Parfum veranderd gedrag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Movement

Parfum veranderd gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 21:14

Ik weet niet of ik het mij verbeelde, of dat het echt zo was.... maar ik had laatst toch zo'n aparte ervaring...

Ik was in de stad aan het winkelen, het was op dat moment niet anders dan anders. Maar toen ik in de parfurmerie een geurtje ging testen, had ik Volgens mij Chanel Mademoiselle op gedaan om te testen. Toen ik klaar was in die winkel ben ik nog verder gegaan met winkelen en ik dacht echt dat het personeel mij anders behandelde in een positief opzicht. Ze waren veel vriendelijker, veel meer behulpzaam. Misschien ligt het ook wel aan de winkels, dat weet ik niet, maar ik dacht... misschien ligt het toch aan de parfum. :')

Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt? Zijn er bewezen theorieën? Ik ben zeer benieuwd!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:21

heel simpel...ik denk dat als je een heel lekker geurtje op draagt dat zeker invloed kan hebben op het humeur van mensen.
iemand die lekker ruikt word ik ook blij van :D

Laurora

Re: Parfum veranderd gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:26

Het zou heel goed kunnen dat mensen aardiger zijn als je lekker ruikt. Ik gebruik zelf nooit geurtjes (hooguit deodorant) en heb er eigenlijk nooit op gelet. Best leuk om eens mee te experimenteren
(maakt het ook nog uit wat voor parfum je op doet? Werkt mannenparfum ook voor vrouwen en andersom?)

Al ligt het er natuurlijk wel aan hoeveel je op doet.
Soms passeer iemand die veel te veel op heeft, zodat je het letterlijk in je mond proeft, daar ga ik helaas niet aardiger van doen :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:30

Veel dieren reageren op geur bij de andere sekse. {:}

Reuk is een van de vijf zintuigen. In de parfum zit dan ook sterke "opwindende " geuren als muskus en amber

In supermarkten wordt ook brood afgebakken, omdat geur van warm brood mensen aan zet tot kopen. :$

Ook wordt altijd aangeraden een appeltaart te bakken in een huis, vlak voor je kijkers krijgt bij de verkoop van je huis. :9k
Geeft mensen een vertrouwd huiselijk gevoel.

Kortom geuren doen veel voor mensen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:53

Sommige parfums bevatten feromonen, en sommige mensen reageren daar heftiger op dan andere

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:05

Oud, bewezen experiment: vrouwen die werken in cafés
en krijgen meer fooi als ze ovuleren.
(Ovulatie werd vastgesteld met een urinetest, de vrouwen wisten verder niet exact wat getest werd dmv de urine.)

Dus ja, ook de diersoort mens reageert op geuren.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:14

Eens met hierboven. Onbewust reageren mensen dierlijk op natuurlijke geuren.

Met parfums kan het 2 kanten op. Mensen kunnen je parfum waarderen.
Daar staat tegenover dat er ook veel mensen zijn die een parfum juist niet kunnen waarderen.

Of en waarom die mensen anders dan anders op jou leken ter reagen zal altijd een vraag blijven. Je kunt daar niet zomaar een conclusie aan verbinden.

Maar wel leuk dat het gebeurde, toch? :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:20

Janneke2 schreef:
Oud, bewezen experiment: vrouwen die werken in cafés
en krijgen meer fooi als ze ovuleren.
(Ovulatie werd vastgesteld met een urinetest, de vrouwen wisten verder niet exact wat getest werd dmv de urine.)

Dus ja, ook de diersoort mens reageert op geuren.

Ovuleren doet veel meer met vrouwen in gedrag :) Vrouwen zijn vaker geneigd wat lagere topjes aan te trekken oid, of lachen meer, krijgen een rodere blos op de wangen, besteden meer tijd aan hun uiterlijk. En dat onbewust! En dat kan allemaal tot meer fooi leiden!

O.t. We reageren zelf misschien ook anders op geur. Dus omdat jij jezelf lekkerder vindt ruiken, ben je misschien ook zelfverzekerder en dat heeft ook een positief effect op de ander :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:50

Daar is parfum juist voor,om mensen aan te trekken.Paarden reageren er ook op trouwens.Bij honden zegt men dat die een hekel hebben aan parfum omdat ze dan gehinderd worden in het ruiken van natuurlijke geuren waar zij hun informatie uit halen,zoals jullie weten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:53

Ik wordt verschrikkelijk misselijk van geurtjes. Dus als iemand parfum of aftershave draagt vergroot ik automatisch mijn personal space naar een aanzienlijk grotere diameter :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:58

Sizzle schreef:
Ik wordt verschrikkelijk misselijk van geurtjes. Dus als iemand parfum of aftershave draagt vergroot ik automatisch mijn personal space naar een aanzienlijk grotere diameter :+

Dus het werkt wel ,maar bij jou in negatieve zin.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:55

Sizzle schreef:
Heb ik ook. Zo'n parfumwalm om iemand heen ervaar ik als overheersend en opdringerig. Het wekt iig zeker geen extra sympathie op ofzo.
Maar ik heb ook een erg gevoelige neus. En hou veel meer van kruidige geuren dan van die zoetige bloemenluchtjes die in de meeste parfums zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:01

Parfum is heel persoonlijk en niet altijd sekse vast.
Chanel 19 is ook bij mijn vriend in gebruik terwijl ik zijn Cacharel pour Homme nog wel eens jat.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 13:55

Wat grappig om te horen dat het zeker effect kan hebben! Ik vind het zelf ook niet fijn als iemand walmt van de parfum. Het beste is om in de nek en polsen parfum te spuiten en dan zit je goed volgens mij!

Ik zit er nu eigenlijk wel aan te denken om die parfum te halen, het had niet alleen een positief effect op mij maar ook op mijn omgeving! Ik zag ook een parfum staan dat naar het strand ruikt, dat lijkt me ook wel een experimentje waard! Daar zat sea salt en wood sage in... dus ik ben benieuwd!

Dat het negatief werkt is inderdaad ook een mogelijkheid, dat is voor iedereen persoonlijk!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:17

Tja, wanneer iemand in een winkel werkt en Chanel weet te herkennen dan denkt ie misschien wel kassa!! :D grapje maar ik heb de Chanel Allure Sensuelle, ook erg lekker en wanneer ik dat draag hoor ik vaak wat ruik je lekker.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:45

Morganlefay schreef:
Parfum is heel persoonlijk en niet altijd sekse vast.
Chanel 19 is ook bij mijn vriend in gebruik terwijl ik zijn Cacharel pour Homme nog wel eens jat.

wat grappig, dat zijn mijn 2 favoriete geurtjes!

Ik heb zelf al tientallen jaren White Musk van de Body Shop, ze herkennen me eraan (blinde medewerkers hier) en ik heb nog nooit gehoord dat iemand het vies vindt ruiken.

In de lift hangt wel eens zo''n goedkope walm, daar word ik dan wel weer misselijk van.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 14:51

Ik noem goedkope geurtjes altijd wc parfum. :))

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:37

Movement schreef:
Ik noem goedkope geurtjes altijd wc parfum. :))

Wc-eend- luxe

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:42

Ik geloof dat ze een keer hebben onderzocht dat je van sinaasappelgeur ontspannnen wordt en toen gingen ze dat in Amerika in de gevangenis gebruiken. Zo bleven de gevangenen rustiger.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:11

anjali schreef:
Sizzle schreef:

Dus het werkt wel ,maar bij jou in negatieve zin.

Ja mijn neus werkt uitstekend als je dat bedoeld.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:02

Haha TS, dat is mijn lievelingsparfum!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:05

En mensen die de pil slikken maken verkeerde keuzes in hun relaties, doordat ze anders reageren op feromonen.
Zegt men, ik heb geen idee, geen relatie en al vanaf m'n 12e aan de pil. Ah, dat is het dus :D

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 11:59

Tiggs schreef:
Haha TS, dat is mijn lievelingsparfum!

Haha, is echt een fijn geurtje! Ik voel me nog te jong voor N5. :')

germie schreef:
En mensen die de pil slikken maken verkeerde keuzes in hun relaties, doordat ze anders reageren op feromonen.
Zegt men, ik heb geen idee, geen relatie en al vanaf m'n 12e aan de pil. Ah, dat is het dus :D

Echt? Gelukkig zit ik niet aan de pil haha.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:54

germie schreef:

Ja dat is wetenschappelijk onderzocht.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:34

anjali schreef:
germie schreef:

Ja dat is wetenschappelijk onderzocht.

https://www.nemokennislink.nl/publicati ... tnerkeuze/

Iets genuanceerder: vrouwen kiezen aan de pil vaker een genetisch vergelijkbare man. Dat kán een nadeel zijn omdat genetische variëteit binnen een populatie wenselijk is