Ik zie hem dit vaker doen, de eerste maal heb ik hem echter aangesproken toen hij zijn honden in mijn weide liet lopen met 3 paarden erin. Hij zag er geen probleem in
De 2 grote honden lopen aan een lange lijn van een meter of 4, hij gaat gerust 20 min in de berm staan langs het hek en laat zijn honden maar aanmodderen.
Vanmiddag waren zijn honden aan deze lange lijn aan het spelen in een bijna rijp stuk gerst van een bekende/klant van ons. Ze liepen alles plat en groeven enkele planten uit.
Weer ben ik gestopt en opnieuw op normale toon verzocht zijn honden van de akker te houden.
Meneer kijkt stug de andere kant op en weigerde antwoord te geven of zijn honden weg te halen.
Ik heb hem gevraagd of hij dat nu zelf goede manieren vond, hij haalde zijn schouders op en zei dat ik de politie maar moest bellen. Er was geen gesprek met de man te beginnen en om de eer aan mezelf te houden ben ik maar doorgereden.
Het natuurlijk niet zo dat de schade hier in de honderden euro’s loopt, maar schade is er wel degelijk.
Aan mijn weide ben ik er gewoon niet van gediend, wat als een van de paarden te dichtbij komt? Bijten deze honden?
Is het heel gek om hier melding van te doen? Ik heb geen gegevens van deze man, maar ik zie hem vaker lopen. En vooral gaat dit überhaupt zoden aan de dijk zetten, of is het verspilde moeite?
wtf