Wonen in een volkswijk

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

capopjekop

Wonen in een volkswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 20:08

Leven in een volksbuurt is niet bepaalt saai is mijn ervaring. Zojuist was het hommeles bij de buren en eindigde het met pepperspray en geboeid afvoeren van een van de kemphanen.

Het lijkt me wel leuk om een topic te hebben met gekke, leuke of aparte dingen die je in zo'n buurt meemaakt. Wat zijn de dingen waar je aan moet wennen/niet aan kan wennen?

Brand los :D

Amalarab

Re: Wonen in een volkswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:34

Een hoop Engelstalige namen komen voorbij in deze wijk, ze worden nogal hard over straat geschreeuwd naar desbetreffend kind :x
Jamie, Ryan(2 stuks), Rick(ie), Kevin, Stacey, Mikey enz..
Een paar zijn al voor de rechter geweest, dat hoorde ik omdat dat in de voortuinen luid aan elkaar verteld werd.
Toch kun je hier nog fijn opgroeien :=

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:40

Gratis meegenieten van een jointje hier :j
Of gratis Nederlandstalige hiphop muziek.

Ik denk dat je open minded moet blijven in zo'n buurt. Openstaan voor de diversiteit en erom kunnen lachen.

.,

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:42

Blij dat ik er weg kon, never again...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:45

Ik heb er 2.5 jaar gewoond, volkser dan volks.
Heel veel warmte en zorgzaamheid maar ook schrijnende gevallen van alleenstaande moeders met 5 kinderen en een verslaafde vriend in een 2 slaapkamer woning.
Weinig échte overlast.
Wel standaard biertje in de voortuin in de zomer en wat luidruchtiger allemaal.
Ik werd overigens volledig geaccepteerd, zelfs als carrièrevrouw van midden 20 incl 2 auto's voor de deur.
Ik ging regelmatig met de kids uit de buurt een rondje touren in de cabrio, ijsje bij de mac en everybody a good time <3
Ik hoef niet terug, maar ik denk er wel met een warm gevoel aan terug!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:45

Wat hebben Engelstalige namen te maken met dit(heb zelf ook 6 mannekes, waaronder een jawel, Ryan) voel me lichtelijk aangesproken :+

*the minute you think of giving up,think of the reason why you held on so long*
*the road isn't always easy,but the destination might be worth it*
*some days there won't be a song in your heart,try to sing anyway*

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:48

tyleysmiley schreef:
Wat hebben Engelstalige namen te maken met dit(heb zelf ook 6 mannekes, waaronder een jawel, Ryan) voel me lichtelijk aangesproken :+

Aangesproken voelen hoeft toch niet? De kans dat je delano's, ryan's en samantha's tegenkomt in een volkswijk is nou eenmaal wat groter dan in een Gooische wijk ;)
T zijn wat volksere namen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:48

Hier in mijn volksbuurt hebben alle kindertjes ook Engelstallige namen, dus het is wel een beetje kenmerkend ;)

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:50

Wekelijks de politie bellen voor verschillende buren omdat er weer moord en brand geschreeuwd wordt tussen stellen met 'ik maak je dood ', 'ga mn huis uit of ik steek je neer ', 'bel de politie, hij vermoordt me '. Altijd leuk :Y)

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:50

Amalarab schreef:
Een hoop Engelstalige namen komen voorbij in deze wijk, ze worden nogal hard over straat geschreeuwd naar desbetreffend kind :x
Jamie, Ryan(2 stuks), Rick(ie), Kevin, Stacey, Mikey enz..
Een paar zijn al voor de rechter geweest, dat hoorde ik omdat dat in de voortuinen luid aan elkaar verteld werd.
Toch kun je hier nog fijn opgroeien :=

Ja! Dat herken ik wel, niet van onze eigen buurt overigens, wel van bepaalde weken vakanties. Van dat rasechte kampvolk die dan Engelstalige namen gaat staan blèren. Of een Jaylano, Dylano, Jaylala (ofzo). :')

Hilarisch en vreselijk tegelijk.

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:51

Ik lees mee, we zijn op zoek naar een nieuw huis en die in de volkswijk hier zijn toch minder populair en dus meer kans op

Kan ik alvast kijken wat me te wachten staat :')

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:02

Kaus schreef:
Wekelijks de politie bellen voor verschillende buren omdat er weer moord en brand geschreeuwd wordt tussen stellen met 'ik maak je dood ', 'ga mn huis uit of ik steek je neer ', 'bel de politie, hij vermoordt me '. Altijd leuk :Y)

Herkenbaar.. Zelfs een meisje aangevallen zien worden in hun tuin en ook met de woorden "volgende keer dat ik je zie maak ik je dood'.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:15

Jaylinn, Dylan, Damian, Jaydon, Kayleigh, Wesley, Bryan, Bradley... Toch wel een beetje tokkienamen. Je weet ze omdat ze vooral geschreeuwd dienen te worden blijkbaar.

Dat vind ik vooral lastig aan zo'n wijk, dat je ziet hoe kinderen opgroeien, en wat ze tekort komen. Ik woon niet echt in een heel volkse buurt, maar er zitten een paar van die gezinnen bij. Van hen weet ik dus precies hoe de kinderen heten. En vanaf dat ze een jaar of 7 zijn komt het busje van de speciale school voorrijden. Dat heb jij als buur al zeker 6 jaar aan zien komen, maar je kunt niks doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:17

Hier heten ze Lynn, Hayleigh, Abbygail, Jayden... En dan heel veel arabische namen :P

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 21:20

Gisteren was onze wijk te zien in betrapt. Ze gingen langs bij een inbreker. Mn schoonzus appte me dat ze onze bocht herkende :')

Ik kom zelf uit een klein dorpje dus ik heb erg moeten wennen. De eerste keer dat er junkies in de portiek lagen vond ik wel een dingetje. Ook al 2x een arrestatieteam in de flat gehad.

Anderzijds laten de mensen je hier gewoon met rust en behandelen je netjes als je hen ook met respect benaderd.

Hier idd ook veel buitenlandse namen. En het gros van de kinderen kan hier niet spelen zonder te krijsen, gillen en met stokken slaan. Ouders zitten er bij maar vinden hun telefoon belangrijker. Kleine hummeltjes spelen rustig tot half 11 in de avond buiten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:21

Ik lees graag mee, maar wil er nog niet dood gevonden worden :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:24

Een wietkwekerij in het pand boven je terwijl de coffeeshop toch echt op loopafstand zit.
De overbuurman door 3 agenten waarvan 6 agenten totaal afgevoerd zien worden.
Keiharde muziek door de weeks na 10 uur. En ook geklus en gestofzuig na 10 uur.. En het huis is al zo gehorig...
En ik ben heel erg hard opzoek naar een andere woning...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:28

Hier ook opgegroeid in een volksbuurt en wat ben ik blij dat ik er weg ben! Een korte opsomming wat mij tegenstond :+

- moeders die naar hun buitenspelende kind schreeuwen, het liefst op zondagmorgen
- buren die het ene moment de deur bij elkaar platlopen en het andere moment het licht niet in de ogen gunnen waardoor heuse burenruzies ontstaan om dat bij voorkeur na een krat bier p.p. Proberen op te gaan lossen
- ouders met zeer weinig gevoel voor opvoeden, wat geef je kind wel/niet te eten, welke woorden kun je wel/niet zeggen als er kinderen bij zijn etc.
-mensen die nul respect hebben voor hun eigen bezittingen en daar niet zuinig mee om gaan. Maar dat dus ook niet met de bezittingen van een ander doen
- de algehele arbeidsethos

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:50

Ik heb een aantal jaren in een Utrechtse volkswijk gewoond.

Toen ik de de eerste keer bij mijn nu man toen nog vriendje bleef slapen werd ik wakker met Marianne Weber en Frans Bauer onder de repeat knop. 5 x achter elkaar de regenboog.

Oooookeeee. ...schat...heb je gedacht aan muurisolatie?
Antwoord: hebben we....neem oordoppen!

Maar het was een geweldig buurtje.

Mis het af en toe nog wel hoor.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:17

Wildgirl schreef:
Ik heb er 2.5 jaar gewoond, volkser dan volks.
Heel veel warmte en zorgzaamheid maar ook schrijnende gevallen van alleenstaande moeders met 5 kinderen en een verslaafde vriend in een 2 slaapkamer woning.
Weinig échte overlast.
Wel standaard biertje in de voortuin in de zomer en wat luidruchtiger allemaal.
Ik werd overigens volledig geaccepteerd, zelfs als carrièrevrouw van midden 20 incl 2 auto's voor de deur.
Ik ging regelmatig met de kids uit de buurt een rondje touren in de cabrio, ijsje bij de mac en everybody a good time <3
Ik hoef niet terug, maar ik denk er wel met een warm gevoel aan terug!

Dit kon mijn verhaal zijn.

Ik ga volgende week verhuizen. Maar heb er dan ook exact 2,5 jaar gewoond.

Ik vind het er erg gezellig. Maar ik woon in een heel lief blokje. Mensen zijn heel sociaal. Er is hier nooit ruzie en we helpen elkaar waar we kunnen.

Ookal ben ik wat anders dan de rest. (Niet verkeerd bedoeld) de rest leeft hier of van een uitkering, Wajong of werkt keihard voor een paar rotcenten terwijl ik een modaal inkomen heb ben ik volledig geaccepteerd.
Ik denk dat ik het nog wel ga missen dat als ik uit het werk kom op vrijdag mijn buurman vanuit zijn voor tuintje roept: buurvrouw! Biertje?

Dat zal in mijn nieuwe buurt vast niet meer zoveel gebeuren.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:22

Eens en nooit weer! Verschikkelijk.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:38

Ik woon ook in een volkswijk, vind het trouwens wel heel typisch hoe de betere mensen altijd (ver)oordelen over mensen uit een volkswijk.
Gelijk al weer woorden als "Tokkie" worden tevoorschijn gehaald, het afval van de maatschappij... Niet alleen in een topic zoals hier, als ik mijn hond nog geen straat verder uitlaat krijg ik al een "blijf bij je soortgenoten" naar me toegeworpen.

(En ik loop er niet bij als een zwerver, mijn houding is niet asociaal)

Ik woon dus ook in een wijk waar onwijs veel mensen op elkaar en naast gepropt zitten. Natuurlijk zitten er wel eens rotte appels tussen (in welke laag van de bevolking niet) maar ik kan gewoon over straat lopen op welke tijd dan ook, als je nood hebt dan is er altijd wel iemand die wil helpen.
Hier wonen ook genoeg mensen die het goed hebben, werken en meedoen in de wijk.

Als je echt maar dan ook echt goed kijkt en echt wil luisteren naar de verhalen zullen de veroordelingen ineens heel anders zijn.
Het zijn gewoon mensen, ze hebben het niet zo goed als de hogere inkomen groepen waardoor er sneller prikkels komen van irritatie, maar het zijn ook mensen die net als iedereen het beste willen doen wat in hun bereik ligt.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:39

"vroegah" heel wat jaren gewoond. Ach slechte dagen en goede dagen, inmiddels al heel wat jaren in een mooi appartement aan de buitenrand van de stad. Maar denk er niet verkeerd aan terug.
Het was nooit saai! Altijd wat te beleven.

Altijd op elkaar letten, en dan niet waar rijd de buurman de auto van, maar juist op elkaars kids letten, vreemde figuren die er niet hoorde. De achterdeur zat nooit op de haak.

Instagram - <3 -
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:48

Ik heb 5 jaar in een wat gemixt buurtje gewoond, het was al met al best gezellig, maar ik vond het niet ideaal om mijn dochter daar te laten opgroeien, veel drank en blowen. Crimineel was het er niet, maar andere dingen herken ik wel; keihard muziek draaien op een warme zomeravond, burn-out maken met auto's zodat bij ons het rookalarm af ging. Kinderen met (grote)zakken chips, geschreeuw en ja inderdaad de namen... Maar ook veel gezelligheid en saamhorigheidsgevoel. Nu verhuisd naar een uber keurige, saaie buurt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:55

Wij hebben 'last' van gluurburen, zitten met dit weer de hele dag op hun bankje voor het huis te kijken naar alles wat er op straat gebeurt.

Als wij in de tuin aan het werk zijn gaat steevast het badkamerraam op een kier open en kijkt de buurvrouw wat er allemaal gebeurt.
Als we zwaaien gaat het raam meteen weer dicht. :Y)

En hard optrekkende turbo-auto's uit het jaar 0, ontsnappende chihuahua's, onderhand elke week Jehova's aan de deur.. Genieten. :D
Ik heb er geen last van. Leven en laten leven. We hebben eigenlijk alleen contact met een buurvrouw. Vlot mens, recht voor zijn raap. Kan ik wel mee.