Hoe krijg ik deze vlekken uit mijn bikini?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

E4D

Hoe krijg ik deze vlekken uit mijn bikini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 16:32

Afbeelding
Hoi allemaal,

Ik had na een weekje vakantie mijn zwemkleding in een handwasje gedaan. Zelf doe ik dit zelden, laat het meestal aan moeders over maar dacht hoe moeilijk kan het zijn.
Heb de tops in aparte emmers met (hand)warm water en een beetje wasmiddel gedaan, ongeveer 1uurtje laten staan even snel uitspoelen onder de kraan en ik dacht ik ben klaar.
Toen was er nog niks aan de hand, de vlekken zaten er nog niet in.
Heb de tops in de badkuip gelegd om ze plat te laten drogen, waarschuwing: niet doen! later zaten er soort lichte kleur vlekken van het het verkleurde? water wat uit mijn tops kwam. Deze vlekken heb ik overigens wel uit mijn badkuip gekregen.
Vervolgens zie ik na een paar dagen dat mijn tops helemaal verkleurd zijn???? -:(-
Ik snap er dus echt helemaal niks van, de tops heb ik al een aantal jaar en moeders heeft ze ook eerder wel eens handwasje gegeven dus het is niet de 1e x (moeders is nu overigens op vakantie daarom zelf gedaan).
Ze hebben ook niet in de zon gelegen dus dat kan het ook niet zijn, wat heb ik nu verkeerd gedaan??? >;)

Maar nog belangerijker: HOE KRIJG IK DEZE VLEKKEN ER UIT????
De vlekken zitten er nu misschien 2dagen in, heb verder nog niks anders geprobeerd omdat ik bang ben om het erger te maken...

Wie heeft de gouden tip?

orkaan

Re: Hoe krijg ik deze vlekken uit mijn bikini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:35

volgens mij zijn ze gewoon uitgebleekt...dat zal vast niet meer te herstellen zijn. (de kleur is er immers gedeeltelijk uitgelopen).

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:20

Verkeerde wasmiddel, teveel wasmiddel, te lang laten weken... klinkt meest plausibel. Ik denk dat je het meer goed krijgt, dus je kan, denk ik nieuwe gaan shoppen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:25

Karlijnxxx schreef:
Verkeerde wasmiddel, teveel wasmiddel, te lang laten weken... klinkt meest plausibel. Ik denk dat je het meer goed krijgt, dus je kan, denk ik nieuwe gaan shoppen.

Je kunt vaak beter dit soort tops even wassen, spoelen en dan uitwringen. Daar gaan ze heus niet kapot van.. En zeker niet als je dit maar eens in de zoveel tijd doet.

Ik denk dat hier idd helaas niets meer aan te doen is.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 18:24

Klinkt allemaal niet zo positief, was er helaas al wel bang voor.
Dan vraag ik me wel af hoeveel wasmiddel ik in een emmertje moet doen om ze wel weer zweet/zand vrij te maken na een hele vakantie zonder dat ik lelijke vlekken krijg?
En hoe lang mogen ze weken? Ze hebben hooguit anderhalf uur gestaan?

Overigens heb ik dit weekend nieuwe bikini's besteld via Hennes en Maurits die is net verzonden, ook veel voor een mooi prijsje *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:27

Ze zien eruit als teveel wasmiddel / niet goed genoeg uitgespoeld helaas.. resten wasmiddel verbleken.

Heb je geen handwas stand op je wasmachine? Dan weet je zeker dat ze goed uitgespoeld zijn. Ik doe mijn bikini's overigens in een waszakje gewoon met de 30 graden was mee, gaat ook altijd prima.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:55

E4D schreef:
Klinkt allemaal niet zo positief, was er helaas al wel bang voor.
Dan vraag ik me wel af hoeveel wasmiddel ik in een emmertje moet doen om ze wel weer zweet/zand vrij te maken na een hele vakantie zonder dat ik lelijke vlekken krijg?
En hoe lang mogen ze weken? Ze hebben hooguit anderhalf uur gestaan?

Overigens heb ik dit weekend nieuwe bikini's besteld via Hennes en Maurits die is net verzonden, ook veel voor een mooi prijsje *\%/*

Leuk prijsje, maar ook van goedkope kwaliteit ben ik bang. Met zulke bikini's moet je niet echt verwachten dat ze lang meegaan. Ik zeg niet dat het niet kan, maar vaak gaat de stof op den duur heel dun worden en/of wast de kleur eruit.

Wasmiddel zorgt ervoor dat je kleding lekker gaat ruiken, op het moment dat het uit de wasmachine komt, op het moment dat je het aantrekt. Daar zijn wasmiddel formules voor gemaakt, deze trekken niet het zweet of zand uit je bikini's. Zweet, olie en zand was je eruit met (warm) water. Zeep hoef je dus maar echt een heel klein beetje voor te gebruiken en staat vaak op de verpakking hoeveel je moet mengen. Ik zou dus vooral met waszakje in de trommel op 30 graden en eventueel nog even extra uitspoelen. Anders met de hand, heel even laten weken, goed wassen door ze er een aantal keer door te halen, goed uitspoelen onder een lopende kraan en dan goed het water eruit drukken en laten drogen.

Mijn (wel betere kwaliteit dan HM) bikini's leven daarmee zelfs nog prima, zelfs na jaren gebruik en wassen in de wasmachine. Ik spoel ze wel na een zwembad (chloor) of strandbezoek (vlekken) even met de hand uit, maar doe dat nooit met zeep.

Veel plezier met je nieuwe bikini's!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:35

Ik doe ze altijd op een 30 graden wasje in de wasmachine

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:40

Volgende keer gewoon in de wasmachine, 30graden. Dan blijven de mijne altijd gewoon mooi.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 11:56

Ik zal nog even kijken of er een handwas programma is waar ik ze zonder wasmiddel in kan doen, kijken of dat helpt. En anders is het maar zo.
Voor degene die ze in de wasmachine doen: komen er dan geen lelijke deuken in de voorgevormde tops? Die van mij passen helaas net niet mooi in een beha wasbal...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:09

E4D schreef:
Ik zal nog even kijken of er een handwas programma is waar ik ze zonder wasmiddel in kan doen, kijken of dat helpt. En anders is het maar zo.
Voor degene die ze in de wasmachine doen: komen er dan geen lelijke deuken in de voorgevormde tops? Die van mij passen helaas net niet mooi in een beha wasbal...

Gewoon in een zakje?

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:26

Wellicht volgende keer een scheut azijn erbij in doen, zodat de kleur vast blijft.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:54

Badkleding moet je sowieso NOOIT wassen met wasmiddel. Alleen uitspoelen met lauwwarm water.
Is ook meteen voor het behoud van je zwemkleding. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:16

Lous schreef:
Badkleding moet je sowieso NOOIT wassen met wasmiddel. Alleen uitspoelen met lauwwarm water.
Is ook meteen voor het behoud van je zwemkleding. ;)

Hier gaat alles in de wasmachine en als ik er te laat aan denk zelfs in de droger.
Nooit problemen mee gehad.

Je krijgt juist problemen door het lang laten weken in water met wasmiddel.
Als je met de hand in een paar liter water wast heb je echt maar een paar drupjes wasmiddel nodig.
Van te voren eerst even uitspoelen met koud water om zoveel mogelijk zand/chloor/zonnebrand uit te spoelen en dan kort door het (lauwe) sopje.
Daarna gelijk goed uitspoelen met lauw water en laten drogen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:23

E4D schreef:

Nee, nooit problemen mee... heb dezelfde bikini als die onderste van jou, alleen andere kleur.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 20:27

Ik weet niet of ik nu nog mag reageren in het topic volgens de bokt regels, anders bericht verwijderen :7

Wilde even laten weten dat de oorzaak waarschijnlijk toch te veel wasmiddel is geweest. Moeders is echter weer thuis en die heeft na weken in alleen water de vlekken er weer helemaal uit gekregen dus ik ben weer blij *\%/*
Afbeelding