Opleidingen/ cursussen in de paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

060606

Opleidingen/ cursussen in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 17:02

Ik heb in het verleden mijn opleiding paardenhouderij afgerond. Inmiddels heb ik een eigen bedrijf ergens anders in maar ik wil graag alsnog in de paarden verder komen met opleiding / cursus. Ik heb er de tijd voor, flexibel, en de kosten maken ook niet veel uit als het een goede opleiding is. Inmiddels heb ik ook bak weiland en stallen aan huis waar ik hobby matig fok en handel maar ik zou graag uiteindelijk lessen willen kunnen aanbieden. Nu doe ik af en toe jonge meiden een beetje begeleiden.

Ik train graag wedstrijd gericht, dressuur /springen. Ik hoop uiteindelijk op hoog niveau.Grondwerk vind ik ook belangrijk maar niet te zweverig. Vrijheidsdressuur lijkt mij ook leuk om (erbij) te doen. Wie o wie heeft tips van goede (erkende) opleidingen? Liefst waar je ook praktijk aan kan deelnemen met eigen paarden. In het buitenland zou eventueel ook kunnen.

Ook zou ik graag meer willen leren leren over het goed keuringsklaar maken voor keuringen. Nu doe ik dat zelf maar sommige zijn er echt heel goed in en bieden het ook aan om aantal maanden te doen voor je. Heb helaas nog niemand kunnen vinden die mij er zelf goed in kan maken om de paarden perfect voor te brengen.

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:25

Ik volg even :)

Ik weet dat ze bij aeres in Barneveld verschillende cursussen hebben. Daarnaast zijn er ook verschillende opleidingen voor bijv. grondwerk/NH en gedragstrainingen. Ik weet dat je Greetje Hakvoort hebt, 2moons en Emiel Voest. Misschien heb je daar wat aan :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:31

Ik verplaats dit topic naar school, studie en werk.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:32

https://www.gelukkigeruiteracademie.nl/ of https://www.tonduivenvoorden.nl/
Of een jaartraining bij Kelly de Geus dressuurtrainingaandehand of een trainercursus bij https://www.akasha-rijkunst.nl/opleidin ... coach-2-0/

Allemaal mensen die verder kijken dan hun neus lang zijn, paard staat voorop en ze kijken naar biomechanica van mens paard en een stuk didactiek voor de mens. toepasbaar op elk trainingsniveau.

Dingen die ik zelf erg gemist heb in m'n khns/fnrs opleidingen en aanverwante trainingen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:23

of de opleiding van equicare plus:
deels revalidatie
(...wel heel ruim, "voor wie in de mrul werd getrokken"...)
ook inrijden en
gewoon goed rijden plus grondwerk

Obelix95

Re: Opleidingen/ cursussen in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:52

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 00:22

Obelix95 schreef:

Bedankt iedereen voor reacties!

Dit ziet er wel interessant uit. Misschien zijn er mensen die mij kunnen vertellen waarom dit wel of niet te doen?

riegje

Re: Opleidingen/ cursussen in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:20

Ik ben geen fan van de heden ten daagse B. de recht, heeft veel klassieke dingen( waaronder paard is leidend) overboord gegooid om wille het grote geld. resultaat is belangrijker dan t geheel. Veel samenwerking met mensen die in mijn ogen niet paardvriendelijk trainen. (veel dingen die hij verteld over biomechanica kloppen niet(vind ik)