Wat ik met dit topic wil bereiken, is vooral om te kijken of mensen zich herkennen in de situatie en of ze tips hebben.Nou, goed, ik ben 19 jaar, ben inmiddels bijna klaar met het 2e jaar van mn studie en woon nog thuis. Echter, mijn moeder is heel betuttelend. Thuis hebben we allemaal regeltjes waar ik me aan moet houden, terwijl ik zoiets heb van daar kan ik ook mijn eigen verantwoordelijkheid in nemen. Uiteraard is het belangrijk afspraken te hebben in huis, maar afspraken worden over het algemeen samen gemaakt en dit zijn gewoon regels alsof ik nog een kind van 12 ben. Daarnaast houdt ze ook heel erg van ‘gezellig doen’. Dat houdt voor haar in: ik mag eigenlijk niet meer dan een uur alleen op mn kamer zitten, want dan ben ik ongezellig. Alle maaltijden worden samen gedaan (als dat mogelijk is), tot aan wat drinken om 4 uur ‘s middags toe. Nu ga ik volgend jaar (tijdelijk) op kamers en dit heeft ook heel wat voeten in de aarde gehad voordat ze dit goed vond. Nu wil ze dat ik, wanneer ik op kamers ben, haar elke dag ga whatsappen en verplicht alle weekenden naar huis kom.
En nu heb ik nog niet eens alles genoemd. Wie weet overdrijf ik gewoon, en het zal vast iets zijn waar (bijna) alle moeders last van hebben. Maar ik vind het vervelend, ik voel me behandeld als een klein kind en voel me totaal niet op mn gemak thuis. Mijn vader is wat makkelijker, en die snapt wat meer dat ik bijvoorbeeld de behoefte heb om wat meer op mezelf te zijn. Als ik deze dingen echter bij mijn moeder aankaart, ‘bedoelt ze het niet zo’ en ligt het met andere woorden dus aan mij. Ik word hier gewoon een beetje moe van, ik wilde mn ei even kwijt en ik hoop dus dat er wellicht bokkers zijn die wat tips oid hebben
. Maar gewoon, het kweekt misschien wat begrip meer begrip voor je moeder.