Strapless bh gezocht voor de grotere maten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Strapless bh gezocht voor de grotere maten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 23:28

Hoi!

Ik heb een onwijs leuk jurkje, alleen het nadeel is dat de bandjes zo dun zijn, dat ik hier geen normale BH onder aan kan. Dat staat gewoon niet :+

Afbeelding

Ik ben dus hard op zoek naar een strapless BH. Nu heb ik een mooie maat E/F en dit maakt het een behoorlijke uitdaging. Ik begin er normaal al niet aan omdat alles afzakt.. Het blijft gewoon niet stevig zitten, de boel hangt meteen naar beneden en stukje bij beetje zakt die BH dan af..

Dus zijn er bokkers met goede tips? Ik lees overal gemixte reviews, maar zodra het afzakken voorbij komt sla ik over want ik wil niet de hele dag lopen hijsen. :+

Ik zoek dus;
- BH in grotere maten
- Strapless
- Uiteraard een die fijn zit
- BH die niet afzakt
- stevig is

De witte stof van het jurkje schijnt gelukkig niet door, maar het liefst zoek ik wel een BH in het wit of huidskleur.
Het bovenste stuk is helemaal dicht.

Wie o wie heeft de gouden tip? :D

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:34

zonnebloem18

Re: Strapless bh gezocht voor de grotere maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 00:05

Eerlijk, ik zou er niet aan beginnen. Ik heb nog geen enkele strapless bh gehad die bleef zitten.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 00:18

Is een witte bh met een sierlijk bandje geen optie? Ik heb zelf ook een grote maat en moet echt niet denken aan strapless..

Delias

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 00:19

Ik heb er twee, een witte en zwarte uit de basis collectie van Hunkemöller.
Ik draag normaal 75F maar deze zijn 75G en zitten goed! Zakken niet af en er zitten ook bandjes bij. Zo uit mijn hoofd 24,99 dus geen mega uitgave.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 01:06

De jurk is niet stevig genoeg voor zonder bh?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 02:35

Ik heb er 1 van de Primark! Doet niet onder voor m'n andere dure BH's.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 03:08

Even heel offtopic, mag ik vragen waar je die jurk hebt gekocht?
En ontopic ga ik dit even volgen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 05:54

Freya! Wel de omvang klein genoeg nemen anders blijf je gegarandeerd heisen, maar die bh bleef zitten als huis

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 06:28

Hebben ze bij Hunkemöller niet meer van die plastic bandjes? Die zijn gewoon doorzichtig, misschien is dat een optie.
Leuke jurk!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 06:35

Ik wilde dat ook net zeggen. Hunkemöller heeft idd plastic doorzichtige bandjes dus als je een bh hebt waar je de bandjes vanaf kunt halen kun je die er zo aan maken. Ik draag ze altijd onder hemdjes met spaghettibandjes.
https://www.hunkemoller.nl/transparante ... 12794.html

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 07:27

Ik zou of zonder bh doen of met die transparante bandjes zoals hierboven staat.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 07:46

Mijn ervaring met dezelfde cupmaat is dat je moet zorgen dat je een goede omvang hebt. De bh moet in het begin net aan op het eerste standje dicht kunnen. In de loop van de tijd komt er meer rek en kan je de BH strakker maken.

Als je moet hijsen is je omvang gewoon te ruim.

Advies ga naar een goede lingeriezaak en vraag daar naar een strapless bh. Geheid dat ze je kunnen helpen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:08

Ik heb F/H en ben bij de Hunkemöller geslaagd. Kan daar normaal geeneens BHs van aan maar dit is echt een topding. Er zit plastic/rubber rondom je bh band waardoor hij als het ware blijft hangen. Ze worden bij mij wel ietsje geplet maar er blijft nog voldoende over :+ krijg er aan de voorkant dus wel wat meer decolleté door.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:14

Als het kan zou ik voor plastieke bandjes opteren zoals hiervoor vermeld.
Als dit mijn jurk zou zijn, zou ik gewoon mijn witte BH aandoen. Ik kan de bandjes van mijn BH namelijk niet vervangen maar de bandjes zijn wel erg mooi.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:24

Wonderbra! droeg ik na mijn zwangerschap (cup G) omdat ik de druk van bandjes op mijn schouders onprettig vond. Bleef echt fantastisch zitten, hele ruime maatvoering en helemaal niet duur (€40-€50)
oa bij zalando te vinden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:26

Ga naar een GOEDE lingeriezaak (dus geen livera of hunkemoller) en laat je adviseren. Een strapless moet inderdaad goed strak zitten.
Ik draag 70E en die van mij blijft perfect zitten (heb geloof ik een triumph, kan ik vanmiddag wel ff nakijken)

Van die doorzichtige bandjes vind ik echt geen porum, dat zie je nog beter dan gewoon huidkleurige bandjes :=
Laatst bijgewerkt door Liselot op 04-07-19 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:27

Persoonlijk zou ik lekker aan een plak bh beginnen, maar dat is uit eigen ervaring. Ik heb een grote cup en de effecten van de zwaartekracht zijn wel zichtbaar, zegmaar :+ Met een gewone strapless bh is dat never nooit te redden ook niet met een cup kleiner of een omvang waarin ik nauwelijks normaal kan ademen. De dames hangen er maar een beetje bij en zeker onder van die mooie feestelijke jurken, of bij een speciale gelegenheid vind ik dat er zo onverzorgd en oncharmant uitzien. Een goede plak bh drukt bij mij de boel stevig bij elkaar, geeft juist een mooi decolleté en zakt niet af, en absoluut geen hangtieten effect. Voor mij geen gewone strapless meer. Maar denk dat het heel erg afhankelijk is van je eigen voorkeuren en borstvorm etc. wat je uiteindelijk het mooist vind.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:29

Ik ben groot fan van de Wonderbra!
Zit mooi strak om je lijf, en door de speciale ‘handjes’ in de cup heb je een mooi push up effect waardoor je een mooi decolleté krijgt.
Ik heb een F/G cup en enigszins ruzie met de zwaartekracht, maar deze bh zit echt fantastisch _/-\o_

https://www.zalando.nl/wonderbra-strapl ... k-a11.html

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:47

Memories schreef:
Persoonlijk zou ik lekker aan een plak bh beginnen, maar dat is uit eigen ervaring. Ik heb een grote cup en de effecten van de zwaartekracht zijn wel zichtbaar, zegmaar :+ Met een gewone strapless bh is dat never nooit te redden ook niet met een cup kleiner of een omvang waarin ik nauwelijks normaal kan ademen. De dames hangen er maar een beetje bij en zeker onder van die mooie feestelijke jurken, of bij een speciale gelegenheid vind ik dat er zo onverzorgd en oncharmant uitzien. Een goede plak bh drukt bij mij de boel stevig bij elkaar, geeft juist een mooi decolleté en zakt niet af, en absoluut geen hangtieten effect. Voor mij geen gewone strapless meer. Maar denk dat het heel erg afhankelijk is van je eigen voorkeuren en borstvorm etc. wat je uiteindelijk het mooist vind.

Zo heb ik voor een fotoshoot ooit ducttape gehad als plak-BH. Borsten bij elkaar, stuk tape erover net onder de tepel, en voilà, een prachtig décolleté. _O- Is ook nog een optie. Bleef prima zitten.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:57

Sheran schreef:
Memories schreef:

Zo heb ik voor een fotoshoot ooit ducttape gehad als plak-BH. Borsten bij elkaar, stuk tape erover net onder de tepel, en voilà, een prachtig décolleté. _O- Is ook nog een optie. Bleef prima zitten.

Alleen het ducttape eraf halen is zo pijnlijk :')

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:20

Naron in breda (ook online!) kan je helpen. Daar koop ik met mijn 70G (en nu met borstvoeden 75I) een prima strapless beha die echt blijft zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:21

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:50

Ik heb 2 Primadonna Twist bh’s waar de bandjes vanaf kunnen.
Blijven prima zitten.
Strappless top er boven is meer een probleem qua afzakken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 10:12

Iedereen ontzettend bedankt voor de tips!
Ik heb nu de wonderbra en een BH van Primadonna op het lijstje staan. Ik dacht dus ook echt dat het niet mogelijk was om een passende strapless BH te vinden voor een grotere maat..

Ik heb inderdaad gekeken hoe een bh met witte bandjes onder de jurk stond, maar ik heb alleen een bh met wat grove bandjes. Ik vind dit prettig zitten omdat het geen zeer doet aan mijn schouders. De bandjes vallen dan net even op een andere plek en dat zit totaal niet mooi, en staat echt niet met zo'n schattig en sierlijk jurkje. Een beetje alsof ik mijn gympen onder dit jurkje zou aantrekken :+

Vealosz schreef:
Even heel offtopic, mag ik vragen waar je die jurk hebt gekocht?
En ontopic ga ik dit even volgen.

De jurk heb ik bij Bonprix besteld (artikel nr. 935612, als je daarop zoekt heb je hem direct)

Sheran schreef:

Ducktape had ik idd al voorbij zien komen maar zie ik niet zo zitten :+
Ik zie mezelf er al mee op vakantie gaan... :=