Mijn vader heeft een eigen bedrijf en was toe aan nieuwe bedrijfskleding. Hij is met een setje van zijn huidige (bedrukte) bedrijfskleding naar een gerenommeerde zaak in de regio gegaan. De nieuwe kleding was zo uitgezocht. Het logo werd in overleg ge-update. Het werd geadviseerd om de kleding te borduren, omdat bedrukkingen zouden slijten.
De kleding (pakweg 10 shirts, 10 polo's, 10 overhemden en 5 truien) werd bij de leverancier besteld en door de bedrijfskledingzaak geborduurd.
Eind mei ontvingen we een groot pakket. Helaas was ons enthousiasme snel voorbij toen we de doos openden. De logo's op de truien verschillen makkelijk 5 cm in de hoogte van elkaar en op een aantal truien staat het logo scheef. Rondom de logo's op de shirts kreukt de stof. M.i. is die stof ook te dun om te borduren. Ook over de borduringen op de polo's en overhemden zijn we ontevreden.
Ik heb die dag nog gebeld met de zaak waar de kleding gekocht (en geborduurd) is. Mijn opmerkingen werden eerst weggewuifd. De logo's op de truien waren bijvoorbeeld scheef geborduurd zodat ze eenmaal gedragen wel recht zouden zijn. Helaas gaat die vlieger niet op, omdat een aantal truien wel recht geborduurd zijn. Iedere opmerking kon rekenen op een weerwoord.
In verband met vakantie was de bedrijfskledingzaak tot vandaag gesloten. Telefonisch hebben we afgesproken dat ik deze week met de kleding langs ga om te bespreken hoe we dit gaan oplossen.
We zouden graag willen dat ze de logo's herstellen. Dat zal er op neer komen dat er nieuwe kleding besteld moet worden en dat deze opnieuw zal moeten worden voorzien van het logo.
Wat zijn hierin onze rechten? Kunnen/mogen we verwachten dat ze dit gaan herstellen?
Maar t bedrijf waar wij geweest zijn reageerde bijna het zelfde. Vond dat wel bijzonder.