Op de kavel mag maximaal 25% bebouwd worden.
Ik heb een (heel simpel) kaartje gemaakt met hoe de kavel er waarschijnlijk uit gaat zien. Ik kan nog een beetje schuiven met het huis en de parkeerplaatsen.

Het huis is 56 m2, inclusief veranda en trap. De parkeerplaatsen zijn verplicht en 25 m2. Dan heb ik nog 19 m2 over als ik nog iets wil bouwen/bestraten. En er komt een weg over de onderste 3 meter van mijn kavel (60 m2). Dus dan blijft er nog 240 m2 over. (259 m2 als ik niets erbij doe) Er mag niet gebouwd worden binnen 3 meter van de erfgrens.
Hier staat wat onder bouwen en wat onder overig valt:

Nu wil ik de 75% die ik niet mag bebouwen graag zo leuk mogelijk inrichten voor mijn hond. Tips voor een omheining zijn ook welkom, het moet zo open en natuurlijk mogelijk zijn. Ik zit te denken aan bijvoorbeeld houten paaltjes met geplastificeerd gaas.
Ook wil ik graag een hondentoilet, als iemand daar tips of aanraders voor heeft. Ik wandel elke dag met mijn hond, maar dan kan ze als we thuis zijn haar behoeftes op het hondentoilet doen. En ze hoeft niet verplicht de hele dag in de tuin, ze is normaal altijd binnen, want ik heb nu geen tuin.
Maar ik zit te denken aan dingen die je ook hebt bij een hondenspeeltuin oid, zodat ze zich in haar eentje of samen met mij daar kan vermaken. Mijn budget voor het huis en de kavel is alleen niet zo groot en ik weet niet hoeveel er daarvan overblijft. Dus hoe goedkoper, hoe beter.
Mijn hond is trouwens 7 jaar oud en ongeveer 40 cm hoog.
En ik heb veel last van mijn handen, waardoor ik arbeidsongeschikt ben en moeilijk een tuin kan onderhouden. Dus als iemand ideeën heeft voor natuurlijk ondergronden die weinig onderhoud nodig hebben. Of misschien kan ik iets regelen waardoor het gras een keer in de zoveel tijd gemaaid wordt.
Ik waardeer het als jullie met mij mee willen denken.
) zou ik er in ieder geval in maken.
dit lijstje beperkt je wel flink in wat je kan en mag met je grond. Zit je ergens buitenaf? Dan kan ik me er iéts bij voorstellen, maar ergens in een woonwijk vind ik het raar, dan zouden een heleboel mensen "illegaal" bezig zijn door hun hele tuin te bestraten.

Suggesties voor niet-natuurlijke materialen mag trouwens ook. Ik kan misschien ook een speeltoestel voor kinderen neerzetten voor mijn hond oid.
super leuke dingen voor de hond!
en hij staat op het zachtste standje. Ze komen zelfs zonder band niet voorbij de 'piepjes' zone.