Poetsvrouw/schoonmaakster vinden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Poetsvrouw/schoonmaakster vinden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 10:00

Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar iemand die ons huisje wil poetsen, uiteraard tegen betaling. Nu willen wij het liefst geen advertentie op facebook etc. plaatsen, wij kennen niet zoveel mensen hier. Nu ben ik dus op zoek naar iemand die dan gewoon 'wit' bij ons komt poetsen. Ik kwam o.a. uit bij https://www.ikzoekeenwittewerkster.nl/ en ik vroeg mij af of mensen daar ervaringen mee hebben. Of wie weet er een ander bedrijf/bureau in omgeving Noord-Limburg? Ik heb wel al wat gegoogled maar het fijnste vind ik toch altijd uit de eerste hand ervaringen.

Wij willen iemand voor een uurtje of vier laten komen. Het gaat om 121 m2, maar wij hebben wel een hond en drie poezen dus stofzuigen en dweilen is best wel wat werk. Het gaat dan om de bovenverdieping poetsen, stofzuigen, dweilen, en boven ook. Een badkamer met toilet, een los toilet en de keuken. Mocht er tijd over zijn dan zou er bijvoorbeeld iets als ramen lappen etc. bij kunnen komen.

Denken jullie dat 4 uur genoeg is of zou dat meer moeten zijn?

turtlelito

Re: Poetsvrouw/schoonmaakster vinden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:20

Ik ken het probleem :) . Wij zijn net verhuisd en ik heb er een zoektocht via Facebook (lokale groep) opzitten. Heel snel reacties, meerdere mensen gesproken. Eerste ronde: dame gaf na een paar maanden aan (na vaak afzeggen) dat het werk toch te veel werd in combinatie met haar andere baan. Tweede ronde: werkster gaf voor het beginnen al aan dat het toch niet ging lukken (terwijl ze in het gesprek echt heel enthousiast was 8)7 ). Toen heb ik ook 'ikzoekeenwittewerkster' ingeschakeld. Niet voor het 'witte' aspect trouwens, via de regeling dienstverlening aan huis is een werkster die je voor minder dan 4 dagen inschakelt in principe al 'wit' (voor de werkgever in ieder geval).

Via 'ikzoekeenwittewerkster' heel snel een contact gekregen. Stond er een beetje wantrouwend tegenover, was nl een 17-jarige (en ik woon in het buitengebied, heel moeilijk met ov-bereikbaar). Bij het kennismakingsgesprek (waar ze naartoe kwam met haar moeder :D ), bleek dat de dame in kwestie 1: eigenlijk helemaal geen tijd had overdag (en ik had de gewenste tijden/dagen doorgegeven) en 2: totaal geen ervaring had met schoonmaken.Na vijf minuten stond ze weer buiten. Ik heb contact opgenomen met 'ikzoekeenwittewerkster' en aangegeven niet blij te zijn met het aangeboden contact (vanwege schijnbaar slechte selectie vanuit hen). Hierna een nieuw contact gekregen, deze dame is op dit moment bij me aan het werk. Vooralsnog naar volle tevredenheid :j .

Over de vier uur: met vier huisdieren en 1 x in de week schoonmaak is dat net genoeg denk ik. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe handig het huis is ingedeeld (veel obstakels, decoratiemateriaal etc). Je kan altijd met vier uur beginnen en uitbreiden als het niet genoeg lijkt te zijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 12:07

Oke, fijn om zo'n eerlijke ervaring te horen!

Ja, ik stofzuig dan zelf nog 1 a 2 keer extra, het gaat mij vooral om het poetswerk en het dweilen. Maar uitbreiden kan idd altijd nog.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:22

Amandavd schreef:
Hallo allemaal,

Ik kwam o.a. uit bij https://www.ikzoekeenwittewerkster.nl/

ik zat hierop rond te turen na aanleiding van dit topic maar ik vind het persoonlijk een aparte werkwijze die ze erop nahouden. Zoals ik het op de website lees word jij dan werkgever voor de werker. Wat ook betekent dat je bij ziekte moet uitbetalen. Ik denk dat je daarmee toch best wel in de kont gebeten kan worden.

Ook doe ze indien je garantie wil op een goede hulp door verwijzen naar een andere website(https://www.tophulp.nl/)

persoonlijk heb ik mijn bedenkingen bij deze website

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:50

Speedfiets: als je er van uit gaat dat de werkster belastingaangifte doet, val je als werkgever onder de regeling 'dienstverlening aan huis'. Dit houdt in dat je inderdaad door zou moeten betalen bij ziekte (en verplicht bent vakantiegeld te betalen). In de praktijk zal dat niet echt gehandhaaft worden.

Ook als jouw 'zwarte' werkster kwaad wil en kan aantonen dat ze al een tijd voor je werkzaam is kan ze dat eisen (al zal dat nog minder snel voorkomen). Er is nu eenmaal gewoon sprake van een arbeidsrelatie (weliswaar particulier en voor beperkte tijd per week).

Je moet 'ikzoekeenwittewerkster' denk ik vooral zien als een methode om toegang te krijgen tot hun bestand (niet zo goed geselecteerde) hulpen. Dit zijn dus wel hulpen die 'wit' willen werken en daarmee selecteer je dus in principe al. Het spaart je de moeite van een advertentie op een willekeurige website plaatsen (en al het ongemak wat daar mee gepaard gaat).

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 18:05

Alternatieven hoor ik ook graag, ik kan ze alleen niet zo goed vinden in onze omgeving of ik moet zelf adverteren.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:11

Hulpstudent? Zit je dus wel sowieso met een student.

Hebben mijn ouders een tijd gedaan, een aantal betrouwbare gehad maar ook een die zich vaak ziek meldde. Verder heb je met studenten wel snel dat ze na een tijd stoppen. Ik heb op een gegeven moment zelf maar het schoonhouden bij mijn ouders gedaan tot ik ging verhuizen (betaald :+ )

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 11:17

Esirene schreef:
Hulpstudent? Zit je dus wel sowieso met een student.

Hebben mijn ouders een tijd gedaan, een aantal betrouwbare gehad maar ook een die zich vaak ziek meldde. Verder heb je met studenten wel snel dat ze na een tijd stoppen. Ik heb op een gegeven moment zelf maar het schoonhouden bij mijn ouders gedaan tot ik ging verhuizen (betaald :+ )

Dat is ook nog een optie idd. Ik moet zeggen dat het zoeken mij zo tegenvalt, ik kan ook moeilijk bureau's vinden die particulier komen poetsen in onze omgeving.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:26

Ik heb mijn schoonmaakster via de volgende site gevonden:

https://www.werksters.nl

Misschien ook een mogelijkheid voor jou?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 11:27

Petpa schreef:

Dankjewel! Bevalt het jou?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:59

Amandavd schreef:
Petpa schreef:

Dankjewel! Bevalt het jou?

Ja. Mij bevalt het 100%.

Ik heb op die manier een prima werkster gevonden die 2 straten bij mij vandaan woont.

Daarnaast waren er nog meer goede potentiele kandidaten.

Mijn werkster is momenteel zwanger. Ze werkt tm november als alles goed verloopt en ze wil na de bevalling weer terugkomen.

Haar vervangster ga ik via dezelfde site zoeken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:04

Maar bijv bij werksters.nl staat geen loon bij. Moet je dat met hunzelf afspreken?
Werken zij wit of zwart?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:11

Wij hebben huishoudelijke hulp via een schoonmaakbedrijf. Je betaalt dan wel wat meer dan wanneer je het via-via-zwart doet, maar daar staat ook wel wat tegenover. 'k Heb even gekeken of ze ook in jouw regio actief zijn maar dat is niet het geval. Maar er zijn vast wel schoonmaakbedrijven te vinden, als je daar voor zou kiezen.
Als je niet weet wie er actief zijn in jouw regio dan zou je ook eens naar de gemeente kunnen bellen. Bij de WMO hakken ze dagelijks met dit bijltje en werken ze samen met meerdere aanbieders. Als je daar de namen van kunt krijgen, dan kun je gaan shoppen.

Of 4 uur per week genoeg is weet ik niet. Ligt vooral ook aan wat je zelf nog doet en hoe hoog je de lat hebt ligt. En natuurlijk ook van de uitgangssituatie. Als iemand kan beginnen met een schoon huis dan is het alleen een kwestie van onderhouden. Is er een grote achterstand, dan wordt het meteen een stuk lastiger. Wij hadden vanwege gezondheidsgedoe ook wat achterstand en zijn begonnen met een paar keer extra uren hulp zodat er een goed beginpunt zou ontstaan. Dat zou je ook nog kunnen overwegen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:14

Billy schreef:
Maar bijv bij werksters.nl staat geen loon bij. Moet je dat met hunzelf afspreken?
Werken zij wit of zwart?

Salaris moet je met de werkster afspreken.
Ook moet je zelf afspreken of je zwart of wit betaalt.

Ik heb toen met meerdere werksters online en / of telefonisch contact gehad en vond de wijze van deze onderwerpen bespreken prima verlopen.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:20

Ik had gewoon een briefje bij de lokale Spar en het aangegeven bij de cassiere. Die kennen ongeveer iedereen uit de buurt...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:23

Ik had 2 uur voor de helft van de ruimte en wij hebben 4 konijnen los lopen dus de rommel is denk ik vergelijkbaar. Wat ik wel deed is alvast alle spullen klaar zetten voor ze kwam en alles van de grond zoals bad en wc mat. Dan kon ze meteen aan de slag

Voor het zoeken kan ik geen tips geven wij hebben namelijk een advertentie op fb gezet

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:39

Ik werk via ikzoekeenwittewerkster.nl en tot nu toe bevalt het mij prima. Volgens mij zit het vakantiegeld bij het loon in.

Ik zie ook wel eens oproepjes op facebook voorbij komen, op bijvoorbeeld een weggeefhoek oid, misschien is dat nog een optie?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:52

Wij hebben sinds 2 maanden iemand via huiscleaning.nl. Erg tevreden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:58

Ik heb voor huiscleaning schoongemaakt en dat beviel goed. Je hebt 1 maand uitwerktermijn. Alleen er was in mijn omgeving wat weinig hulp beschikbaar (voordelig voor mij).