Klik aan klik uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Klik aan klik uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 21:57

Ons huidige huis is voor een groot deel geautomatiseerd met een Domotica netwerk, nu is dit het speelgoed van mijn ex en zelf hoef ik niet zoiets uitgebreids in mijn nieuwe woning maar ik ben wel een beetje verwend geraakt.
Ik zou dus graag een goed klik aan klik uit systeem willen voor mijn verlichting zodat ik heel lui mijn lampen vanaf de bank aan kan doen maar wat is nu een goed systeem? Het hoeft geen honderden euro's te kosten maar zo zou ik het bijvoorbeeld wel fijn vinden als ik het naast een afstandsbediening ook via mijn telefoon kan besturen voor wanneer ik niet thuis ben en zodat ik ook niet standaard die afstandsbediening op tafel hoef te hebben.

Wie oh wie kan mij vertellen wat een goed systeem is?

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:00

Wij hebben een powerplug tussen de verlichting en met een app “kasa” bedienen wij de lampjes.
Zeker tijdens een vakantie staat die ingesteld op timers zodat er savonds altijd even verlichting aan is.

Deze heb ik.

Denise_Storm

Re: Klik aan klik uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:29

Wij hebben Philips Hue... Wel een uitgave, maar het werkt wel heel fijn! Je hebt dat ook van Ikea, prijstechnisch wel wat vriendelijker :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:35

Ik heb op afstandsbediening maar niet op mijn telefoon. Gewoon heel simpel systeem met drie dingen die je tussen je stopcontact en je stekker zet. En die bedien je met de afstandsbediening. Gewoon bij de Karwei gehaald.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:36

Philips hue heb ik zelf ook, werkt heel fijn!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 23:22

Ik heb een goedkope van de Action, werkt prima. Ook op de app. :)

Edit: deze.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:19

marrlinde schreef:
Ik heb een goedkope van de Action, werkt prima. Ook op de app. :)

Edit: deze.

[ [url=m/mRPYEP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja precies, zo iets heb ik ook. Maar die kan niet via je telefoon.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:20

Philips Hue. Hartstikke handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:55

Ik volg ook even. Ik wil dat ook, maar dan wel dat ik het ook met IFTTT kan bedienen. Ikea kan dat bij mijn weten nog niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:03

Ik heb deze van het originele klikaanklikuit merk: klik
Het grote voordeel van dit systeem is dat je het enorm kan uitbreiden later.
Zo heb ik later deze afstandsbediening met timer erbij gekocht: klik
En natuurlijk het telefoon-kastje voor bediening vanuit de hele wereld: klik

Hiermee kun je ze aansluiten op ingebouwde lampen zoals een plafondlamp: klik of klik
En je kan er bv buitenschakelaars bij kopen, en dimmers..
Erg handig!
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 24-06-19 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:04

Wij hebben de originele klik-aan-klik-uit en dat bevalt echt super :j
Enorm goed uit te breiden, je kan alles op elke schakelaar koppelen (dus met 1 schakelaar wel 10 lampen in één keer aan of uit zetten) en het werkt gewoon

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:01

Ja die klikaanklikuit heb ik voor de verwarming in de badkamer. Heel handig.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:04

Denise_Storm schreef:
Wij hebben Philips Hue... Wel een uitgave, maar het werkt wel heel fijn! Je hebt dat ook van Ikea, prijstechnisch wel wat vriendelijker :D

Top systeem dat Philips Hue. Werkt stabiel, veel mogelijkheden om aan/uit schema's in te voeren, alles simpel via de app.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:44

Hue werkt tegenwoordig idd ook samen met Ikea Trådfri. Nadeel is wel dat die systemen vrij sterk gefocussed zijn op verlichting. Wel zijn daar ook schakelbare stekkerdozen op aan te sluiten, een elektrische verwarming schakelen op de badkamer moet ook wel lukken dus en Ikea is b.v. ook bezig met elektronisch bedienbare rolgordijnen via hetzelfde systeem. Werkt allemaal prima via een smartphone app.

Maar domotica/huisautomatisering kan je zo gek maken als je zelf wil. Belangrijkste vraag is wat je wil dat dit allemaal doet?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:07

Ja m'n lavalamp heeft een schakelbare stopcontact. Dat zou voor de verwarming in de badkamer ook kunnen, maar daar heb ik al die klikaanklikuit stopcontact en een afstandbediening. Heerlijk vanuit m'n bed even de verwarming aanzetten een kwartier voordat ik eruit ga. (in de winter dan he)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:07

Wij hebben dat gedaan met raspberry pi's. Super makkelijk te programmeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:20

Je hebt ook Mi-Light uit China. Spotgoedkoop (via Ali) en met zowel afstandsbediening als app op de telefoon als wandkastje te bedienen. Wij hebben er spots van.

Daarnaast hebben we ook Hue wat we nog willen aanvullen met Ikea Tradfri zodra daar de kleur GU10 van te koop zijn bij onze Ikea. Dan gaan we ook de mi-lights vervangen om alles op 1 systeem te krijgen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:00

BartVB schreef:
Hue werkt tegenwoordig idd ook samen met Ikea Trådfri. Nadeel is wel dat die systemen vrij sterk gefocussed zijn op verlichting. Wel zijn daar ook schakelbare stekkerdozen op aan te sluiten, een elektrische verwarming schakelen op de badkamer moet ook wel lukken dus en Ikea is b.v. ook bezig met elektronisch bedienbare rolgordijnen via hetzelfde systeem. Werkt allemaal prima via een smartphone app.

Maar domotica/huisautomatisering kan je zo gek maken als je zelf wil. Belangrijkste vraag is wat je wil dat dit allemaal doet?

In mijn zoektocht en inmiddels de ervaring is dat Ikea en Philips Hue samen kunnen werken, maar het niet altijd even gemakkelijk te koppelen is... Uiteindelijk hebben wij dus voor Philips Hue gekozen, omdat het systeem zelf een stuk stabieler is en beter ontwikkeld... Ook schijnt de verlichting van Philips mooier te zijn/langer mee te gaan.

@TS: ergens op Bokt zwerft mijn topic nog met de vraag philips Hue of Ikea...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 16:32

Oh wauw, wat een boel reacties al!
Het gaat in mijn geval puur om verlichting maar wellicht dat ik het ooit wil uitbreiden. Alleen voor nu hoeft het echt niet zoveel te kosten.

Philips Hue heb ik ook al naar gekeken maar dat vind ik wel heel veel geld omdat ik enkel te lui ben om van de bank te komen. :=