urgent,stekker te koop op boot engeland-ierland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

urgent,stekker te koop op boot engeland-ierland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 19:31

een urgente vraag.

weet iemand of je een omzetstekker kan kopen op de boot tussen engeland en ierland?

(dus een stekker die je in engeland of ierland in het stopcontact steekt(waar onze stekkers niet in passen),en in het omzetstuk kan je dus onze stekker stoppen)

mijn man en een vriend zijn onderweg voor een fietsvakantie in ierland.
de vriend had normaal zo'n omzetstekker,is deze vergeten.
op de boot naar engeland kon je ze volop kopen,maar daar paste de gewone stekkers nog,dus hadden ze nog niet door dat ze deze vergeten hadden...nu zitten ze ondertussen te wachten om in te schepen voor de boot naar ierland en hebben ze geen idee of deze daar ook te koop is.(hopen ze natuurlijk heel erg,want anders raken beiden deze nacht plat met hun foon)

iemand die dit weet?

Amado7

Re: urgent,stekker te koop op boot engeland-ierland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:33

Kan je hem niet snel via internet bestellen en dan op laten sturen naar je vakantieadresje in Ierland?

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:39

Je kan ze ook in de meeste grote supermarkten/bouwmarkten wel kopen toch? Of anders ergens in een havenwinkeltje? Sowieso elke souvenirwinkel.

Edit: het hangt denk ik af van welke boot je hebt. Online staat vaak wel dat er ook een duty free op de boot is. Daar hebben ze het wel.
Laatst bijgewerkt door lissisanne op 07-06-19 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 19:40

ze trekken heel ierland rond met de fiets(zijn nu via boot,trein en nu terug boot bijna op hun beginpunt,dus opsturen lukt niet,want je weet niet wanneer hij juist aankomt en ze zitten dagelijks 100 km verder....

ja,wel als ze op de boot niets vinden,gaan ze in belfast op zoek moeten.... niet ideaal,want zo verliezen ze natuurlijk fietstijd.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:50

Kun je niet even de dichtstbijzijnde buitensport winkel, Blokker/Marskramer voor ze googelen? Daar verkopen ze vaak wel van die wereldstekkers die van alles naar alles kunnen omzetten, daarmee redden ze het wel.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 19:53

ze moeten nu ongeveer inchecken,dus gaan allesinds nu niet meer beginnen rondrijden(hebben enkel hun fiets)
als het de boot niet wordt,zal het zoeken in belfast zijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:55

Wereldstekkers verkopen ze in bijna alle winkels dus als ze brood of drinken kopen kunnen ze er 1 halen.

Voor de volgende keer, zonnepanelen met een powerbank of rechtstreeks naar de telefoon. Scheelt weer stekkers ;)

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:10

Bij de meeste telefoons heb je een losse kabel die je op een adapter aansluit via de usb poort. Ik vermoed dat de adapters vrij makkelijk te verkrijgen zijn. In Nederland zijn ze zelfs in de supermarkt te koop.

Dan heb je het probleem nog niet opgelost voor het scheerapparaat, maar meeste mannen komen graag terug met een vakantiebaard ;)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:20

Er bestaan ook offline scheermessen ;-)

Wereldstekkes/verloopstekkers kun je gewoon in de supermarkt/tabakswinkel halen. Dat zal ook met de fiets wel te doen zijn.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:45

Het zal mij niet verbazen als het te koop is op de boot. Vorig jaar gingen wij van Schotland naar Belfast en daar zat een flinke duty-free shop aan boord met allerlei electronica. Als er geen wereldstekker is, dan zeker wel een nieuw kabel en stekker voor de telefoon.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:45

Hilli schreef:

_O- _O- _O- _O- Sorry oneliner mag niet he? En ik heb niks zinnigs toe te voegen want heb geen flauw idee, maar moest hier zo vreselijk om lachen :=

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:04

Alwiene schreef:
Hilli schreef:

_O- _O- _O- _O- Sorry oneliner mag niet he? En ik heb niks zinnigs toe te voegen want heb geen flauw idee, maar moest hier zo vreselijk om lachen :=

En ik hier maar heel diep nadenken waarom je met een scheermes online zou moeten :+