Nieuwe vloer voor de bovenverdieping

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GreaseMonkey

Nieuwe vloer voor de bovenverdieping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 12:25

Mijn vriend en ik zijn bezig met het verbouwen van ons huis, en zijn vloeren aan het uitzoeken. Dat is nog best een lastige klus! Over het geheel genomen hebben mijn vriend en ik erg de zelfde smaak, dus daar zit het probleem niet. Voor de badkamer, keuken en benedenverdieping hebben we al prachtige houtlook tegels uitgekozen dus dat is al in kannen en kruiken.

Maar nu de rest van de bovenverdieping... De vloer die we nu boven hebben liggen is kliklaminaat, maar omdat we katten hebben waarvan er 1 niet zo heel zindelijk is, is dat laminaat op meerdere plaatsen al volledig vernield doordat er op geplast wordt en dat soms 's avonds bij thuiskomst pas weg gehaald kan worden... Moraal van het verhaal, kliklaminaat vind ik hierdoor geen optie meer. Houten parket en stoffen tapijt logischerwijs daardoor ook niet.

Nu heeft onze bovenverdieping geen betonvloer, maar houten balken waardoor tegels bijvoorbeeld al geen optie zijn. Ik dacht zelf aan PVC-laminaat, maar daar is mijn vriend absoluut geen fan van (hij vindt het niet mooi en te slijtage-gevoelig) dus die twee vallen al af. Dan is er natuurlijk zeil, maar dat vinden we allebei altijd zo nepperig.

En tja, meer smaken zijn er volgens mij niet... Of toch wel? Misschien heeft bokt ideeën? Bestaat er kliklaminaat dat goed bestand is tegen vocht? PVC-laminaat dat niet krast? Zeil dat niet nepperig is? Of nog andere vloersoorten waar wij überhaupt nog niet aan gedacht hebben? *help*

petitparis

Re: Nieuwe vloer voor de bovenverdieping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:34

je hebt laminaat die waterbestendig is, al heb ik bij sommige fabrikanten mijn twijfels als ik de prijs zie. Maar herinner me dat tijdens onze verbouwing 15j terug, er een fabrikant was fabrikant die claimde een zeer slijtvaste en waterbestendige laminaat te hebben die gebruikt werd in winkels en waar dus op winterse dagen de smeltende sneeuw op bleef staan zonder problemen. Dat "kliksysteem" was ook inderdaad met een soort "dichtingsrubber". Kostte geloof ik ook wel bijna 3x zoveel als de "gewone" reeks van hetzelfde merk. Wij hebben het toen in onze badkamer gebruikt en ik heb geen problemen gemerkt, maar heb er maar 3j gewoond natuurlijk...
De Quickstep laminaat in mijn huidige woning (2de woonkamer op verdiep), ziet er nu na 6j minder goed uit dan die dure toen in een vochtige ruimte...

Ik dacht eigenlijk dat pvc-laminaat juist erg slijtvast was, maar dit ter zijde.
Vinyl is waarschijnlijk de makkelijkste optie, al zei de plaatser van ons steentapijt, dat dit ook een optie was voor onze bovenverdieping, die eveneens op hout is. Maar wij durven het ook niet te riskeren...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:37

Kurk :)
Ik heb op de bovenverdieping ook houten balken nog in plaats van een betonvloer.
Heb al 20 jaar een kurkvloer in de badkamer en heel tevreden over.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:40

Wij hebben op onze benedenverdieping, met houten ondervloer vinyl (zeil). Echt niet dat het nepperig eruit ziet. Door de houten ondervloer kraakt het wat, en wij krijgen steevast de vraag of we een echte houten vloer hebben liggen, mensen kijken dan ook heel verbaasd en voelen zelfs als we zeggen dat het vinyl is.
Sommige soorten vinyl zien er inderdaad heel erg nep uit, maar er zijn ook echt wel heel mooie bij.

Heb geen foto voro je helaas, maar als je eens rond gaat kijken kun je vast wel iets moois vinden.
PVC zou niet erg moeten slijten bij mijn weten.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:40

Ik heb zelf ook zo'n kat :) maar kunststof laminaat is ook prima
Hebben wij ook en dat houdt zich goed en bijt niet uit, wordt niet lelijk!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 17:35

Thanks allemaal! @Jackie82: met kunststof laminaat, bedoel je dan PVC-laminaat?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:09

PVC en zeil is Er in zo veel soorten en kwaliteiten
Van ontzettend plastic qua look tot niet van planken te onderscheiden