaar is?Ik kan niet zo gauw een adres vinden...
Ik ben nog ouderwets en ga dingen meestal zelf afhalen, maar volgens mij is dit geen nl of belgische winkel.

Anoniem

Re: Betrouwbaarheid van een site

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:30

En als je op Google nu eens het volgende intikt: eurala reviews

Dan krijg je al heel wat antwoorden.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:31

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:33

Als je niet kunt vinden wat het adres en telefoonnummer is, valt een webwinkel per definitie af voor mij.

Edit: even gekeken, ik vond vrij makkelijk wel adres en telnr.
Adres: RM 701TUNG HIP COMM BLDG244-248DES VOEUX RD CENTRAL HONG KONG
Telefoon: 852 81915515
Email: service@eurala.com

Hong Kong.... Ook dan haak ik direct af :j
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 07-07-19 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:33

Ik weet niet hoe je dat kan zien. Zelf zou ik daar niet bestellen vanwege die timer die aftelt voor aanbiedingen. Dat ziet er goedkoop/niet professioneel uit. En er staat: verzenden naar Netherlands. Dat lijkt mij ook niet goed vertaald en geen Nederlandse/Belgische site. Maar ik heb er geen verstand van hoor :-)

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:36

Na de reviews te lezen had ik een vermoeden dat het van AliExpress komt (lange levertijden, niet retour kunnen sturen enz). Dit is een zgn dropshipper. Als je rechtstreeks via Alie besteld ben je veel goedkoper uit .
€ 5,64 20% Off | 2019 Womens Maxi Boho Bloemen Zomer Strand Lange Slit Print Korte Mouwen Avond Party Zon Jurk
https://s.click.aliexpress.com/e/bEqO6Anm

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:36

Ken de site niet, maar het lijkt me wel betrouwbaar.
Ziet er mooi uit, goed Nederlands, info over het bedrijf, staan contactgegevens bij.
Ik denk dat je er prima wat kan bestellen en dat het wel aankomt.
Komt wel allemaal uit Hongkong dus de kwaliteit en duurzaamheid kan je niks van verwachten voor die prijzen.
Zal wel aliexpress achtig zijn. Daar zou ik zelf nooit wat bestellen.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 07-07-19 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:38

Dorien66 schreef:
Als je niet kunt vinden wat het adres en telefoonnummer is, valt een webwinkel per definitie af voor mij.

Die staan er gewoon bij. Adres en tel nr is in Hongkong. Dus gewoon soort aliexpress.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:40

verootjoo schreef:
Dorien66 schreef:

Die staan er gewoon bij. Adres en tel nr is in Hongkong. Dus gewoon soort aliexpress.

Ik baseerde me op de openingspost van ts, toen ik zelf even keek, vond ik het inderdaad heel snel. Ik heb mijn reactie net aangepast :D

daarisdekaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:44

Te zien aan de reviews is het heel verdeeld. Ik zie in de voorwaarden dat het onderdeel is van Piu Fashion LImited uit Hong Kong. Doorgaans zijn dit soort goedkope kleding uit China die ook via amazon en aliexpress verkocht worden het geld en verscheping echt niet waard (in mijn ervaring).

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 09:03

daarisdekaas schreef:
Te zien aan de reviews is het heel verdeeld. Ik zie in de voorwaarden dat het onderdeel is van Piu Fashion LImited uit Hong Kong. Doorgaans zijn dit soort goedkope kleding uit China die ook via amazon en aliexpress verkocht worden het geld en verscheping echt niet waard (in mijn ervaring).

En dan hebben we het nog niet over de arbeidsomstandigheden van de makers. Voor mij reden genoeg om niet via dit soort sites/winkels te kopen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 09:05

Dorien66 schreef:
daarisdekaas schreef:

En dan hebben we het nog niet over de arbeidsomstandigheden van de makers. Voor mij reden genoeg om niet via dit soort sites/winkels te kopen.

En duurzaamheid...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 09:09

Dorien66 schreef:

Edit: even gekeken, ik vond vrij makkelijk wel adres en telnr.
Adres: RM 701TUNG HIP COMM BLDG244-248DES VOEUX RD CENTRAL HONG KONG
Telefoon: 852 81915515
Email: service@eurala.com

Hong Kong.... Ook dan haak ik direct af :j

Oke dat is voor mij ook niks..

Zoeken op google review is ook een goede,had ik niet aan gedacht.Hoewel de ene zegt de maten kloppen precies en de andere zegt ze kloppen voor geen meter,dus daar ben je dan ook niet zoveel mee :') .

Maar de site ziet er leuk uit,ik ga de gok toch niet wagen.

Jes

Re: Betrouwbaarheid van een site

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:53

Voor mij is een eerste voorwaarde dat ik met PayPal kan betalen, via PayPal al twee keer mijn geld terug gekregen omdat de verkoper niets verstuurde