Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar als het je eerste kind is dan krijg je (als je beide werkt) een heffingskorting als je kind voor 1 juli geboren wordt, van dat bedrag kan je ook een tijdje onbetaald verlof opnemen. Het heeft beide voor- en nadelen. Yessy schreef:Volgens mij zeiden ze een paar maanden terug in het nieuws dat het geldt voor baby's die vanaf 1 juli geboren zijn. We maakten op kantoor nog grapjes over een geboortegolf in juli/augustusMaar als het je eerste kind is dan krijg je (als je beide werkt) een heffingskorting als je kind voor 1 juli geboren wordt, van dat bedrag kan je ook een tijdje onbetaald verlof opnemen. Het heeft beide voor- en nadelen.
Romeo2007 schreef:Moet zeggen dat het mij niet bekend is over die heffingskorting. Ik ga even op onderzoek uit; of heb jij een website met meer informatie?
Bedoel je de inkomensafhankelijke combinatiekorting?
Yessy schreef:Romeo2007 schreef:Moet zeggen dat het mij niet bekend is over die heffingskorting. Ik ga even op onderzoek uit; of heb jij een website met meer informatie?
Bedoel je de inkomensafhankelijke combinatiekorting?
Ja die! Die krijg je alleen als je minimaal 6 maanden een kind hebt, dus baby moet voor 1 juli geboren worden anders loop je een jaar mis
nienke555 schreef:Er staat: Wordt uw kind op of ná 1 juli 2020 geboren? Dan krijgt uw partner recht op het aanvullend geboorteverlof en de uitkering.
Dus jammer genoeg geldt het niet in jullie situatie...